MuscleMeat

Eigen homegym beginsel (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

De hd 1 mijne toch was 30 mm met 50 mm adapters bijgeleverd.
Zal denk ik inderdaad wel de standaard zijn, hoewel je gok ik niet overal die 50mm adapters al bijgeleverd krijgt. Als je echter die van powercage bekijkt is dat standaard al 50mm :) In ieder geval iets om op te letten dus.

Hij had het ook over een verstelbaar squatrek, dan is de lengte van de barbell al iets minder van belang omdat je het rek dan al verder uit elkaar / bij elkaar kan zetten.
@ TS misschien is het makkelijker als je wat linkjes toevoegt van wat je hebt gevonden, dan is het makkelijker om advies te geven.

edit; zie nu linkje van de lat pulley, die is in ieder geval 30mm als je daar voor kiest.
 
Zal denk ik inderdaad wel de standaard zijn, hoewel je gok ik niet overal die 50mm adapters al bijgeleverd krijgt. Als je echter die van powercage bekijkt is dat standaard al 50mm :) In ieder geval iets om op te letten dus.

Hij had het ook over een verstelbaar squatrek, dan is de lengte van de barbell al iets minder van belang omdat je het rek dan al verder uit elkaar / bij elkaar kan zetten.
@ TS misschien is het makkelijker als je wat linkjes toevoegt van wat je hebt gevonden, dan is het makkelijker om advies te geven.

edit; zie nu linkje van de lat pulley, die is in ieder geval 30mm als je daar voor kiest.

Ik hou niet zo van racks of stands die je van breedte moet gaan liggen veranderen.

Je moet idd goed opletten bij toestellen e.d. 30 of 50 mm.

een latpulley die standard 50 mm is vind ik beetje stom. Bij leg press toestellen enzo kan ik er inkomen dat dit in 50 mm is.
 
Ik hou niet zo van racks of stands die je van breedte moet gaan liggen veranderen.
Het zou mijn voorkeur ook niet hebben, maar als het budget / ruimte niet anders toelaat werkt het wel voor in het begin. Zoals TS al zei, upgraden kan altijd nog. Als budget het wel toelaat zou ik ook zeker kijken naar gelijk een power cage, eventueel gelijk met een lat pulley erin gebouwd, heb je twee vliegen in één klap.
 
Ik heb de prijzen gevolgd van Gorillasports. vloer was maar indicatie en ik ga ook nog per product rondspeuren op marktplaats.
Bedankt voor de tip over de dumbbells, ik dacht dat het 30kg per dumbbell was wat al bijna onmogelijk was voor die prijs haha..
De lat pulley is ook met 30mm schijven

hierbij wat linkjes
Verstelbaar in hoogte, niet in breedte:
Verstelbaar Squat / Bankdruk Rack - Gorilla Sports

Standaard halterstang 200 cm

EZ curl stang inclusief gewichten: 33% korting - Gorilla Sports

Lat Pulley Station - Gorilla Sports

multifunctionele fitnessbank Gyronetics - Gorilla Sports

Sportschool vloer beschermingsmatten (6 matten + 12 eindstukken, totaal 2,34 m2) - Gorilla Sports
 
Het zou mijn voorkeur ook niet hebben, maar als het budget / ruimte niet anders toelaat werkt het wel voor in het begin. Zoals TS al zei, upgraden kan altijd nog. Als budget het wel toelaat zou ik ook zeker kijken naar gelijk een power cage, eventueel gelijk met een lat pulley erin gebouwd, heb je twee vliegen in één klap.
heb je hier een voorbeeld van? van zo'n powercage met lat pulley
 
heb je hier een voorbeeld van? van zo'n powercage met lat pulley
Powercage
Heavy Duty HD-1 Power Rack + Lat Pulley

Met wat geduld kan je dit ook tweedehands vinden voor een lagere prijs. Zal nog steeds wel wat duurder zijn dan het verstelbare rack en de losse lat pulley, maar denk dat de meesten het met me eens zijn dat het een betere investering zou zijn.

Wat betreft de stangen en gewichten:
Standaard halterstang 200 cm 200cm halterstang (32,90)
Dumbellstang schroefdraad 42 cm 2 stuks hiervan (2x 10,50) ik weet niet of je langere moet hebben, geen idee hoeveel je er precies op kan laden, ligt ook aan welke schijven je koopt
Standaard curlstang schroefdraad 120 cm curl stang (22,90)
Dan zit je op 76,80 voor de stangen.
Gietijzeren standaard halterschijven Deze schijven kan je er dan bijvoorbeeld bij halen, 4x 0,5kg, 4x 1,25kg, 4x 2,5kg en bijvoorbeeld 8x 5 kg (of nog zwaardere schijven, wel handig voor squatten / bankdrukken etc)

De rest van wat je noemt ziet er om mee te beginnen wel prima uit. Om wel rekening mee te houden met je genoemde matten, die foam matten kan je aardig weg zakken met je hak bijvoorbeeld met squatten, dat is een groot nadeel er van. Verder om de hele vloer mee te bedekken wel prima en erg goedkoop :)

edit; je zegt dat zo'n kooi teveel ruimte kost, met 3 bij 4 meter moet dat prima uit kunnen hoor. Prijs kan ik natuurlijk niet voor je beoordelen
 
Ah oke zoiets, nee die kost teveel ruimte en prijzig. Heb liever dan wat ik net doorgaf zon lost verstelbaar bench/squatrack en losse latpulley

79 euro voor dat rekje is natuurlijk geen geld. En als je niet te zwaar gaat dan zal dit wel goed genoeg zijn. Belastbaar tot 200 kg daar kan je al wat mee.
 
79 euro voor dat rekje is natuurlijk geen geld. En als je niet te zwaar gaat dan zal dit wel goed genoeg zijn. Belastbaar tot 200 kg daar kan je al wat mee.
jep daar zit ik nog langer niet aan:p

Powercage
Heavy Duty HD-1 Power Rack + Lat Pulley

Met wat geduld kan je dit ook tweedehands vinden voor een lagere prijs. Zal nog steeds wel wat duurder zijn dan het verstelbare rack en de losse lat pulley, maar denk dat de meesten het met me eens zijn dat het een betere investering zou zijn.

Wat betreft de stangen en gewichten:
Standaard halterstang 200 cm 200cm halterstang (32,90)
Dumbellstang schroefdraad 42 cm 2 stuks hiervan (2x 10,50) ik weet niet of je langere moet hebben, geen idee hoeveel je er precies op kan laden, ligt ook aan welke schijven je koopt
Standaard curlstang schroefdraad 120 cm curl stang (22,90)
Dan zit je op 76,80 voor de stangen.
Gietijzeren standaard halterschijven Deze schijven kan je er dan bijvoorbeeld bij halen, 4x 0,5kg, 4x 1,25kg, 4x 2,5kg en bijvoorbeeld 8x 5 kg (of nog zwaardere schijven, wel handig voor squatten / bankdrukken etc)

De rest van wat je noemt ziet er om mee te beginnen wel prima uit. Om wel rekening mee te houden met je genoemde matten, die foam matten kan je aardig weg zakken met je hak bijvoorbeeld met squatten, dat is een groot nadeel er van. Verder om de hele vloer mee te bedekken wel prima en erg goedkoop :)

edit; je zegt dat zo'n kooi teveel ruimte kost, met 3 bij 4 meter moet dat prima uit kunnen hoor. Prijs kan ik natuurlijk niet voor je beoordelen
thnx! ziet er allemaal erg goed uit en over die matten is inderdaad wel fijn om te weten
 
jep daar zit ik nog langer niet aan:p


thnx! ziet er allemaal erg goed uit en over die matten is inderdaad wel fijn om te weten
In matten is er ook veel verschil. Ik heb er van 3cm dik. Die van 1 cm vind ik wat te dun. Zijn rubber tegels van 50 op 50 cm. die je verbind met plastiek verbindingsstukjes. Zijn wel vrij prijzig om daar een ganse ruimte mee te doen.

3 op 4 is al een mooie ruimte. ik heb 3 op 270 of zoiets. Dat gaat ook maar had graag groter gehad :)
 
In matten is er ook veel verschil. Ik heb er van 3cm dik. Die van 1 cm vind ik wat te dun. Zijn rubber tegels van 50 op 50 cm. die je verbind met plastiek verbindingsstukjes. Zijn wel vrij prijzig om daar een ganse ruimte mee te doen.

3 op 4 is al een mooie ruimte. ik heb 3 op 270 of zoiets. Dat gaat ook maar had graag groter gehad :)
heb je misschien een foto ervan?
 
De vloer moet ik nog even kijken, het belangrijkste is dat ik toestemming heb om de ruimte te gebruiken, het is nu een doelloze opslagruimte. Weet iemand toevallig ook nog een site voor een goede redelijk geprijsde spiegel? Hij moet zo'n 250 breed x 190 a 200 hoog
 
De vloer moet ik nog even kijken, het belangrijkste is dat ik toestemming heb om de ruimte te gebruiken, het is nu een doelloze opslagruimte. Weet iemand toevallig ook nog een site voor een goede redelijk geprijsde spiegel? Hij moet zo'n 250 breed x 190 a 200 hoog

Mss kan je kleinere spiegels naast elkaar zetten? Ikea spiegels
 
Mss kan je kleinere spiegels naast elkaar zetten? Ikea spiegels
Ook een goed idee inderdaad!

Ik heb nog even nagemeten en kom toch iets kleiner uit dan verwacht en ben van de kleinste afmetingen uitgegaan, hierbij een snelle indeling net gemaakt. Met de latpulley zit je met je gezicht naar de muur toe. Schijven standaard is nodig en heeft dus ook een plekje gekregen. Het squat/bench rack ziet er groot uit maar dat komt omdat ik van de breedte van de stang uit ben gegaan maar deze is maar op een deel zo breed. Wat mis ik en wat kan ik verbeteren?

IMG_2598.JPG
 
Spiegel zou ik inderdaad met losse spiegels doen, 1 grote spiegel op maat kost een godsvermogen. Heb zelf 10 spiegels gebruikt van 105 x 30 cm, 5 stuks boven elkaar. Spiegel is dus 210 x 150 (BxH). Spiegels hebben me 10 euro p/s gekost bij karwei (elke bouwmarkt heeft ze wel), en dat op een grote plaat vast gekit. Zie een na laatste pagina in 'toon je home gym', daar zie je wel een deel van de spiegel.

Schijven kan je evt.gewoon tegen de muur aan leggen ipv op een standaard, maar je hebt de ruimte dus is een standaard ook net zo prettig. Al gedacht over waar je de barbell en andere stangen neer kan zetten / leggen? Je hebt geen deur getekend op de tekening (slaat misschien ook wel naar binnen open), dus zo is een nieuwe indeling beetje lastig te zeggen. Ziet er zo op t oog wel goed uit.
 
Mijn latpulley neemt denk ik minder plaats in maar is wel duurder. Ik heb de wall pulley van barbarian.

Als je de latpulley zo hebt staan kan je dan zittend op de grond roei oefeningen doen? ik zou de lat pulley draaien denk ik tegen de achterste muur.
Als de lat pulley staat zoals op de tekening kan je dan squaten zonder er tegen te zitten met de baar?
 
Het is een schuurtje van 6meter lang waar ik dus een deel in mag hebben en 'verbouwen', het is dus niet dat de ruimte ophoud na die 3,5 meter en dit is allemaal een beetje ter indicatie gemaakt om te kijken of het uberhaubt past en dat doet het gelukkig. Met zitoefeningen en met de ruimte etc kan ik dus tegen die tijd enige verplaatsingen doen zodat dat allemaal soepel gaat.
Standaard voor de schijven vind ik wel belangrijk aangezien alles 30mm wordt: dumbbells, ez curl, normale stang(200cm) en ik dus alle schijven kan opbergen. De stang van 2 meter hangt eigenlijk altijd op da squat/bench rack en dan heb ik dus alleen nog zorg voor de ez bar en de 2 dumbbell stangen dus dat is niet zon ramp als dat op de grond ligt. Misschien dat ik bevestigingen op de muur maak want ik moet ook nog de spullen voor de lat pulley kwijt(touw etc)
 
Het is een schuurtje van 6meter lang waar ik dus een deel in mag hebben en 'verbouwen', het is dus niet dat de ruimte ophoud na die 3,5 meter en dit is allemaal een beetje ter indicatie gemaakt om te kijken of het uberhaubt past en dat doet het gelukkig. Met zitoefeningen en met de ruimte etc kan ik dus tegen die tijd enige verplaatsingen doen zodat dat allemaal soepel gaat.
Standaard voor de schijven vind ik wel belangrijk aangezien alles 30mm wordt: dumbbells, ez curl, normale stang(200cm) en ik dus alle schijven kan opbergen. De stang van 2 meter hangt eigenlijk altijd op da squat/bench rack en dan heb ik dus alleen nog zorg voor de ez bar en de 2 dumbbell stangen dus dat is niet zon ramp als dat op de grond ligt. Misschien dat ik bevestigingen op de muur maak want ik moet ook nog de spullen voor de lat pulley kwijt(touw etc)

Voor mijn pulley grepen heb ik een plank met haakjes om de grepen aan op te hangen tegen de muur gevezen.
 
Back
Naar boven