Fitness Seller

eigen gewicht optillen. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

m44

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
7 jul 2006
Berichten
933
Waardering
0
Iemand hier die tips kan geven hoe je kan trainen in het optrekken van van je eigen lichaam om de rug te trainen. (kweet effe niet de officiele term ervoor)
De lat pulley in de sportschool gaat tot 100 kg en dat kan ik nu zo'n 5 a 6 keer
Maar mijn eigen gewicht (120) krijg ik niet omhoog.
Wellicht de voeten ergens opleggen ofzo.
 
Laat iemand je helpen met de herhalingen, doe negatieven of verlies wat gewicht. Handig zou zijn om thuis een mogelijkheid te hebben om te chinnen, dan doe je iedere keer dat er langs loopt (met hulp) een paar herhalingen, let maar op hoe snel je dan voruit gaat.
 
springen en laten zakken
 
negatieven idd, iemand laten helpen met omlaag trekken en omhoog helemaal zelf.
 
Inderdaad met een spotter, die je omhoog helpt, en dan zelf de negatieve beweging doen, wel langzaam. Een andere mogelijkheid is rack pull-ups.

Rack Pull-ups: http://img.photobucket.com/albums/v628/MicroDorian/RackChinsillustrasjon2.jpg

Beetje vaag plaatje, maar je begrijpt het wel denk ik. Kan je gewoon in de smith doen. Je gaat voor de bar staan, die stel je in op schouder hoogte. Vervolgens bankje ervoor, voeten op het bankje en chinnen maar. Zo hoef je niet je hele gewicht te trekken, maar krijg je toch een goede basis voor chins. Zonodig kan je gewicht toevoegen door schijven op je bovenbenen te leggen.
 
kun je je benen niet klemmen?
overigens de stap is 20 kg. dat is behoorlijk, zeker als je al een tijdje traint?
probeer gewoon elke keer wat meer hh met 100kg te doen en dan gewoon langzaam opbouwen 105-110-115 en uiteindelijk 120.
 
Bedankt allemaal
Ik weet ruim voldoende om verder te kunnen
 
Back
Naar boven