MuscleMeat

eigenwijs lichaam... (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

badeentje

Cool Novice
Lid geworden
11 feb 2015
Berichten
197
Waardering
45
Lengte
1m85
Massa
96kg
Vetpercentage
12%
een goeiedag iedereen,

aangezien dit mijn eerste topic word zal ik mijzelf eerst even voorstellen.
ben ilias
stats
21jaar
lengte 184
gewicht 94 kg
15.1% vp ( gemeten met omvang buik nek metode )

http://fitnessjunk.nl/vet-verbranden-droog-trainen/vetpercentage-berekenen/


zelf ben ik al sinds eind december bezig om droger te worden.
echter gaat dit niet tot nauwelijks...

heb me onderhoud laten berekenen
( en zelf nog eens na berekent)
en kwam uit op 3100 kcal

als je wil cutten lijkt het me mooi om 500 kcal eronder te gaan zitten ( om zo mooi tempo aan te houden van droger te worden)
tijdje een dieet gehad van 2600 kcal maar werd niet droger deed genoeg aan cardio
30 minuten op nuchtere maag (alleen amino's)

dit werkte niet (2 maanden geprobeerd)
daarna veel onderzoek gedaan en uiteindelijk iemand gevonden die er naar mijn idee verstand van heeft.
diegene heeft een voeding schema voor mij gemaakt
dit dus 3 weken gevolgd, maar zet geen zode aan de dijk...
vp van 15.6 naar 15.1 gegaan..
( deze periode ook aan clenbuterol gezeten samen met 3 x per week 15 tot 30 min cardio na kracht training)
krachttraining doe ik 4/5 x per week


eetschema zag er als volgt uit >

naam. eiwit.kh.vet. kcal

1 broodje pinda 6.2---16.7---8.8--175
shake 44---12-----3------260


tonijn. 30--0.1---0.9----124
groente. 1.5-2.6--0.1-----23


kipfilet. 34--6------11------260
cracker. 1.4--4.3--0.6----33
shake. 22--6--1.5-----130


halve kwark. 22.5--13.2--0.2--137
shake. 22--6--1.5---130


kip 250g. 45---0.2--3.5----226
groente. 1.5--2.6--0.1---23


tonijn. 30--0.1--0.9----124


halve kwark. 22.5--13.2--0.2---137
shake. 22--6----1.5--130


eiwitten : 300.6 1202.4 kcal
kh : 90.1. 360.4 kcal
vetten : 33.7. 303.7 kcal

totaal aantal kcal : 1863.5

enige wat ik sinds vandaag heb aangepast is
in de ochtend banaan vervangen door 1 snee brood
met pindakaas

( jaa in brood zit zout, maar ook in gedachte houdend dat als.ik droger ben toch af en toe eens brood wil nuttigen
kan ik het beter gewoon in me voeding schema laten)



mijn doelstelling is :

mijn vp van 15.1% verlagen naar 10%
dit in een goed vol te houden tempo...

zelf hou ik graag me eiwitten redelijk hoog (3 gram.per kilo lichaams gewicht op ze minst, vanwege ik het idee heb dat me lichaam snel spier wil verbranden)

cardio ben ik natuurlijk bereid om te doen, maar weet ook dat het met voeding opzich ook goed mogelijk is...


Graag jullie hulp!...
ben best ten einde raad..

HEEL HARTELIJK BEDANKT !!
 
Laatst bewerkt:
Je eet sowieso veel te weinig. Zeker met training erbij!
het kan best zijn dat je onderhoud wat lager ligt... het zijn immers schattingen die berekeningen. Je echte onderhoud bepaal je experimenteel. Eet xxxx Kcal en als je stabiel blijft eet je op onderhoud.

Je schema bevat veel te weinig vetten en veel teveel eiwitten
Vetten heb je nodig voor je vetstofwisseling en je hormonen. Dus die moeten omhoog. Hou aan ca. 1 gr per kg lichaamsgewicht
Eiwitten kan je prima op 2-2,5 gr per kg lichaamsgewicht houden.
Rest koolhydraten.

Stel daar een fatsoenlijk schema mee op en probeer dat eerst eens voordat je aan een crash dieet begint.
 
Brood is niet erg hoor, zout ook niet. Je gaat pas vocht vasthouden als je weinig zout eet en 1 dag ineens meer zout. Gewoon voeding wat je lekker vindt in je schema doen.

Verder zie post hierboven.
 
te weinig eten is ook weer niet goed als ik me niet vergis, je metabolisme vertraagd

toen ik aan het cutten was, at ik ook minder, viel gewicht af maar niet genoeg naar men goesting, at nog minder en ik viel plots niks meer af

zo enkele maanden niks afgevallen, terug beginnen bulken en ik begon terug gewicht te verliezen
 
Je eet sowieso veel te weinig. Zeker met training erbij!
het kan best zijn dat je onderhoud wat lager ligt... het zijn immers schattingen die berekeningen. Je echte onderhoud bepaal je experimenteel. Eet xxxx Kcal en als je stabiel blijft eet je op onderhoud.

Je schema bevat veel te weinig vetten en veel teveel eiwitten
Vetten heb je nodig voor je vetstofwisseling en je hormonen. Dus die moeten omhoog. Hou aan ca. 1 gr per kg lichaamsgewicht
Eiwitten kan je prima op 2-2,5 gr per kg lichaamsgewicht houden.
Rest koolhydraten.

Stel daar een fatsoenlijk schema mee op en probeer dat eerst eens voordat je aan een crash dieet begint.
dankjewel marina.
over de vetstofwisseling had ik niet goed nagedacht !
echter, zoals ik heb geplaatst heb ik (2600kcal) een redelijk fatsoenlijk schema samen gesteld jammer genoeg werkte dit niet naar mijn verwachtingen...
vandaar het "crash" dieet..

@ Hell
ook bedankt voor jou inbreng
zout inname stabiel houden dus.

Maar nu rest mij een vraag
weten jullie waar ik een redelijk voorbeeld schema kan vinden die bij me stats passen? ( op dit forum staan er idd meer dan genoeg maar niet met mijn stats voor zover ik kan vinden)

of misschien iemand/bedrijf die mij hiermee zou kunnen helpen?

zelf wil ik zoveel mogelijk leren en anderen "mijn" werk laten doen (voeding schema maken) is niet de oplossing maar zo heb ik wel een goed voorbeeld...

nogmaals bedankt

---------- Toegevoegd om 14:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:20 ----------

te weinig eten is ook weer niet goed als ik me niet vergis, je metabolisme vertraagd

toen ik aan het cutten was, at ik ook minder, viel gewicht af maar niet genoeg naar men goesting, at nog minder en ik viel plots niks meer af

zo enkele maanden niks afgevallen, terug beginnen bulken en ik begon terug gewicht te verliezen
ik snap zeer goed wat je bedoelt ! ook al eens mee te kampem gehad.. bestwel heel mijn leven ben ik aan vechten met voeding...

maar (via de dokter) heb ik een medicijn voor me schildklier dus hoef niet bang te zijn dat me verbranding op ze gat gaat liggen
 
Zelf een schema maken is heel makkelijk. Voldoende eiwitten en vetten en de rest aanvullen met koolhydraten. Dit vul je in door voeding dat voor jou lekker, handig en efficiënt is en liefste wel redelijk gezond (dus bijvoorbeeld ipv een zak chips, een volwaardige maaltijd).

Als je een schema hebt gemaakt kan je het hier best posten weer voor advies en/of tips.
 
Zelf een schema maken is heel makkelijk. Voldoende eiwitten en vetten en de rest aanvullen met koolhydraten. Dit vul je in door voeding dat voor jou lekker, handig en efficiënt is en liefste wel redelijk gezond (dus bijvoorbeeld ipv een zak chips, een volwaardige maaltijd).

Als je een schema hebt gemaakt kan je het hier best posten weer voor advies en/of tips.
ik ben nu zelf weer een poging aan het wagen..
probeer op 240 eiwitten 85 vet ( totaal 1725kcal)
en dan met carbs aanvullen tot 2100 kcal

lijkt dit al ergens op ? om te cutten bedoel ik dan?
 
ik ben nu zelf weer een poging aan het wagen..
probeer op 240 eiwitten 85 vet ( totaal 1725kcal)
en dan met carbs aanvullen tot 2100 kcal

lijkt dit al ergens op ? om te cutten bedoel ik dan?

Je kunt het proberen, maar ik zou geen cardio erbij doen, zodat je goed je gewicht in de gaten kunt houden om te kijken of je wel af valt (wellicht te veel) of niet.

Met carbs kom je dan op 93 gram, ik zou dit erg weinig vinden maar het is persoonlijk, als jij liever minder carbs wilt, moet je dat gewoon zo doen.
Als je dat niet wilt, 200 gram eiwitten is ook zat.

Handig om te posten wat je precies in je schema wilt en wat je aangeeft aan kcal voor je voeding. Hierdoor kunnen we ook even kijken of je wel de goede aantal kcal hebt voor het product. Soms komen er schema's voorbij die bijvoorbeeld 200 kcal gokken voor hun volledige pasta avondmaaltijd.
 
Je kunt het proberen, maar ik zou geen cardio erbij doen, zodat je goed je gewicht in de gaten kunt houden om te kijken of je wel af valt (wellicht te veel) of niet.

Met carbs kom je dan op 93 gram, ik zou dit erg weinig vinden maar het is persoonlijk, als jij liever minder carbs wilt, moet je dat gewoon zo doen.
Als je dat niet wilt, 200 gram eiwitten is ook zat.

Handig om te posten wat je precies in je schema wilt en wat je aangeeft aan kcal voor je voeding. Hierdoor kunnen we ook even kijken of je wel de goede aantal kcal hebt voor het product. Soms komen er schema's voorbij die bijvoorbeeld 200 kcal gokken voor hun volledige pasta avondmaaltijd.
ik wil met me schema droog worden en natuurlijk spiermassa zoveel mogelijk behouden.

wil er.graag producten in, zoals kip,vis, kwark en shakes
om zogoed mogelijk aminozuur profiel.

met de gedachte dat ik makkelijk vet aankom en snel spierafbreek (ecto endo *correct me if i'm wrong*)

wil.ik me eiwitten toch wel boven de 200 houden..

en me date van producten haal.ik van de voedingswijzer site en van de producten zelf wat er op de verpakking staat.
 
ik wil met me schema droog worden en natuurlijk spiermassa zoveel mogelijk behouden.

wil er.graag producten in, zoals kip,vis, kwark en shakes
om zogoed mogelijk aminozuur profiel.

met de gedachte dat ik makkelijk vet aankom en snel spierafbreek (ecto endo *correct me if i'm wrong*)

wil.ik me eiwitten toch wel boven de 200 houden..

en me date van producten haal.ik van de voedingswijzer site en van de producten zelf wat er op de verpakking staat.

Je kunt je eiwitten prima zo houden hoor, het is van mij maar een gedachte (ik hou gewoon van carbs :o ).

In principe kun je een beetje gokken op dit:

300 kcal onder onderhoud = langzaam cutten, minimaal spierafbraak = circa 0,3 kg per week afvallen.
500 kcal onder onderhoud = gemiddeld cutten, gemiddeld spierafbraak = circa 0,5 kg per week afvallen.
600+ kcal onder onderhoud = snel cutten, grote kans op spierafbraak = meer dan 0,5 kg per week afvallen.

Je weegt wel elke week. Het ingrijpen naar aanleiding van hoe veel je af valt kan je het beste doen na 2-3 weken, omdat je op het begint wellicht wat vocht kwijtraakt en je eet wat minder dus weegt ook wat minder.
Na die 2-3 weken kan je dus je kcal bijstellen als dit nodig is.

Dit zijn richtlijnen waardoor je het in de gaten kunt houden.
 
Je kunt je eiwitten prima zo houden hoor, het is van mij maar een gedachte (ik hou gewoon van carbs :o ).

In principe kun je een beetje gokken op dit:

300 kcal onder onderhoud = langzaam cutten, minimaal spierafbraak = circa 0,3 kg per week afvallen.
500 kcal onder onderhoud = gemiddeld cutten, gemiddeld spierafbraak = circa 0,5 kg per week afvallen.
600+ kcal onder onderhoud = snel cutten, grote kans op spierafbraak = meer dan 0,5 kg per week afvallen.

Je weegt wel elke week. Het ingrijpen naar aanleiding van hoe veel je af valt kan je het beste doen na 2-3 weken, omdat je op het begint wellicht wat vocht kwijtraakt en je eet wat minder dus weegt ook wat minder.
Na die 2-3 weken kan je dus je kcal bijstellen als dit nodig is.

Dit zijn richtlijnen waardoor je het in de gaten kunt houden.
ik herken het helemaal i love carbs to :D

mijn basis verbranding (in leven blijven) schijnt 2100 te zijn
en met mijn dagelijkse bezigheden denk ik dat het uitkomt op een 2500 kcal

dus met het gegeven van jou is het mogelijk matig tot redelijk wat vet massa te verliezen

vind het belangrijk lekker te kunnen trainen
herstel moet goed zijn
en vp verlagen is momenteel een moet..

wanneer ik me nieuwe schema in mekaar heb geset
drop ik hem hier nog even
 
Hangt ook erg af van je verwachtingen

Jij dacht in 2 maand ff van 15 naar 10 te gaan?

Als je natural bent rustig aan cutten.

Niet 1000 onder je behoefte en dat soort onzin. (Ja mayb als je 140 kilo vet bent)

Maak schema, houd 2 weken aan (voorbeeld) en evalueer je vooruitgang
Aanpassen daar waar nodig.
Repeat
Repeat
Repeat
 
Hangt ook erg af van je verwachtingen

Jij dacht in 2 maand ff van 15 naar 10 te gaan?

Als je natural bent rustig aan cutten.

Niet 1000 onder je behoefte en dat soort onzin. (Ja mayb als je 140 kilo vet bent)

Maak schema, houd 2 weken aan (voorbeeld) en evalueer je vooruitgang
Aanpassen daar waar nodig.
Repeat
Repeat
Repeat
ik weet dat het mogelijk is om in ongeveer 8 weken zeker 4% te zakken.

klopt als.je naturel bent wel jaa echter ben ik dat niet meer...

ik weet goed hoe me lichaam reageert op (redelijk) clean bulken
en hoe op cutten ( verbrand enorm langzaam vet )

maar hoe dan ook volhouden en door zetten !
meer leren, lezen en doen

---------- Toegevoegd om 17:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:06 ----------

btw dit is me nieuwe cut schema :D

naam. eiwit.kh.vet. kcal


1 broodje pinda 6.2---16.7---8.8--175
shake 44---12-----3------260


crackers.2. 4.8--10.7--5.1--114
kipfilet 34--6--11------260
1/2 shake. 11--3--0.7-----65


groente. 3-5.2--0.2----46
tonijn. 30--0.1---0.9----124


halve kwark. 22.5--13.2--0.2--137
1/2 shake. 11--3--0.7---65
15ml olijfolie. 0--0--13.5----121.5


kip 250g. 45---0.2--3.5----226
groente. 1.5--2.6--0.1---23


noten 40. 12--8.3--45---486


halve kwark. 22.5--13.2--0.2--137
1/2 shake. 11--1.5---0.7---65


eiwit : 259.5 x4.
kh : 90.1 x4.
vet : 80.4 x9.

kcal : 2111.2


op en/of aanmerkingen zijn natuurlijk van harte welkom !

m'n doel is toch wel om eind juli op 11% te staan


greetsss
 
Je hebt meer kipfilet op je crackers dan dat je eet bij je groente. Hoe veel gram neem je op de crackers?
 
Je hebt meer kipfilet op je crackers dan dat je eet bij je groente. Hoe veel gram neem je op de crackers?
ik haal kipfilet voor op brood bij de appie (huismerk 200g)
3 plakjes op me cracker en de rest gewoon oprollen en naar binnen werken :D
 
ik haal kipfilet voor op brood bij de appie (huismerk 200g)
3 plakjes op me cracker en de rest gewoon oprollen en naar binnen werken :D

Ik deed dat eerst ook (niet een heel pakje, maar wel aantal plakjes), maar er zijn veel lekkerdere dingen om te eten toch :p Kijk bijvoorbeeld eens naar een gerecht met mager gehakt (in wraps bv.) of pak ipv crackers wat brood en maak er een kipfilet tosti van.
 
Ik deed dat eerst ook (niet een heel pakje, maar wel aantal plakjes), maar er zijn veel lekkerdere dingen om te eten toch :p Kijk bijvoorbeeld eens naar een gerecht met mager gehakt (in wraps bv.) of pak ipv crackers wat brood en maak er een kipfilet tosti van.
oehh jaa dat klinkt nog geen eens zo heel verkeerd! :D
ga denk nog een schema maken met dingen die wat meer voorbereiding nodig hebben, zodat ik af kan wisselen !

is goed voor de gains ( and fat lose ofcourse )

thnsss !!
 
ik haal kipfilet voor op brood bij de appie (huismerk 200g)
3 plakjes op me cracker en de rest gewoon oprollen en naar binnen werken :D

als je gewone kipfilet koopt en zelf grilt, is lekkerder en een stukje goedkoper, maar er zit dan ook geen rotzooi doorheen, alleen pure kipfilet. ;)

Omelet bakken met kipfilet of kalkoenfilet uit de winkel is ook wel lekker. Lekker eiwit-vetten maaltijdje. Kan ook bij een beetje rijst oid.
 
als je gewone kipfilet koopt en zelf grilt, is lekkerder en een stukje goedkoper, maar er zit dan ook geen rotzooi doorheen, alleen pure kipfilet. ;)

Omelet bakken met kipfilet of kalkoenfilet uit de winkel is ook wel lekker. Lekker eiwit-vetten maaltijdje. Kan ook bij een beetje rijst oid.
yess had zelf ook al aan iets met eieren zitten denken en zo stapje bij beetje kom ik er redelijk fatsoenlijk uit gelukkig :)

heb bij me laatste voeding schema nog 10g noten bij gegooid en 70 gram prijst

en kwam nu totaal uit op


eiwit : 264.5 x4.
kh : 145.6 x4.
vet : 80.9 x9.

kcal : 2363.2

en ga nog een ander schema knutselen met wat anderen dingen die jullie beschreven :)

iedereen hartelijk dank voor de inbreng !
en hoop dat cutten nu goed gaat lukken

I'll keep u updated !
 
Hoe gaat ie kerel ? Vp alweer gedaald?
 
Back
Naar boven