AndroidHealthClinic

Einde bodybuilding .... Alles voor niks geweest ...

Bezoekers in dit topic

goed naar je lichaam luisteren!

En om nu direct de hoop op te geven. Toen ik begon met mn baan in de zorg (met veel bedlegerige mensen) deze vakantie ging er in het begin ook ff iets mis in mn rug (dom dom dom). Gewoon even paar weken rustig aan gedaan met trainen (bijna niks gedaan) en nu is het over. Zelfs met squatten niks geen last.

edit: veel succes natuurlijk!
 
Neem een andere baan, als bb je zoveel plezier in je leven geeft, waarom zou je dat dan opgeven voor je baan.
__________________

helemaal mee eens!! er zijn baantjes genoeg meer moeite doen om een andere lichtere baan te vinden heb ik ook gedaan geen genoegen nemen met zwaar lichamelijk klote werk.
 
stoppen komt niet voor in bb woordenboek en laat staan op dit forum. zolang je maar wilt kan je dit oplossen.
 
weet niet of dit mogelijk is, maar neem een andere baan
 
zo ie zo bedankt voor de reacties, ik ben nu ander half week niet geweest en merk dat het wel ietsje minder begint te worden. Heb er nog wel last van.

Wat ik er niet bij vermeld heb is dat ik al aantal weken op 2 opgestapelde matrassen lig omdat ik sinds kort samen met mn vriendin woon en we nog moeten wachten op een 2 persoons bed. Weet niet of dit een oorzaak is.

Andere baan zoeken moet ik niet aan denken, naast order picken ben ik reach truck chauffeer en heb het prima naar me zin op me werk. Ik verdien echt heel veel geld. Na aan jaar werkloos te zijn geweest, heb ik eindelijk een baan. En de arbeids markt is zo klote. Moet me huur betalen enz, en stoppen nee.

Ga vanaf morgen weer beginnen met trainen ( proberen )


Maar, als je steeds lichte last van rugpijn hebt maar niet erg. Kan je dan gewoon doorgaan met trainen ? Als ik me rug nou gewoon helemaal niet train, zou het dan niet kwaad kunnen als ik gewoon doorga met trainen en met veel gewicht ? Of belast je dan alsnog je rugspieren bijvoorbeeld met bankdrukken enz.

Het is echt kllote, zit er nog steeds mee.

Kijk als ik gewoon door train met de lichte zeurige gevoel wat ik nu heb, dan is het wel te doen. Maar ik ben bang dat deze lichte klachten, dan doortrain dat ik straks op een dag het heel erg heb. En dan me werk moet stoppen. Ik wil wel op safe spelen.

Alvast weer bedankt paradox
 
sorry dat ik zo laat terug gereageert heb maar me internet lag er een tijdje uit.
 
wat een shit verhaal.. keuzes maken die je niet wil maken!
Ik wens je heel veel sterkte toe en probeer altijd de juiste oplossing te vinden!
 
rekken

veel rek oefeningen doen
ook tijdens je werk
om het uur paar oefeningenrechtstaan en je boven rug heen en weer naar achter
recht staan en alleen vanuit je heupen naar links en rechts draaien
op de huken zitten is ook goed
heb v er ook last van gehad door tussen door paar minuutjes te rekken heb ik geen last meerook op de juiste manniet tillen
 
LangeMan zei:
ik zou eens naar de chiropractor (ruggekraker) gaan

mischien is je houding in het algemeen trouwens verkeerd, mischien is 1 been langer, mischien heb je platvoeten en moet je steunzolen
er zijn zoveel mogelijkheden !
Je moet er precies achterkomen wat nou je klachten geeft
desnoods ga je van fysio naar fysio naar chiropract naar orthopeed

wat uberposer zegt is ook een goeie, zo'n rugband een tijdje gebruiken

Luister naar deze raad vriend. Heb zelf veel rugklachten gehad vanaf me 12e tot mijn 18e. Ze vertelden mij altijd dat het wel over zou gaan etc. Maar dat deed het niet. Op een dag was ik het zo beu dat ik naar de kraker geweest ben tegen het advies van mijn huisarts in. Bleek dat meerdere zenuwen klem zaten tussen de onderste wervels. Na 5 bezoekjes nooit geen last meer gehad.

Het is het proberen zeker waard!
 
niets aan de hand

99% kans dat je even moet zoeken naar de oplossing, nog even hard werken om deze door te voeren en vervolgens kun je weer trainen als een beest.

heb zelf alles al gehad, cesar/fysio/manuele therapie. zorg dat je naar een arts gaat die begrijpt dat je wilt/moet sporten. bijvoorbeeld een sportkeuringsinstantie, meestal gedekt door je verzekering. meestal doe je zelf iets verkeerd.

ik train zelfs weer terwijl ik een nekhernia heb gehad. ziekenhuis kon niets meer betekenen, die rare karl noten (ochtendgymnastiek op tv) heeft me vanaf dag 1 aangepast laten sporten en in een paar maanden was ik weer de oude. moest er wel steeds een klere eind voor in de auto -> maar waar een wil is is een weg.

voor op je werk: laat de arbo dienst voorlichting geven zoals hoe je moet tillen (uit je knieen, dicht bij je lichaam houden vh gewicht etc).

kerel, ik zie je in de sportschool. zoek de oplossing!
 
paradox, wat je zegt kan er ook mee te maken hebben..koop een fatsoenlijk bed! hoe kan je lichaam anders herstellen.

weet je ook zeker dat je 100% goed eet erbij? oa veel rauwkost en gevarieerd eetschema
 
Ik denk zelf dat dit riekt naar overbelasting. Niet alleen fysiek maar ook psychisch. Zoals ik uit je stukje kan lezen heb je er echt enorm goed de balen in. En bespeur ik zelf dat je het werk liever gisteren als vandaag vaarwel zou zeggen.

Maar er is hoop. Ik denk dat het belangrijk is dat je eerst gewend raakt aan je nieuwe omstandigheden. Daarom laat de komende twee weken even de ijzers met rust en concertreer je op je werk. Na die twee weken heb je inmiddels je lichaam de tijd gegeven om lichtelijk te herstellen en wat meer te wennen.

Je werkt er al drie maanden zeg je en ik hoor je denken van:"Maar dan moet ik toch al wel gewend zijn?" Je lichaam is het antwoord erop, hij is nog niet gewend.

Ik denk dat je bodybuilding of fitness echt niet vaarwel hoeft te zeggen! Zoek je evenwicht in je werk en bouw daaromheen je trainingsschema. En dat evenwicht is er!

Succes,
The_Oak
 
Back
Naar boven