XXL Nutrition

Eigen Squatrek in elkaar timmeren?

Bezoekers in dit topic

Drummerbart

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
11 sep 2005
Berichten
926
Waardering
0
Beste mensjes,

Ik bekijk de mogelijkheden om thuis te trainen aangezien het volkomen ruk is in mijn naaste omgeving wat sportscholen betreft.

Het lijkt me heerlijk om thuis te trainen, eigen muziek, lekkere wijfen aan de muur, geen gezeik, geen breezer boys, noem het maar op!

Ik zag vandaag een super geil squatrek op marktplaats voor 25 euro en voor 10 euro erbij de (olympische) stang. Ik dus meteen bellen en wat denk je? Kwartier geleden is de hele handel opgehaald :( (karma om te troosten mensen :D )

Ik bekijk nu de mogelijkheden om zelf een squatrek in elkaar te zetten. Aangezien ik al redelijke ervaring heb met bouwen moet dit geen probleem zijn. Maar ik vraag mij af of er op het internet daarover iets te vinden. Ik heb al een heel oud topic gevonden waarin Dries met een bouwplan kwam aanzetten. Dit was echter gebaseerd op lassen en niet timmeren.

Heeft iemand zelf een rek gebouwd? Foto's zijn welkom. Anders, hebben er mensen wat links naar andere fora of websites waar het al gebeurd is? Ik denk zelf aan een powerrack maar ook gewoon simpelere rekken?

Thanx
 
Ga niet beginnen timmeren aan zoiets, kerel. Geef dan een euro of 400 uit aan een degelijk powerrack (powertec, body-solid, parabody hebben allemaal degelijke en betrouwbare racks, online te bestellen).
 
Als ik voor 100 euro zelf een degelijk ding kan maken?
 
Als je het zou lassen is het wat anders. Indien je een betrouwbaar rack in elkaar kan knutselen met wat spijkers en hout moet je het maar doen maar het lijkt me dat zoiets nooit stevig genoeg kan zijn. Het gaat tenslotte toch om je veiligheid?

Een degelijk powerrack kan btw makkelijk 400-500 kgs dragen en je hebt er safety's op en levenslange garantie. Je moet het natuurlijk zelf weten...
 
weet je hoeveel de ziekenhuiskosten zullen zijn als je rek in elkaar crasht?
 
wat je kunt doen, en dat is wat ik gedaan heb is gewoon een goede drukbank kopen. Die "palen" waar de stang op ligt is meestal net iets te laag maar bij een metaal bedrijf laat je 2 dezelfde maken maar dan op jou schouderhoogte.
Dan heb je gewoon een heel degelijk rek. Het squaten moet je toch zelf blijven doen, het rek is alleen om de stang op te leggen. Geen 400 euro nodig!
 
Ja, je zal maar es iets in je knieën of in je rug krijgen waardoor het hele gewicht op je lichaam flikkert. Dan geef ik liever wat geld uit aan een powerrack dat de stang en het gewicht opvangt.
 
Alsof je mij 400 kilo ziet squatten in de komende jaren :P

En eigenlijk een heel flauwe opmerking, zo een squatrek aka powerrack maak ik echt wel met schroeven en bouten ipv spijkers en die ongein.
 
Die spullen kunnen zoveel aan omdat de belasting een heel stuk groter is dan het gewicht waarmee je squat eens ze op de safety's "vallen", wat meestal het geval is als er wat misgaat tijdens je squat.

En ik dacht dat je dat spul letterlijk in elkaar wilde "timmeren". Je zou niet de eerste smartass zijn die denkt dat hij opnieuw het warme water heeft uitgevonden hier op DBB.
 
Ja, je zal maar es iets in je knieën of in je rug krijgen waardoor het hele gewicht op je lichaam flikkert. Dan geef ik liever wat geld uit aan een powerrack dat de stang en het gewicht opvangt.

blah blah blah.. niet zo angstig.
 
Hell Yeah, dit heb ik ooit nog eens gebouwd

Wil dit principe gaan gebruiken ervoor kwa constructie

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Om dumbbells te katapulteren naar breezah's toch???

On topic: zou het gewoon laten lassen door iemand die je kent of door bedrijf in zwart.
 
Back
Naar boven