Fitness Seller

Eindeloos afbeulen?? (1 bezoeker)

Hoe lang train je per keer?

  • half uur/ drie kwartier

    Stemmen: 33 20,9%
  • Een uur of een beetje meer

    Stemmen: 94 59,5%
  • anderhalf/twee uur

    Stemmen: 24 15,2%
  • beestachtig: ruim twee uur

    Stemmen: 7 4,4%

  • Totaal stemmers
    158

Bezoekers in dit topic

Originally posted by wateengedoe2
Wat doet caffeine dan precies? Dat schijnt, op een lege maag genomen voor de ochtendcardio bij het cutten, glycogeen te sparen en vetverbranding te doen toenemen .. maar ook de eiwitverbranding? Want dan schiet het zijn doel natuurlijk deerlijk voorbij!^


Nieuwsflash : enkel catabole hormonen verbranden ver, dus alles wat vetverbranding bevordert zal uiteindelijk ook spierafbraak bevorderen bij laag lichaamsvetpercentage. Tenzij leptine inspuiten. Maar zou niet weten hoe ik daar aan moet raken.

Ik neem het voor winterdepressie, neem het ivm BB op trainingsdagen 's ochtends en een uur voor de training, ipv normaliter 's ochtends en 's avonds.

Dat is heel vriendelijk van je maar de info die ik nodig heb staat daar niet in. Ik moet het precieze mechanisme weten waarop het groeihormoon beinvloed. Maar ik vind het wel op medline hoor.
 
Dwoink, 60% glutamine in skeletspier? Maar dan zit dat zeker ook veel in vlees, want spiereiwitten zijn vast en zeker erg geconserveerd door het dierenrijk heen. Kun je dan niet net zo goed je eiwit daaruit halen, bijv. door een paar plakjes kipfilet ofzo te eten? Lijkt me goedkoper dan glutamine als supplement?
 
Originally posted by wateengedoe2
Tja, het is geen wetenschappelijk artikel .. Ik ben nog te lui geweest om hier meer info over op te zoeken :) Enne, die caffeine, wat doet dat?

Wel het eigenlijke vetverbrandende effect beperkt zich eigenlijk tot het ondersteunen van noradrenaline en thermogenese. Nietzo direct dus niet zo catabool. Het is eigenlijk voornamelijk een water afdrijver.
 
Originally posted by Big Cat


Nieuwsflash : enkel catabole hormonen verbranden ver, dus alles wat vetverbranding bevordert zal uiteindelijk ook spierafbraak bevorderen bij laag lichaamsvetpercentage. Tenzij leptine inspuiten. Maar zou niet weten hoe ik daar aan moet raken.
OK, dus caffeine nemen tegen spierafbraak is dus bullshit .. Kan hoogstens vetverbranding verhogen en zo relatief gezien meer vet dan spier doen verbranden? Of klopt dat ook niet, en neemt ook eiwitverbranding (uit spieren) toe als je caffeine neemt?

Dat is heel vriendelijk van je maar de info die ik nodig heb staat daar niet in. Ik moet het precieze mechanisme weten waarop het groeihormoon beinvloed. Maar ik vind het wel op medline hoor.
Zoals gezegd, zelf nog niet ver naar gezocht.
 
Originally posted by wateengedoe2
Dwoink, 60% glutamine in skeletspier? Maar dan zit dat zeker ook veel in vlees, want spiereiwitten zijn vast en zeker erg geconserveerd door het dierenrijk heen. Kun je dan niet net zo goed je eiwit daaruit halen, bijv. door een paar plakjes kipfilet ofzo te eten? Lijkt me goedkoper dan glutamine als supplement?

Glutamine komt nagenoeg niet in voeding voor, het wordt hoofdzakelijk gemaakt uit essentiele aminozuren in het lichaam. Dus een toevoer van BCAA en methionine zou beter zijn. Maar toch niet hetzelfde als glutamine.
 
Originally posted by Big Cat


Wel het eigenlijke vetverbrandende effect beperkt zich eigenlijk tot het ondersteunen van noradrenaline en thermogenese. Nietzo direct dus niet zo catabool. Het is eigenlijk voornamelijk een water afdrijver.
Neem aan dat dit over de caffeine ging? Mmm, en noradrenaline was 1 van die hormonen die juist glucose uit glycogeen vrijmaakt (is ook wel te voelen ook als je zwarte koffie neemt .. hongergevoel verdwijnt als sneeuw voor de zon!). Dus om vet te verbranden en het glycogeen in spieren met rust te laten, werkt dat averechts?
 
Originally posted by Big Cat


Glutamine komt nagenoeg niet in voeding voor, het wordt hoofdzakelijk gemaakt uit essentiele aminozuren in het lichaam. Dus een toevoer van BCAA en methionine zou beter zijn. Maar toch niet hetzelfde als glutamine.
Hee, maar hoe kan dan 60% van glutamine in menselijk (gestreept) spierweefsel glutamine zijn, zoals jij eerder zei? Dan moet het toch vanzelf ook veel in vlees voorkomen? ???
 
Originally posted by wateengedoe2

OK, dus caffeine nemen tegen spierafbraak is dus bullshit .. Kan hoogstens vetverbranding verhogen en zo relatief gezien meer vet dan spier doen verbranden? Of klopt dat ook niet, en neemt ook eiwitverbranding (uit spieren) toe als je caffeine neemt?

Uiteindelijk wel. Daarom gebruiken top bodybuilders steroiden om eiwit synthese hoog te houden tijdens dieten met clenbuterol, ephedrine, caffeine, T3 enzoverder.
 
Originally posted by wateengedoe2

Neem aan dat dit over de caffeine ging? Mmm, en noradrenaline was 1 van die hormonen die juist glucose uit glycogeen vrijmaakt (is ook wel te voelen ook als je zwarte koffie neemt .. hongergevoel verdwijnt als sneeuw voor de zon!). Dus om vet te verbranden en het glycogeen in spieren met rust te laten, werkt dat averechts?

Alle glycogeen wordt geloosd, dus er is geen glycogeen meer na de initiele boost, dus nee het werkt wel om vet te verbranden.
 
Originally posted by wateengedoe2

Hee, maar hoe kan dan 60% van glutamine in menselijk (gestreept) spierweefsel glutamine zijn, zoals jij eerder zei? Dan moet het toch vanzelf ook veel in vlees voorkomen? ???

Waarom ? het menselijk lichaam kan behoorlijk wat conversies verrichten op een dag tijd hoor.
 
Bedankt BigCat.. ik lees het nog eens rustig na.
Begrijp ik goed dat het werkt om melkprodukten te gebruiken, naar me dunkt zit er toch behoorlijk wat caseïne in kwark.
Ik ben nu 3 weken aan het ketoën. In feite is het een CKD dieet, maar heb pas afgelopen weekend voor het eerst aan carboloading gedaan omdat ik pas weer een week aan KT en cardio doe. Dat is dus inderdaad ivm leptine, wat te veel gaat dalen als je het KH ontzegt.
Dus toch proberen die weikwarkdrank naar binnen te krijgen.. in principe kan er 15 min tussen de 2 sessies zitten als ik gelijk om 9 uur begin...
Stom hoor.. ik maakte me vroeger nooit druk om voeding en vertrouwde gewoon op mijn dikke speklaag om lange toertochten te overleven.. maar ja, de snelheid zakte ook navenant.
 
Originally posted by Big Cat


Waarom ? het menselijk lichaam kan behoorlijk wat conversies verrichten op een dag tijd hoor.
OK, geloof dat ik begrijp wat je bedoelde .. je zei ergens dat spierweefsel 60% glutamine bevat .. Moest waarschijnlijk zijn 60% a.z. wat omgezet kan worden naar glutamine? Leek me ook al raar dat een eiwit uit 60% dezelfde a.z. zou bestaan.
 
Nee hoor, skeletspierweefsel bestaat voor 60% uit echte glutamine.
 
Originally posted by wateengedoe2

Hee, maar hoe kan dan 60% van glutamine in menselijk (gestreept) spierweefsel glutamine zijn, zoals jij eerder zei? Dan moet het toch vanzelf ook veel in vlees voorkomen? ???
Vlees is wel een goede bron van eiwit voor het lichaam om glutamine van te maken.
(In 3 ons kip, vis of vlees zit al snel 3-4 gram potentiële glutamine)
Dus voeding tijdens bulk, en voeding+ suppletie van glutamine tijdens diëten.
 
Dus ik zou extra glutamine moeten nemen.. koop je dat gewoon bij Kruidvat of zo? 'k Heb er nooit op gelet..
 
Ik heb het nog nooit gezien in het kruidvat of dat soort winkels, maar je kan eens rondkijken.
Anders hier in de supplementen shop op het forum verkopen we het ook geloof ik en met korting...
 
Ik beuk 45 tot 60 minuten aan 1 stuk door (Heel soms wat lullen dan zit ik gauw op 90 a 120 minuten lol)
Dan heb ik ook alle oefeningen gedaan die ik die dag moest doen :D
 
Originally posted by admin

Vlees is wel een goede bron van eiwit voor het lichaam om glutamine van te maken.
(In 3 ons kip, vis of vlees zit al snel 3-4 gram potentiële glutamine)
Dus voeding tijdens bulk, en voeding+ suppletie van glutamine tijdens diëten.

met de nadruk op potentiele ...
 
Originally posted by Esperantisto
Dus ik zou extra glutamine moeten nemen.. koop je dat gewoon bij Kruidvat of zo? 'k Heb er nooit op gelet..

natuur of supplementen winkel. ben er zeker van dat J-tech ook wel glutamine producten heeft, moet maar eens aan Robin vragen.
 
Originally posted by Big Cat


natuur of supplementen winkel. ben er zeker van dat J-tech ook wel glutamine producten heeft, moet maar eens aan Robin vragen.

Of hier kijken: [Link niet meer beschikbaar]
 
Back
Naar boven