MuscleMeat

Eindeloos afbeulen?? (1 bezoeker)

Hoe lang train je per keer?

  • half uur/ drie kwartier

    Stemmen: 33 20,9%
  • Een uur of een beetje meer

    Stemmen: 94 59,5%
  • anderhalf/twee uur

    Stemmen: 24 15,2%
  • beestachtig: ruim twee uur

    Stemmen: 7 4,4%

  • Totaal stemmers
    158

Bezoekers in dit topic

Train elke keer ongeveer 50min. En dan heb ik het wel weer gezien daar
 
Trainde altijd ongeveer anderhalf uur, maar sinds een paar maanden heb ik dit teruggeschroeft naar max een uurtje en ik moet zeggen dat ik merk dat dit veel beter werkt voor me, heb nu niet gevoel snel overtraind te graken terwijl dit voorheen wel anders was.
 
meestal zo'n 75 min. Ik pak dan 2-3 spiergroepen, met per spiergroep 12-20 sets (instinktief, en afhankelijk van spiergroep)...
 
m2 max 75 minuten als het ff kan minder. daarna een shake aan de bar en dan de sauna in (als ik er tijd voor heb)
 
Afhankelijk of ik aan het bulken ben of niet:
Bulken net zoals de gemiddelde hier op dit forum: 45 min max
Cutten is de training ook max 45 min maar daarna doe ik nog buik en cardio dus dan wordt het al gauw een totaal van 2 uur :mad:

Veel is ook afhankelijk van hoe ik me voel: voel ik me minder of heb ik niet goed gegeten die dag of krijg ik maar geen pomp dan is de workout ook korter.
 
Originally posted by Maurice
Hoe LANG trainen jullie per keer?? Inclusief rust tussen de setjes door, maar wel met aftrek van lange lulpauzes aan de proteïnebar...

Ik zelf nok ermee als de energie een beetje op begint te raken, da's meestal na een uur en een klein beetje. Oefening of acht van drie of vier setjes.

4 oefeningen, 4 sets, altijd onder de 45 minuten, 5 dagen per week. Al de rest gaat verschillen van athleet tot athleet, maar deze factoren blijven hetzelfde. Onder de 45 minuten omdat dat het halfleven van groeihormoon is, en groeihormoon wordt afgescheiden bij de eerste inspanning. Als ik niet klaar ben met mijn 4x4 als de 45 minuten om zijn (al gebeurt dat nagenoeg nooit) dan stop ik en ga ik douchen.
 
En als je zeg maar op de helft bent van je oefeningen en de 45 minuten zijn verstreken, kun je dan de overige gaan doen na enige rust zodat je dan weer in de groeihormoon periode zit of gaat dit niet op?
 
Nee, dan zou je al s morgens en s avonds moeten gaan trainen. Trouwens na de training is het best zo snel mogelijk je glycogeen en eiwitten weer aan te vullen, wat insuline gaat stimuleren. Insuline gaat de werking van groeihormoon tegen.
 
Re: Re: Eindeloos afbeulen??

Originally posted by Big Cat


4 oefeningen, 4 sets, altijd onder de 45 minuten, 5 dagen per week. Al de rest gaat verschillen van athleet tot athleet, maar deze factoren blijven hetzelfde. Onder de 45 minuten omdat dat het halfleven van groeihormoon is, en groeihormoon wordt afgescheiden bij de eerste inspanning. Als ik niet klaar ben met mijn 4x4 als de 45 minuten om zijn (al gebeurt dat nagenoeg nooit) dan stop ik en ga ik douchen.
Maar het halfleven doet er toch niet zoveel toe, BC? Of wel, maar ik bedoel, waarom precies stoppen als de helft van het GH over is? Waarom niet doorgaan tot bijv. 1/3, dan werkt het toch nog steeds? Pas stoppen voordat je te veel cortisol krijgt, zou ik denken, en dat is toch na een uur?
 
Eenmaal het half-leven van GH bereikt is, is de hoeveelheid cortisol hoger dan de hoeveelheid GH.
 
Originally posted by Big Cat
Eenmaal het half-leven van GH bereikt is, is de hoeveelheid cortisol hoger dan de hoeveelheid GH.
OK, ik wist niet dat het zo direct met elkaar samenhing. Ik ben benieuwd of mijn St Janskruid helpt .. Dat schijnt het GH-gehalte toe te doen nemen :)
 
Euh, wat doet cortisol ook al weer? Ik zie even door het bos de bomen niet meer. Dat je niet wilt dat je groeihormonen onder KT te lijden hebben, snap ik.. maar wat doet cortisol dan?
En wat doet cardio van meer dan 15 uur met je lijf?
 
Een somatostatine blocker kan helpen, zoals arginine of pyridostigmine. Weet niet hoe st.janskruid werkt. Moet het eens opzoeken.
 
Originally posted by Esperantisto
Euh, wat doet cortisol ook al weer? Ik zie even door het bos de bomen niet meer. Dat je niet wilt dat je groeihormonen onder KT te lijden hebben, snap ik.. maar wat doet cortisol dan?
En wat doet cardio van meer dan 15 uur met je lijf?

Cortisol bereikt een actief niveau na 45 minuten van gemiddelde intensiteits training of cardio. Cortisol is een catabool hormoon dat geproduceerd wordt als er te weinig glycogeen voorhanden is. het belet het overige glycogeen van omgezet te worden naar glucose voor oxidatie, en schakelt het lichaam over op vetten en eiwitten voor energie. Wat verlies van vet en spieren tot gevolg heeft.
 
Voor ik naar de bekende (?) weg vraag, of liever daarna tikte ik in Google de woorden cortisol growth hormone exercise in.. dit was de eerste relevante
http://www.maxsportsmag.com/science/issue29/29sci1.htm
Daarvoor trouwens een over vrouwen in diverse M-fases http://www.wsu.edu/athletics/strength/ghwomen.htm

In een reclame webstek vond ik wel het volgende:
With intense training comes increased cortisol, a stress hormone that can cannibalize muscle tissue and blunt the anabolic effects of GH.

Aha, dus cortisol is het hormoon dat je spieren 'opvreet' en katabool werkt.. daarom zijn dus alle lange-afstandslopers zo mager als een lat.
 
Wat doet caffeine dan precies? Dat schijnt, op een lege maag genomen voor de ochtendcardio bij het cutten, glycogeen te sparen en vetverbranding te doen toenemen .. maar ook de eiwitverbranding? Want dan schiet het zijn doel natuurlijk deerlijk voorbij!

Enne, over sint janskruid:
hier een artikeltje. Ik neem het voor winterdepressie, neem het ivm BB op trainingsdagen 's ochtends en een uur voor de training, ipv normaliter 's ochtends en 's avonds.
 
Um, betekent dat niet dat ik na KT spieren kwijtraak omdat ik op een ketogeen dieet zit waarin slechts een minieme hoeveelheid KH wordt aangevoerd.. meestal drink ik na KT kwark vermengd met slagroom en kokos en nu eindelijk ook een flinke hoeveelheid weipoeder.
Ik heb niet altijd tijd, bijv. wo en za tussen KT en spinning nog te eten, ben ik dan niet bezig mijn spieren af te breken.. beide sessies duren plm 45 minuten.
 
Ja. het is wel een beetje ingewikkelder. Een cel heeft cAMP nodig voor metabole reacties, dit wordt bevordert door het hormoon leptine dat in vetcellen en spiercellen wordt gemaakt. Daarnaast zijn er twee typen catabole hormonen : cortisol en cathecholaminen (adrenaline, noradrenaline en dopamine). het eerste belet het omzetten van glycogeen naar glucose, het tweede zorgt juist voor de omzetting van glycogeen naar glucose. Gelijk hoe, het eindresultaat is : geen bruikbare glycogeen. Dus moet er vet of eiwit verbrand worden. Dankzij cAMP en leptine verbrand je meestal vet, maar dan raakt je vetpercentage laag. Dan duwt de vetcel op de rem. het maakt adenosine van cAMP. Dus minder cAMP en adenosine op zijn beurt remt leptine. vetverbranding vertraagt of stopt. Nu worden je spieren verbrand voor de eiwitten.

Dus in principe hoe dikker je bent, hoe meer vet en hoe minder spieren je kwijt raakt, maar eens je aan die laatste weken van je dieten komt wordt het moeilijker. Er zijn wel oplossingen voor.

Over die link van je, er staat geen enkele referentie bij en die vent lult wat uit zijn nek. Cortisol kun je, als je het echt simpel wil voorstellen, linken aan volume (maar heeft niets met het aantal sets en reps te zien, enkel de tijdsduur), maar verhoogde intensiteit en verlaagd volume heeft ook een omgekeerd effect. Dus dat is zeker geen oplossing.
 
Originally posted by Esperantisto
Um, betekent dat niet dat ik na KT spieren kwijtraak omdat ik op een ketogeen dieet zit waarin slechts een minieme hoeveelheid KH wordt aangevoerd.. meestal drink ik na KT kwark vermengd met slagroom en kokos en nu eindelijk ook een flinke hoeveelheid weipoeder.
Ik heb niet altijd tijd, bijv. wo en za tussen KT en spinning nog te eten, ben ik dan niet bezig mijn spieren af te breken.. beide sessies duren plm 45 minuten.

Inderdaad. Maar je kunt dit tegengaan op enkele manieren.

Eerst en vooral het beperken van de verbrande spieren. Door caseine als voornaamste bron van eiwitten te nemen, vertraag je oxidatie van aminozuren over lange perioden, tot 6 uren. Grootste spierverlies gebeurt tussen maaltijden door, en het lichaam prefereert glutamine als energie bron. Ik vind glutamine tijdens het bulken onzin, maar essentieel voor dieet. Door glutamine te nemen tussen maaltijden, telkens 5 gram, verbrand je de toegevoegde glutamine en niet die in de spieren (60% van skeletspieren bestaat uit glutamine).

Vervolgens het beperken van adenosine aanmaak in het lichaam en het bevorderen van leptine. Zinc chelaat, Vitamine E en een paar andere supplementen helpen dit bevorderen. Maar wat je eigenlijk moet doen is carb loaden. Ketogeen dieet voor 10 dagen, daarna 2 dagen vetten verlagen en koolhydraten toevoegen. Cell slaat koolhydraten op, leptine verhoogt, adenosine verlaagt en je doet opnieuw 10 dagen ketogeen. Regelmatig carbloaden dus.
 
Tja, het is geen wetenschappelijk artikel .. Ik ben nog te lui geweest om hier meer info over op te zoeken :) Enne, die caffeine, wat doet dat?
 
Back
Naar boven