MuscleMeat

Eigen interpretatie van WSB

Bezoekers in dit topic

Osano

Cool Novice
10 jaar lid
Lid sinds
20 aug 2008
Berichten
43
Waardering
0
Hallo, ik ben nieuw op dit forum. Ik heb me geregistreerd om mijn trainingen met jullie te delen en om van jullie te leren. Bij deze mijn schema:

Maandag
ME Squat & Deadlift assistance
A) Squat (1-5) Box squat, Squat, Pin squat
B) Upper back (3-12) Barbell shrugs, Dumbbell shrugs, Hang cleans
C) Upper back (3-12) Bent over raises, Delt rows
D) Middle back (3-8) Pendlay rows, Dumbbell rows
E) Grip (..) Barbell hold, Dumbbell hold, Captains of crush

Woensdag

ME Bench
A) Bench (1-5) Bench, Close grip bench, Pin press
B) Triceps (5-12) Band extensions, Floor crushers
C) Biceps (5-12) Alternating curls, Barbell curls
D) Borst (3-8) Flat flyes, Incline dumbbell press
E) Abs (..) Crunches, Turkish get ups, Dragonflags

Vrijdag
ME Deadlift & Squat assistance
A) Deadlift (1-5) Snatch grip deadlift, Deadlift, Stiff legged deadlift
B) Squat (3-12) Front squat, Olympic squat
C) Good mornings (3-8) Good mornings, Pin goodmornings
D) Unilateraal (5-12) Dumbbell lunges ,Barbell lunges
E) Calves (5-12) Barbell calf raises, Reverse band calf raises

Zaterdag
RE Bench
A) Bench (5-12) Bench, Flat dumbbell press, Incline bench
B) Triceps (3-8) Close grip bench, Floor press
C) Biceps (5-12) Hammer curls, Reverse curls
D) Borst (3-8) Incline bench, Incline flyes
E) Obs (..)Side bends, Windmill

De grootste aanpassing is dat ik ME Deadlift en squat gesplitst heb. Ik denk dat als de reps wat meer afgewisseld worden (dus ook wat hoger in de reps) het mogelijk moet zijn op deze manier. Zeker omdat mijn niveau nog niet erg hoog is. Wat ik ook gedaan heb is de assistance scheiden. Op squatdag doe ik alleen pulls als assistance voor de deadlift en op deadlift dag alleen beenwerk (en wat onderrug) voor de squat. Natuurlijk overlapt het elkaar, maar mijn bedoeling zal duidelijk zijn.

Daarnaast wil ik het gebruik van bands afwisselen. Zowel op max effort dagen als op repetition effort dagen wil ik ze gebruiken. Echter niet langer dan een week of twee, maximaal drie achter elkaar. Daarnaast zal ik na een week of 5 geen maximum effort doen, maar alleen assistance. Dit om overtraining te voorkomen.

Oja, sommigen oefeningen zal ik qua stance/grip e.d ook afwisselen, dus box squats doe ik bijvoorbeeld op een box van 20cm, 30cm, maar ook boven par en goodmornings doe ik bijvoorbeeld met een sumo stance en met een smalle stance, met gebogen knieën en zonder, etc.

Bon, in mijn ogen ziet het er goed uit, maar ik heb 0,0 ervaring met WSB. Dus mijn vraag is of dit een goed schema is en wat zou ik eventueel moeten/kunnen veranderen?
 
vergeet het maar dat jij in dezelfde week zult maxen op deadlift en squat. Het wordt kiezen, chef.

ofwel hou je je in op maandag voor je squat zodat je zwaar kan op deadlift. ofwel hou je je de vrijdag in voor deadlift zodat je de maandag zwaar kan squatten

je kan dit alterneren, maar het wordt hoe dan ook kiezen.
 
Met inhouden bedoel je bijvoorbeeld maandag 1x5 squat en vrijdag 1x1 stiff legged deadlift en dan de week erna 1x1 squat en 1x5 snatch grip deadlift?
 
Niet doen, 2x pw lowerbody ME is teveel. Gewoon de originele template aanhouden. Ik heb zelf het idee dat DE squat ook nuttiger is dan ME.
 
Waarom doe je geen DE?

Niet doen, 2x pw lowerbody ME is teveel. Gewoon de originele template aanhouden. Ik heb zelf het idee dat DE squat ook nuttiger is dan ME.

Ik wil graag meer massa en daarom kies ik voor de repetition effort. Maar mijn idee is dus te zwaar? Is het dan misschien een idee om maandag wat meer volume te draaien, dus een Repetition Effort LB dag (5x5 e.d) en dan alleen vrijdag Max Effort LB? Bijvoorbeeld week 1 SQ, week 2 GM, week 3 DL en weer opnieuw. In dat geval kan ik beter de hele indeling omgooien of..?
 
LB ben ik nu wel uit.

ME LB (oefening elke twee weken wisselen)
SQ (pl)
SLDL
Box SQ (low)
DL

High rep squat als assistance (elke twee weken wisselen)
FFSQ
SQ (oly)

Calves, grip (static), abs
----

RE LB (oefening elke twee weken wisselen)
FullSQ
SQ (pl)

Assistance (oefening elke twee weken wisselen)
Band deadlift
Bent knee goodmorning

Calves, grip (coc's), obliques

-----
UB ben ik echter nog niet tevreden over.
 
Back
Naar boven