Fitness Seller

Eigen Schema (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

RCM

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
28 aug 2006
Berichten
22
Waardering
0
Beste mensen,
Ik heb eens wat zitten puzellen en mijn eigen schema in elkaar gevlanst. Graag jullie mening hierover! Het is een schema wat gedaan word in 2 weken. Dit 12 keer herhalen. Dus 6 keer 2 weken. En daarna wat anders oppakken.

Week 1:
Dag 1: Borst en Triceps
Dag 2: Rug en Biceps
Dag 3: Benen en onderarmen
Dag 4: Borst en Triceps
Dag 5: Rug en Biceps
Dag 6 en 7: Voornamelijk rust...ben van plan om zo nu en dan wat te gaan zwemmen, Mocht het toch de sportschool erbij worden dan een half uurtje benen en evt. onderarmen

Week 2:
Dag 1: Schouders en Triceps
Dag 2: Rug en Biceps
Dag 3: Benen en Onderarmen
Dag 4: Schouders en Triceps
Dag 5: Rug en Biceps
Dag 6 en 7: Voornamelijk rust...ben van plan om zo nu en dan wat te gaan zwemmen, Mocht het toch de sportschool erbij worden dan een half uurtje benen en evt. onderarmen

Ik heb nog wel eens gekeken naar het aantal rustdagen. Eigenlijk zaterdag en zondag. En ik heb zelf na een jaar trainen vrijwel elke doordeweekse dag nooit ergens last van gehad. Hoewel ik toch hoor dat rusten natuurlijk belangrijk is.

Wat vinden jullie hiervan? Hartelijk dank alvast!
 
3 keer in de 2 weken benendag: dus om de 4/5 dagen, genoeg rust+ je kan ze tot failure trainen.(of nét niet)

Als je ze niet erg hard traint gewoon 2 keer in de week meepakken met andere groepen.
 
En de tijd in de sportschool...maakt dat nog uit? Ik train vaak van 20 tot 22 uur...maar denk eraan om een half uurtje/3 kwartier later te gaan en dan wat intensiefer.
 
Volgens mij niet, als je intensiever wilt trainen, kan je de tussentijd tussen de sets wat verkleinen, en misschien een oefening meer, je bent toch in de gym.

Die rust die je in de 5 minuutjes krijgt tussen de oefeningen door kan je lichaam alleen gebruiken om uit te rusten van het intensieve werk, het heeft dus geen effect op bijvoorbeeld herstel van de spieren.
 
Back
Naar boven