XXL Nutrition

Eitwitten pal na de training maken dik!?!?

Bezoekers in dit topic

Originally posted by Diver2000
dat was ook het hele punt, koolhydraten direct na de training ipv eiwitten..

Neeeeheeee...je moet ze samen nemen!! :yell:
 
Originally posted by Robin


Neeeeheeee...je moet ze samen nemen!! :yell:
Inderdaad ... Je lichaam neemt glucose net ietsje sneller op dan wei-eiwit (kwestie van minuten) en dan heb je toch nog als effect dat je eiwit niet verbrand/omgezet in glucose gaat worden :thumb:
 
Originally posted by Diver2000
dat was ook het hele punt, koolhydraten direct na de training ipv eiwitten..

Zie nu ook dat ik voor niks 3 jaar MBO gedaan heb en die kennis 4 jaar HBO. Iedereen hier weet het zonder lesboeken allemaal op te noemen. Kan ik mijn boeken wel verbranden en mijn Diploma wel versnipperen.


Greetz
Niets ten nadele van jou, Diver, maar als ik 1 ding wel geleerd heb, is dat diploma's niet nodig zijn om toch veel van een onderwerp te weten. Ik weet veel van BB/voeding, en veel van computers, heb in geen van beide takken een diploma. Wel de manier van leren opgedaan op de universiteit.
 
idd.
die maaltijd mag en moet ook een flinke maaltijd zijn. Hoeft trouwens niet al na een half uur mag ook nog wel een uur later na je training zijn.
Zoals ik al eerder schreef blijven je spieren bijna 2 uur lang zeuren om voeding na een intensieve training. Dus de voeding moet wel voor die tijd verwerkt kunnen worden.
Degene die dik (vet) wordt van eiwitten moet ik nog tegenkomen.
 
Idd, eiwitten rules...dat is een zeer belangrijk aspect in je resultaten.
 
zeer interessante discussie, erg boeiend om te volgen!!!!
ik had nog een vraagje erover....
ben aan het bulken en neem na de training altijd dextrose en daarna een shake/kwark, en zit ongeveer op 225+ in de aant gr eiwit per dag per kg, weeg zelf nu 94, maar wat is nog goed en waar begint het slecht voor je te worden die eiwitten???? bij hoeveel grammen per dag??
 
Eiwitten maken dik?
Al eet je 800 gram eiwit en je blijft onder je dagelijkse callorien behoefte zul je nog afvallen.
Teveel Kcal maken je dik! :)
 
Originally posted by exarchos
zeer interessante discussie, erg boeiend om te volgen!!!!
ik had nog een vraagje erover....
ben aan het bulken en neem na de training altijd dextrose en daarna een shake/kwark, en zit ongeveer op 225+ in de aant gr eiwit per dag per kg, weeg zelf nu 94, maar wat is nog goed en waar begint het slecht voor je te worden die eiwitten???? bij hoeveel grammen per dag??

Ligt ook aan de overige voedingsstoffen(koolhydraten/ vetten). Over het algemeen zou 200 gram proteine wel genoeg moeten zijn voor jou gewicht.
 
Originally posted by burn
Eiwitten maken dik?
Al eet je 800 gram eiwit en je blijft onder je dagelijkse callorien behoefte zul je nog afvallen.
Teveel Kcal maken je dik! :)

Precies en eiwit bevat nu juist het minst caloriën van de 3.
 
Originally posted by burn
Eiwitten maken dik?
Al eet je 800 gram eiwit en je blijft onder je dagelijkse callorien behoefte zul je nog afvallen.
Teveel Kcal maken je dik! :)
Dat zal mij niet lukken .. Tenzij jij een speciaal soort eiwit kent wat niet 4kcal/g heeft! ;)
 
Originally posted by admin


Precies en eiwit bevat nu juist het minst caloriën van de 3.
Toch evenveel als KH, T, nl. 4kcal/g (en vet 9 kcal/g)
 
En 7 voor de liefhebber (if you know what I mean)













[Abeelding niet meer beschikbaar] [Abeelding niet meer beschikbaar] :D
 
Originally posted by wateengedoe2

Toch evenveel als KH, T, nl. 4kcal/g (en vet 9 kcal/g)
Ik had het niet over de eenheid maar over de kwantiteit van eiwit in voedsel.
De meeste kcal in een maaltijd komen van vet/suikers of koolhydraten.
 
Originally posted by wateengedoe2

Dat zal mij niet lukken .. Tenzij jij een speciaal soort eiwit kent wat niet 4kcal/g heeft! ;)

Speciaal soort eiwit? :eek: :)
 
Ah, ik zie het al... een heleboel afgestudeerde medici :P
 
of je schopt even een topic omhoog van 2 jaar geleden, maar opzich niet erg .. vond het interessant om te lezen. zijn de meningen van de participerende mensen al veranderd/bijgesteld ?
 
Back
Naar boven