MuscleMeat

eigen gewichten gemaakt! :D

Bezoekers in dit topic

NaturalGainz

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
11 jul 2017
Berichten
708
Waardering
914
Lengte
1m82
Massa
100kg
Vetpercentage
22%
Ze zijn gemaakt niet om te deadliften of te laten vallen, maar zouden toch goed dienst kunnen doen bij benchpress of squats of andere.. eigenlijk heb ik ze gemaakt omdat die ijzeren of rubberen gewichten veel geld kosten en die van mij niet. en als ik ooit een incline legpress te koop vind kan ik er deze schijven aanhangen. of als ik enkele plate-loaded toestellen op de kop kan tikken voor in mijn homegym. dan komen deze schijven zeker en vast van pas!
 
Laatst bewerkt:
1x laten vallen en die zijn kapot.
 
er zit ijzer in, breken/barsten kunnen ze maar zijn idd niet gemaakt om te deadliften.. toch iedeaal. Heb ze eigenlijk gemaakt voor op een incline legpress(die ik nog niet heb) zodat ik er goedkoop schijven kan opgooien die erop blijven liggen
 
1x laten vallen en die zijn kapot.
maar binnen een maand als ze op volledige sterkte zijn, wil ik er gerust eens een test mee doen om te kijken hoe sterk of hoe zwak ze zijn.. ik heb de vorm nu toch dus kan er zoveel maken als ik wil.
 
Leuk project! Heb je kans gezien ze te wegen? Wel benieuwd of het qua afwijking meevalt.
 
Leuk project! Heb je kans gezien ze te wegen? Wel benieuwd of het qua afwijking meevalt.
Als ik heel eerlijk moet zijn heb ik niet echt naar de afwerking gekeken.. ik bedoel ivm maken van de moel, het gewicht per schijf, de beton die ik gebruikt heb, en de ondergrond waar ik ze op ontkist heb.. daar kon allemaal wat meer tijd in gestoken worden.

Maar het is een soort van proefproject zal ik maar zeggen. ik heb wel geluk dat het gewicht per schijf rond de 19kg zit, jammer genoeg geen 20kg (volgende de keer het vormpje iets dikker maken zodat mijn schijf enkele millimeters dikker is en dan komt dit wel goed.)

al bij al is het wel goed meegevallen om er zonder voorbereiding aan te beginnen! de diameter klop perfect rond mijn barbell, (zit niks van speling op), en de diameter van de schijf komt perfect overeen met mijn rubberen schijven! dus ben wel content!
 
Leuk projectje. 3 Sanca Saxon strongman punten voor het beton.

:piraat::piraat::piraat:

Wel erg kwetsbaar lijkt me. Vooral rond de de opening waar de bar in gaat.
 
Leuk projectje. 3 Sanca Saxon strongman punten voor het beton.

:piraat::piraat::piraat:

Wel erg kwetsbaar lijkt me. Vooral rond de de opening waar de bar in gaat.
Ja dat kan ik nu nog niet zeggen. beton is sterk maar ivgm ijzer zeker niet zo goed.
maar, ik kan wel een ijzeren ring ingieten (een ijzeren buis met binnendiameter 50mm) met bewapening eraan gelast, en dan zou de binnenkant met ijzer beschermd zijn, dat zou zeker nooit uitslijten. het is een mogelijkheid maar voorlopig red ik het nog zonder :)
 
De yoke van Koekoek kun je ook laden met betonnen schijven.
 
Goed idee!

Met goed trillen en staalvezels kan je het misschien nog iets zwaarder en sterker maken (weet niet of je dat al gedaan heb)
 
Aaaah met dramix bedoel je, idd goed idee! Maar na verloop van tijd worden dit roestige plekjes.. maar dat zou ik idd eens kunnen proberen. Beton met kleur is ook een mogelijkheid.
 
Dramix is verzinkt dus roest is geen probleem en is sterker dan wapening wel zorgen dat er niks uitsteekt :eek:
 
Dramix is verzinkt dus roest is geen probleem en is sterker dan wapening wel zorgen dat er niks uitsteekt :eek:
sterker precies... een stevige net kan natuurlijk ook nooit geen kwaad, ofwel de combinatie van beide. mogelijkheden genoeg.
 
ha leuk idee. Ik denk eigelijk meteen ook aan goedkope SM implementaties
 
Back
Naar boven