AndroidHealthClinic

Eindeloos afbeulen?? (1 bezoeker)

Hoe lang train je per keer?

  • half uur/ drie kwartier

    Stemmen: 33 20,9%
  • Een uur of een beetje meer

    Stemmen: 94 59,5%
  • anderhalf/twee uur

    Stemmen: 24 15,2%
  • beestachtig: ruim twee uur

    Stemmen: 7 4,4%

  • Totaal stemmers
    158

Bezoekers in dit topic

Maurice

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
9 okt 2002
Berichten
52
Waardering
0
Hoe LANG trainen jullie per keer?? Inclusief rust tussen de setjes door, maar wel met aftrek van lange lulpauzes aan de proteïnebar...

Ik zelf nok ermee als de energie een beetje op begint te raken, da's meestal na een uur en een klein beetje. Oefening of acht van drie of vier setjes.
 
Ik zit tussen de 45 en 60min.

Merk meestal dat naa 45min m'n energiepeil zakt en dat het laatste kwartiertje "gefreubel" is.
 
ik merk dat ik betere resultaten boek met kort en heftig trainen, train 4x in de week en 2x met een maat en 2 keer alleen vooral die keren alleen ben ik goed gefocust bezig en ben dan meestal in een uur/drie kwartier klaar. Eerst altijd veel langer maar vind het beter en lekkerder zo...
 
Ik train ongeveer een uurtje, soms iets langer afhankelijk van de drukte of lichamelijke gesteldheid (ene dag gaat het makkelijker dan de andere).
 
Laatst bewerkt:
ik meestal rond de 2 uur, aangezien ik er ook een cardio van 40 min bij doe...
 
meestal 45 min tot een uurtje, ligt eraan wat ik train biceps bijv ben ik in een 15 min a 20 min klaar, benen daarentegen kan ik soms wel 1 u en 15 min a 1,5 uur mee bezig zijn.
 
half uur/ drie kwartier
Een uur of een beetje meer
anderhalf/twee uur
beestachtig: ruim twee uur


een beetje matige keuzes:)

ik altijd rond een uur

edit hem ff en doe

half uur tot uur

uur tot 1.5 uur

2 uur of meer

ofzo:D
 
Drie kwartier... en dan nog eens drie kwartier

Originally posted by Reinier

half uur tot uur
Precies.. voorheen deed ik er altijd eindeloos over en lul.. kletste ik met Jan en alleman..
Nu ik met een programma ben begonnen dat zelfs de pauzes TUSSEN de diverse oefeningen voorschrijft, hoor ik alles in 45 minuten afgerond te hebben en heb dan voor borst/schouders/rug/biceps/triceps elk 5 sets gedaan en 1 set van een tweede oefening voor de zelfde spier..
Idem voor de beenspieren: quads/hamstrings/kuiten en buikspieren.

Ik voel me net alsof ik een circuit aan het rondrennen ben... vandaar dat ik 2 oefeningen ga omdraaien. Het is niet handig om na de deadlift naar de legcurl te rennen, omdat die legcurl machines vaak snel bezet zijn. Bovendien kreeg ik van de deadlift pijn in de rug en voelde bijna niks in de hamstrings. De legcurl lijkt me wat beter...
Idem voor de calfraise.. ik had de legpress al helemaal voorbereid op de 6e set die ik er op moest doen.. ging toen de standing calf raise doen.. kom terug en iemand anders zat er al op en had alle instellingen veranderd.. kon ik eerst gaan bedelen en smeken of ik er niet toch op mocht ... eerst de set afmaken zij hij, waarna hij het tergend langzaam deed. En ging toen de neksteun nog eens voor mij (te) langzaam verstellen.. GEK werd ik er van.. Dus dat wordt dus eerst seated calf raise op de leg press en dan naar de standing calf raise machine rennen om de laatste zwaarste set af te maken.. die machine is niet zo populair, dus dat gaat lukken..

Bij de buikspieren had ik geluk... ik had de abdominal machine.. ik zag me nog geen 5 sets buikspieren doen op dat schuine bankje.. ik heb wel de 6e killerset met obliques erop gedoen... Poepoe...

En daarna gelijk een uur spinnen... volgens mij hoef ik die les niet tot cardio te rekenen of hooguit de helft..

Moe maar voldaan..

P.S. ik heb meelij met Beatrix. Moet ze net na de begrafenis nu weer keihard gaan werken om die kabinetscrisis aan te pakken. Wellicht is het kabinet nu al gevallen.
 
Ik vind het ook zielig voor Bea, maar ben toch blij dat het kabinet finito is. Ik train ong 45 min., soms een uur, maar da's altijd met geteutebel tussendoor (een apparaat wat net niet vrji is, even overleg over hoe een nieuwe oefening moet e.d.)
 
Ik train max. 45 minuten omdat ik dan leeg ben en anders over mijn pomp heen train.

Veel mensen zie ik de fout maken om bij elke oefening 3 "opwarmsets" te maken en slechts 1 set voluit te trainen.

Zelf ben ik een voorstander van een goede warmingup om vervolgens bij alle sets alles uit te kast te halen.

Hierbij wordt het totale aantal sets wel teruggebracht naar ca. 12 voor de grotere spiergroepen tot ca. 6 voor de kleinere spiergroepen.

Groet

Ron-T
 
Originally posted by Ron-T


Veel mensen zie ik de fout maken om bij elke oefening 3 "opwarmsets" te maken en slechts 1 set voluit te trainen.

Zelf ben ik een voorstander van een goede warmingup om vervolgens bij alle sets alles uit te kast te halen.

Je loopt dan wel het risico om je spier te beschadigen omdat die niet opgewarmd is. Je bent dan wel verplicht van te voren cardio te doen met die spieren, bijv. een roeimachine voor als je bovenlichaam traint en een hometrainer voor het onderlichaam..
De spieren moeten wel warm zijn. Maar 1 opwarmsetje zou genoeg moeten zijn.
De methode die ik nu volg, gaat vanaf de 3e set redelijk voluit..


Exercise 1:
12 reps at 60% of your maxium
10 reps at 70% of your maxium
8 reps at 75% of your maxium
6 reps at 80% of your maxium
12 reps at 75% of your maxium

Exercise 2:
12 reps at 75% of your maxium - failure

Ik ben nog maar net begonnen, maar ik begon wel te kreunen toen ik de buikspieren deed in de daarvoor bedoelde machine. Die zijn duidelijk nogal zwak, maar ik kon gelijk op 35 kg gaan zitten.. moet makkelijk 50 kg kunnen worden.

Een ander voordeel is dat er met snel en hard trainen meer endorfines gevormd worden en dat de naverbranding beter is, zodat je weer meer vet verbrandt..

Esperantisto
 
Hangt ervan af welke training, meestal 60-70 minuten. Bij benen gaat het soms naar 70-80 min.
 
Ik ben meestal na 45 mijn ook weer weg.
 
Yep, een uurtje - zoals de meeste. Beste is ook zeker niet langer dan 1.30u gewichten te trainen wegens teveel afbraak erna, om over energietekort/intensiteit nog maar te zwijgen...
 
Ik train maximaal 45 minuten per training ik doe zo'n 20 sets dan dus ik train ook best wel door.

Als ik vind dat ik al helemaal vol gepompt ben dan ga ik weleens eerder weg
 
Meestal ong 1 uur en 15min legt een beetje aan de training van die dag
 
ik train nu meestal een 75 minuten.

ik trainde een tijd terug soms drie uur achter mekaar en dan met volle intensiteit... ik weet dat het niet geloofwaardig overkomt maar het is echt zo. Ik eindigde meestal zelfs soms met bijna dezelfde hoeveelheid kracht.. (daarom heb ik ook geen creatine nodig, daar zorgen dus mijn genen wel voor :D ) ... maar goed die fout maak ik niet meer, al is het alleen al voor overtraining.
 
Afhankelijk van het programma van de dag, tussen 1 en anderhalf uur (laatste alleen op de 'been-dag'). Exclusief cardio van 15 tot 30 minuten.
 
Back
Naar boven