XXL Nutrition

Eigen homegym aanschaffen (~650 euro)

Bezoekers in dit topic

Firewolx

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
23 jan 2008
Berichten
136
Waardering
4
Hey mensen,

Ik zit er de laatste tijd aan te denken om zelf een aantal simpele apparaten aan te schaffen zodat ik thuis kan gaan trainen. D

it komt omdat ik het niet zo relaxed vind in de sportschool. Je voelt je gehaast als iemand zit te wachten tot jij klaar bent, maar ook het tegenovergestelde (je wacht tot iemand klaar is) kan zwaar irritant zijn. Soms zitten vriendengroepjes van 3 of 4 mensen makkelijk een uur bij het squatrekje. Verder kan ik thuis zelf mijn eigen muziek draaien zo hard dat ik wil en kan ik rustig trainen zonder dat er constant mannen naar me zitten te koekeloeren. Thuis kan ik ook nog eens zelf mijn trainingstijden kiezen en kan op dagen waar ik het normaal druk heb toch nog eventjes snel thuis gaan trainen (omdat ik normaal eerst naar sportschool moet rijden, kost ook tijd). Natuurlijk is het ook een voordeel dat de homegym 24/7 open is :)

Mja oke genoeg over waarom ik het wil hebben. Ik heb een aantal dingen opgezocht en ik vroeg me af of dit een goed setje is om mee te beginnen:

Squat/bench press rekje:
Link - €249,- euro
De rede dat ik geen grote powerrack zou willen kopen is omdat ik vrij weinig ruimte heb om in te trainen.

Halter + halterschijven (120 kilo) + sluitstukken:
Link €225,-

50 extra kilo aan halterschijven:
Link €80,-

2 dumbbellstangen 50 mm
Link €50,-

Halterbankje
Link €90,-

Totaalprijs = 670 euro

Lijkt dit setje jullie wat om mee te beginnen. Is er wat op aan te merken?

Thankyou.
 
ik zou opteren voor een zwaardere halterbank
 
Tweedehands wat fixen, je krijgt spijt van goedkope troep!
 
Hmm een zwaardere halterbank. Zou inderdaad kunnen ja. 250 kilo belastbaar gewicht is inderdaad niet zo heel veel.

En snakeman, wat vind jij dan goedkope troep? Ik neem aan dat je halterbankje en dat squat/bench rekje bedoeld? Enig idee met wat ik het dan zou moeten vervangen?
 
geen klachten over het bankje :D deed net 300 (bw+neg bench (fail)) en geen gepiep of gekraak :D
 
Rack is niks mis mee en dat bankje ook niet (zeker voor dat geld niet), ik train er al een dik jaar op geeft geen krimp. Als je echt een super degelijk ding wilt voor weinig kun je idd beter op MP iets leuks van panatta of technogym zoeken. Maar op zich een leuke set die je samengesteld hebt.
 
heb zelf net een power cage gekocht. Heb een squat rek wat overbodig is en ook een bakje. Kun je samen voor 125 euro hebben. Beide in goede staat. Weet niet waar je ergens woont. Kan anders wel wat foto's sturen
 
Hier zijn wat foto's.
Woon in de buurt van eindhoven

Bankje schuin.jpg


Squat rek 1.jpg


Squat rek 3.jpg


Squat rek 2.jpg


Bankje plat.jpg
 
Back
Naar boven