MuscleMeat

Einde bodybuilding .... Alles voor niks geweest ... (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

paradox

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
17 jan 2005
Berichten
32
Waardering
0
Werk sinds 3 maanden in de logistiek, na een jaar werkloos te zijn geweest.
In die rot tijd ( moelijk baan te vinden 40 uur in de week '), fitness-te ik 3 keer per week. Nooit last van blessures, het ging super met veel vooruit gang.Bodybuilding kreeg een echte plek in me leven, als ik een keer niet kon trainen voelde ik me gewoon down. En altijd na het trainen het opgelaten gevoel, het gevoel van dat je spieren branden. Heeeerlijk.


Nu zit ik echt met een probleem, ik werk dus sinds kort in de logistiek. Mijn werk is orders lopen. Dus veel lopen bijna 8 uur per dag, en veel lichamelijk werk dus. Tillen ( ik til goed ), Ïn pak werk enz. Nadat ik me eerste week erop had zitten kreeg ik last van me onderrug nu 3 maand later heb ik er NOG steeds last van. Soms pijnlijke prikkels, en het doet me ook al zeer in de heup. Veel mensen zeiden ook van, misschien word het lichamelijk werk in de logistiek + nog eens 3 keer per week zwaar trainen me lichaam teveel.

Ik wou die mensen niet geloven ! Ik wou niet stoppen ! En nu ik dit typ heb ik nog steeds klachten. Ben vandaag naar de dokter geweest,en die adviseerde mij rustig aan te doen met fitness. En alles wat ik doe met fitness maar te halveren. En verlagen in gewichten. Man man man, alles wat ik heb opgebouwt is voor niks geweest, 1 jaar lang bodybuildingen is weg.
Me werk is op dit moment belangrijk ik heb het geld nodig, en als ik doorga misschien met bodybuidling straks is me rug echt naar de knoppen, en kan ik straks niet eens meer werken :(


Steeds een verkrampt gevoel in me onderrug ....


Ik baal hier enorm van, kan wel janken zo erg. Bodybuidling betekent veel voor mij, heel veel. Het is een stuk van me leven geworden, ik ging altijd al met een big smile op me fiets naar de fitness school toe. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen !

paradoxc
 
Begon de eerste 2 weken ook extreem, gelijk 2 week 46 uur draaien. Waarom moet mij dit nou overkomen !

Ik wil trainen, groeien, spier massa kweken.

Halveren met gewichten pfffffff, jah halloooo met lage gewichten die tijd heb ik gehad.

:mad:
 
jep ik heb hetzelfde.. alleen nog een graadje hoger, ik zak 20x per dag door mn onderrug.. (nu een dikke maand) en mn massa lijkt wel verdwenen..


K*t voor je gozer.. als ik jou was, zal ik maar naar de fysio.. (die toch zeggen, dat het vanzelf over gaat)
 
Misschien eens naar een arts.

Misschien heb je je rug te snel met teveel gewicht belast. Veel willen altijd zwaarder trainen en dat gaat dan wel, maar ondertussen een verkeerde uitvoering en krijg je eeerder last van blessures.

Ga gewoon naar een arts, laat je nakijken en train desnoods maar met hele hele lage gewichten en als dat goed gaat bouw je op met kleine stapjes.
 
Sterkte kerel, dat is waardeloos als je moet stoppen omdat het je werk in de weg zit. Ken het gevoel een beetje, je wilt voluit gaan maar het kan niet. Kan je niet op een lagere intensiteit gaan trainen? Zo behoud je tenminste een groot gedeelte van je gains. Die keuze moet ik zelf nu ook gaan maken.

Volledig niks doen schiet ook niet op, probeer in ieder geval wat actief te blijven.
 
Ik heb heb zelf problemen met mijn knie loop er al 2 jaar mee en heb nu een super goede fysio. Die doet me enorm pijn met de behandeling maar ik heb zeker minder last.

Als je dus naar een fysio ga, ga dan naar een hele goede.
 
Het is gewoon klote, het komt niet door een verkeerde houding met fitness.

Want in die jaar tijd, heb ik nooit ergens last van gehad. Tjah mn lichaam had genoeg om te herstellen om dat ik werkloos was.
Sindsdien ik werk, heb ik last van me onderrug dus echt klote
 
46 uur werken en dan zwaar trainen klinkt als een overbelasting. Dan is een stap terug niet zo gek, het kost tijd om alles weer op te bouwen. Maar beter rustig de tijd er voor nemen dan volledig uitgeschakeld zijn.
 
paradox zei:
Het is gewoon klote, het komt niet door een verkeerde houding met fitness.

Want in die jaar tijd, heb ik nooit ergens last van gehad. Tjah mn lichaam had genoeg om te herstellen om dat ik werkloos was.
Sindsdien ik werk, heb ik last van me onderrug dus echt klote

Je gaat er van uit dat je geen verkeerde houding hebt omdat je sinds kort last hebt. Dat is natuurlijk ook niet altijd juist. Soms duurt het jaren voordat je ergens last van hebt als je al die tijd een verjkkeerde houding hebt. Maar is het niet je houding dan misschien moet je lichaam wennen aan je nieuwe leeftroutine. het is voor je lichaam altrijd een stap als je niet werkt en dan ineens fulltime moet werken ook al zou je zittend werk zoe. Doe rustig aan en ga naar een arts.
 
Maatje van me heeft er ook last van,,die werkt en tilt nu alles met zijn BB-riem aan,,klachten zijn verlicht (helaas niet verdwenen)

sterkte ermee iig
 
Probeer positief te zijn. Ook al kun je niet met zware gewichten train, dan kun je nog steeds erg goed trainen.
Het gaat niet om het gewicht wat je heft, maar om de marnier dat jij je spieren aan spreekt om te groeien.

Ik heb zelf reuma in mijn onderrug/heupen (vanaf mijn 16de) en heb ook schouder en knie klachten, maar dat neemt mij er niet van om te blijven bewegen.
Ga gewoon lekker door met sporten en op te duur zul je vooruitgang blijven boeken.

Je sport en je werk is gewoon gescheiden. Zware gewichten is helemaal niet nodig om te groeien. Met de juiste beweging, contractie en tempo zul je ook een zeer intensieve training halen. En dus groeien.

Probeer gewoon door te gaan

Succes
 
Neem een andere baan, als bb je zoveel plezier in je leven geeft, waarom zou je dat dan opgeven voor je baan.
 
Ik ben nogal eigenwijs...
Ik zou dus alleen mijn rugtraining aanpassen en voor armen, benen en borst gewoon doorknallen. Ik zie niet in waarom dit niet zou kunnen.

Suc6 !
 
ik zou eens naar de chiropractor (ruggekraker) gaan

mischien is je houding in het algemeen trouwens verkeerd, mischien is 1 been langer, mischien heb je platvoeten en moet je steunzolen
er zijn zoveel mogelijkheden !
Je moet er precies achterkomen wat nou je klachten geeft
desnoods ga je van fysio naar fysio naar chiropract naar orthopeed

wat uberposer zegt is ook een goeie, zo'n rugband een tijdje gebruiken
 
Man-Mountain zei:
Neem een andere baan, als bb je zoveel plezier in je leven geeft, waarom zou je dat dan opgeven voor je baan.

Moet MM hier gelijk in geven, zet alles op alles om een andere baan te vinden.

Snap dat de moed je in de schoenen zakt, maar de baan is hier de oorzaak van en niet die paar uurtjes trainen per week.
 
denk dat we allemaal maar moeten gaan rentenieren! dan kunnen we trainen.......
 
ik denk als je lichter traint je ook moet kunnen groeien. Gewoon heel goed op techniek letten en uberveel blijven vreten.
(dit heeft tijden mijn schouderblesure iig gewerkt.)
 
Probeer eens te werken met een rugband? Dit heeft mij ook ooit geholpen toen ik orders liep. en hou nu even 2 weken rust, let op je voeding en begin daarna rustig met ook oefeningen voor je onderrug. Halveren in gewichthoeftniet te zeggen dat je dan ook groeit. Moet je voor de gein eens super geconcentreerd met 10 kg curlen met meerdere reps...je weet niet wat je meemaakt. Tis alleen moeilijk die intensiteit vast te houden.

Dus hou even rust en begin weer met een rugband op je werk.
 
Same here, bijna compleet moeten stoppen door blessures en rsi. dag massa!
 
Back
Naar boven