MuscleMeat

eigen grootschalige gym

Bezoekers in dit topic

hardeappel

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
10 feb 2011
Berichten
382
Waardering
9
Lengte
1m78
Massa
70kg
Vetpercentage
8%
Eigelijk was het plan om thuis in de garage te trainen samen met mijn broertje , voorheen altijd met vrienden getraint en nu hoor ik van mijn vader dat hij toch nog een groot deel van de garage nodig heeft en ik nog maar zo'n 3x3 M ruimte overhoud.. lijkt mij niet echt handig

dus kwam ik met een idee om een (opslag) pand te huren en daar met vrienden te trainen (man of 7+ ) mijn vraag is dan is dit wel ligaal om daar dan om de kosten te dekken zo te trainen en daar geld voor te vragen ?

krijg ik daar geen moeilijk heden mee om in een gehuurt pand zo te trainen die voor opslag bedoelt is , en hoeveel M2 zou ik nodig hebben ?
ik dacht aan 50M2

en hoeveel huur zou redelijk zijn ?


sorry misschien een rare post maar wou het toch even het idee kwijt , alle tips zijn welkom !
 
Hoe wou je aan de apparaten komen?
Kost een hoop geld om een redelijk aantal vierkante meters vol te stoppen met apparatuur.
Wat als je vrienden ermee op houden?
Als jij geen belasting betaald is het illegaal, natuurlijk.

Leuke plannen, maar het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat ze reëel zijn.
 
alles 2e hands , geen fancy stuff , zie het echt als een homegym , maar dan maken vrienden er ook gebruik van.

en ik wil het eerst voor een jaar doen mocht het fout gaan stop ik de huur en verkoop ik het spul.

en ik betaal wel BTW over het pand zelf als je dat bedoelt.
maar verder is het niet hetzelfde als thuis trainen en je vrienden mee laten trainen alleen nu vraag je wat geld voor huur mee tebetalen ?
 
Je bent ontzettend veel geld kwijt voor de huur. Je moet met aardig wat vrienden zijn wil je goedkoper uit zijn dan een onbeperkt abonnement bij de sportschool. Denk niet dat dat de moeite waard is...
 
35 euro per M2 perjaar EX is het meestal in deze regio , heb al paar gezien

dus het valt opzich wel mee , het is niet goedkoop idd maar ik ben zeker niet vies van een (risico) onderneming ^^

en sportscholen hier in de buurt , zijn echte fitness welness dingen..
 
35 euro per M2 perjaar EX is het meestal in deze regio , heb al paar gezien

dus het valt opzich wel mee , het is niet goedkoop idd maar ik ben zeker niet vies van een (risico) onderneming ^^

en sportscholen hier in de buurt , zijn echte fitness welness dingen..


100 vierkante meter perjaar is 3500 euro /7 man is 500 euro per jaar per persoon.
 
Ik zou je aanraden eerst eens te bedenken wat voor apparatuur je in je home gym wilt hebben en dan naar de prijzen kijken.
Edit: je vroeg naar de legaliteit. Als jij een bedrijf op zet en geen belasting betaald is dat illegaal.

Je hebt risicovol ondernemen en dom ondernemen. Pak eerst de rekenmachine voor je aankopen gaat doen.
 
Laatst bewerkt:
100 m* is idd het minimum als je er met 7 tegelijk wil in trainen... alhoewel het altijd kleiner kan natuurlijk.

apparatuur is wel redelijk duur. ik zou ook eerst daar mee beginnen zoeken.
 
bedankt voor de serieuze reacties !

dacht aan :

powercage
legpress/hacksquat
bankjes
50mm barbells
leg extension
high/low lat pulley
400 KG gewichten
dumbbells ofc , misschien verstelbare is goedkoper maar kan wat krijgen van een sportschool die ermee ophoudt

en dit als basic

1500,- ofzo


35x50=1750x1,19=2082.5 :9 = 231 euro p j
zal dan zn 20euro per maand zijn

gym abbo is hier 47,50


nogsteeds veel maarja denk dat we het wel te gek zouden vinden

7 vrienden + ik en me broertje is dat dan he ^^

in de loop der tijd ga ik er vanuit dat er nog wel 1 a 2 mensen bijkomen als het er niet meer zijn
 
Volgens mij is het legaal zolang je maar geen winst mee maakt/ als doel hebt. Als er mensen bijkomen die geen vrienden zijn dan word het een ander verhaal.nje moet uitkijken dat je niet opvalt.

Ik denk dat 1500 euro erg krap is... Tenzij je een adres hebt waar het erg goedkoop is.. (zo ja, ik heb ook nog wel wat nodig). Daarnaast vergeet je even gas, water, licht, gemeentelijke belastingen en waarschijnlijk nog wel meer.

Vervolgens moet je nog een pand vinden waarin je kunt fitnessen. Klinkt makkelijk maar ook dat zal nog tegenvallen. Woningen etc vallen wellicht af ivm overlast. Een schuur is in de winter stervenskoud, je hebt er sanitair nodig.

Samengevat, denk er maar nog even over na...
 
oke , allemaal bedankt voor de reactie, zal hier nog even goed over nadenken !
 
ik train ook thuis op iets van 3x3, heb dan ook alleen de basics, multipressrack, bench en olympische halter + schijven en nog wat schroefdumbbells. Kan prima hoor. Maar goed zo'n loods met spul erin is natuurlijk wel lekkerder trainen.
 
heb ook niet veel ruimte thuis (ook iets van 3x3) en het lukt ook.

Ik denk dat je idee niet illegaal is als je er geen winst op maakt. Daarmee bedoel ik dat als je gewoon de huur splits en onderling een afspraak regelt dat ze je elk 50€ geven (eenmalig of jaarlijks ofzo) voor het materiaal te vergoeden dat het niet illegaal is, want het is niet dat je een of andere gym opricht. Als je natuurlijk iedereen laat komen voor een bepaald bedrag per maand dan zal het denk ik wel illegaal zijn.
 
Back
Naar boven