XXL Nutrition

Eigenaardig probleem (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ano_1993_63

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
4 aug 2011
Berichten
592
Waardering
36
Lengte
1m80
Massa
86kg
Vetpercentage
11%
Ik ondervind dus een probleem bij een bepaalde beweging die mijn lichaam niet kan maken. Zal mijn best doen om het aan de man te brengen zodat hopelijk sommigen onder jullie mij kunnen vooruit helpen. (In de lokale gym weten ze het niet)

Wanneer ik mijn bovenarmen tegen mijn lichaam plaats en mijn onderarmen recht vooruit (hoek van 90° dus), slaag ik er niet in om mijn onderarmen/polsen zo te draaien dat de "bovenkant" van de onderarm horizontaal staat (tov de grond). Bij de "onderkant" van mijn onderarm ondervind ik dit probleem ook alleen minder erg.

Dit probleem zorgt er voor dat ik oefeningen zoals een gewone barbell curl (kan deze wel uitvoeren maar krijg pijnscheuten in onderarm bij "verlengde pink") of een simpele barbell reverse wrist curl niet kan uitvoeren.

hopelijk snappen sommige onder jullie mijn uitleg! Alvast bedankt
 
Geprobeerd met een EZ-bar te curlen?

Voor de reverse wrist curls heb ik geen idee wat je daaraan kan doen.
 
Ik zou naar de fysio gaan, ik ken een goede praktijk die mij goed heeft geholpen met rugklachten.
http://www.annatommie.nl/
Eventueel een afspraak maken;)
 
Waarom gelijk naar de fysio sturen?

Dat is een bekend probleem, met EZ-bar gaan curlen. Had het zelf ook
 
Geprobeerd met een EZ-bar te curlen?

Voor de reverse wrist curls heb ik geen idee wat je daaraan kan doen.
Dat lukt idd. bij bepaalde plaatsen op de EZ-bar. Zoek vooral de oorzaak en een oplossing voor dit probleem eventueel te doen verdwijnen want zou toch graag curlen met een straight bar.

Zie wel dat je de uitleg snapt en ben ik al heel tevré mee:p
Ik zou naar de fysio gaan, ik ken een goede praktijk die mij goed heeft geholpen met rugklachten.
http://www.annatommie.nl/
Eventueel een afspraak maken;)
Ben van België maar toch bedankt!
Waarom gelijk naar de fysio sturen?

Dat is een bekend probleem, met EZ-bar gaan curlen. Had het zelf ook
Bekend probleem? Had --> eventuele oplossingen?


Ik beloon alvast met karma voor jullie tijd!
 
Ik had het ook altijd, je kan jezelf blijven pijnigen maar dat is gewoon niet slim het wordt steeds erger. Ik had gewoon een half jaartje met EZ-bar gecurled, daarna kon ik opeens wel straight bar curls. Maar nu komt het toch weer een beetje terug.

Dus ik zou je gewoon EZ-bar aanraden
 
Ik ondervind dus een probleem bij een bepaalde beweging die mijn lichaam niet kan maken. Zal mijn best doen om het aan de man te brengen zodat hopelijk sommigen onder jullie mij kunnen vooruit helpen. (In de lokale gym weten ze het niet)

Wanneer ik mijn bovenarmen tegen mijn lichaam plaats en mijn onderarmen recht vooruit (hoek van 90° dus), slaag ik er niet in om mijn onderarmen/polsen zo te draaien dat de "bovenkant" van de onderarm horizontaal staat (tov de grond). Bij de "onderkant" van mijn onderarm ondervind ik dit probleem ook alleen minder erg.

Dit probleem zorgt er voor dat ik oefeningen zoals een gewone barbell curl (kan deze wel uitvoeren maar krijg pijnscheuten in onderarm bij "verlengde pink") of een simpele barbell reverse wrist curl niet kan uitvoeren.

hopelijk snappen sommige onder jullie mijn uitleg! Alvast bedankt


Hallo..

Wat ik niet snap is dat mensen je naar een fysio doorsturen..
ALs je logisch nadenkt dan is het normaal dat je je arm niet horizontaal kan draaien in die positie.. Het is onnatuurlijk..

De reden dat mensen een barbell curl kunnen doen is omdat ze OF die pijn negeren, OF daar geen last van hebben omdat ze minder gewicht pakken..

Ik barbell curl ook altijd en vanaf 35KG krijg ik er last van.. Negeer ik de pijn curl ik 50KG op de rechte barbell..
Bij de EZ-bar heb ik nergens last van.
Wat mij helpt om de pijn te verminderen of soms te voorkomen is dit: Barbell HEEL LANGZAAM loslaten, vingers eerst strekken langzaam en dan langzaam wegtrekken van de barbell af.. heb je veel minder pijn dan dat je in 1x loslaat en die pijnscheut incasseert.
 
Hallo..

Wat ik niet snap is dat mensen je naar een fysio doorsturen..
ALs je logisch nadenkt dan is het normaal dat je je arm niet horizontaal kan draaien in die positie.. Het is onnatuurlijk..

De reden dat mensen een barbell curl kunnen doen is omdat ze OF die pijn negeren, OF daar geen last van hebben omdat ze minder gewicht pakken..

Ik barbell curl ook altijd en vanaf 35KG krijg ik er last van.. Negeer ik de pijn curl ik 50KG op de rechte barbell..
Bij de EZ-bar heb ik nergens last van.
Wat mij helpt om de pijn te verminderen of soms te voorkomen is dit: Barbell HEEL LANGZAAM loslaten, vingers eerst strekken langzaam en dan langzaam wegtrekken van de barbell af.. heb je veel minder pijn dan dat je in 1x loslaat en die pijnscheut incasseert.

Merci voor de tip! Het is idd dat wanneer je de bar loslaat je die pijnscheut incasseert dus zal zeker gebruik maken van de tip:)

En bij de oefeningen waarbij mijn onderarm naar "boven" moet wijzen? Deze kan ik eigenlijk al gewoon niet uitvoeren doordat het vasthouden van de bar of dergelijke onmogelijk is voor mij... Schrappen?
 
beide "problemen" zijn eigenlijk symptomen die nogal wat mensen ondervinden hoor.

ikzelf heb dit ook en je kunt je lijf gaan proberen veranderen maar beter neem je t gewoon zoals t is.(als je afgezien van t niet kunnen uitvoeren van bepaalde oefeningen verder nergens last van hebt uiteraard)

waarom denk je dat de ez bar er is?en ook in diverse verschillende hoeken gebogen?
ik heb een super ez stang aangeschaft van fitness seller, een wereld die voor me opengaat!
als je blijft volhouden oefeningen te doen die niet echt lekker aanvoelen ga je daar gegarandeerd later spijt van krijgen.

LUISTER NAAR JE LICHAAM!

PS, waarom wil je zo graag curlen met een rechte stang ???
 
Idd wat BicepM zecht. Heel langzaam loslaten en vingers eerst strekken. Bij mij helpt het ook hard op de barbell drukken terwijl je langzaam loslaat. Dat is al een wereld van verschil vergeleken met in 1x loslaten.
 
Idd wat BicepM zecht. Heel langzaam loslaten en vingers eerst strekken. Bij mij helpt het ook hard op de barbell drukken terwijl je langzaam loslaat. Dat is al een wereld van verschil vergeleken met in 1x loslaten.

en jullie vinden dat wel normaal?
dat je niet gewoon een stang kan pakken, trainen en loslaten?
dat is toch een duidelijk teken dat je iets doet wat eigenlijk net niet kan of zie ik dit nu zo verkeerd.

als iets pijn doet zoek je er een alternatief voor, die zijn er altijd dus.....
 
Ik zou vooral de rechte stang willen gebruiken doordat je er meer gewicht mee kan pakken en dat ik ook al een aantal keer gehoord heb dat deze een "volle" biceps oplevert? Van dat laatste ben ik wel niet zeker:)
 
Laatst bewerkt:
en jullie vinden dat wel normaal?
dat je niet gewoon een stang kan pakken, trainen en loslaten?
dat is toch een duidelijk teken dat je iets doet wat eigenlijk net niet kan of zie ik dit nu zo verkeerd.

als iets pijn doet zoek je er een alternatief voor, die zijn er altijd dus.....

Je ziet het helemaal goed! :) Maar ikzelf vind het niet zo erg om een beetje pijn in de onderarmen te hebben, zolang het niet erger wordt BUITEN de trianingen om.. de barbell oefening doet enorm veel voor mijn biceps en dat is voor mij de overweging het toch te doen :)

Maar je hebt helemaal gelijk, het is een teken dat er idd iets niet goed is :)
 
Wanneer ik mijn bovenarmen tegen mijn lichaam plaats en mijn onderarmen recht vooruit (hoek van 90° dus), slaag ik er niet in om mijn onderarmen/polsen zo te draaien dat de "bovenkant" van de onderarm horizontaal staat (tov de grond). Bij de "onderkant" van mijn onderarm ondervind ik dit probleem ook alleen minder erg.

Zowel de pronatie (handpalm naar beneden) als de supinatie (handpalm naar boven) in de onderarm is bij de meeste van ons geen 90 graden. Sommigen kunnen echter wat compenseren in het polsgewricht en zo toch allerlei curls met rechte stang uitvoeren. Mis je deze compensatie mogelijkheid, dan zul je het moeten doen met de tips die hierboven staan beschreven. De supinatie is met veel toewijding nog wel wat te mobiliseren, maar de 'rem' op de pronatie is benig en dus absoluut.
 
EZ-Curl krijg je hele gespierde traps van, heb ik ook een tijdje gedaan en was ik niet blij mee :(
 
ik negeerde de pijn altijd, kreeg vol een pijnsteek van dat botje bij de pols tot ogv mn elleboog... nu nergens meer last van maar bij mij gebeurden het juist als ik de EZ stang gebruikten
 
EZ-Curl krijg je hele gespierde traps van, heb ik ook een tijdje gedaan en was ik niet blij mee :(

Beetje raar gezegd... Als je barbell curlt op dezelfde manier als de EZ bar zoals het hoort.... ALs je traps groeien van een bicep curl dan doe je iets niet goed hoor...
 
Back
Naar boven