AndroidHealthClinic

Eiwit Boost, wie doet het?

Bezoekers in dit topic

Ano_1991_5

Monstrous Giant
10 jaar lid
Lid geworden
3 jun 2008
Berichten
12.887
Waardering
1.623
Hallo Members,

Ik zat even te googlen over eiwitten, en kwam het volgende stukje tegen:
Het is natuurlijk waar dat eiwitten en koolhydraten de basisingrediënten van je massaprogramma zijn. Je kunt je lichaam echter ook een extra groeistimulans geven door het geheel een beetje door elkaar te husselen: gooi bijvoorbeeld elke tien dagen één of twee dagen je hoeveelheid eiwitten omhoog naar 400, 450 of 500 gram. Dit kun je dan het beste doen op een trainingsdag om de groei nog beter te stimuleren. Door het niveau wat aan te passen – en zo een extra hoeveelheid aminozuren in je bloedbaan te brengen – kun je een verhoging van de eiwitomzetting naar spiermassa in je lichaam bewerkstelligen.
Bron: http://www.giantpt.com/voeding-gewi...zin-over-de-bouwstenen-van-je-spiermassa.html
Punt 2 is het.

Dit zag ik toevallig een andere member ook doen, maar slechts in de 3 jaar tijd dat ik hier rond lees is dit mij pas 1x opgevallen.

Wie doet het, en merk je ook significant verschil?

Het verhaal omtrent refeed en leptine begrijp ik. Enkel is de eiwit boost die hierboven word beschreven voor hetzelfde doel. Namelijk meer leptine? Of zitten hier nog meer voordelen aan?

Gezien bij de refeeds altijd de kh omhoog gegooid worden, eiwit blijft nagenoeg elke dag gewoon hoog.

Mvg
 
Als het alleen om meer leptine gaat is het nogal verwaarloosbaar. Dalende leptin brengt veel meer veranderingen met zich mee dan stijgende leptine (tenzij je het weer naar een normaal niveau brengt).
 
Als het alleen om meer leptine gaat is het nogal verwaarloosbaar. Dalende leptin brengt veel meer veranderingen met zich mee dan stijgende leptine (tenzij je het weer naar een normaal niveau brengt).

Nah dat vraag ik mij af of het enkel voor de leptine word gedaan, of dat er meer achter zit.

Maar wil je met de uitspraak hierboven suggeren dat een refeed in de cut nutteloos is, omdat: "Dalende leptin brengt veel meer veranderingen met zich mee dan stijgende leptine" Neem aan van niet toch, gezien het na een tijd weer naar normaal niveau gaat dus je betreft refeed in de cut wel klopt.
 
Nah dat vraag ik mij af of het enkel voor de leptine word gedaan, of dat er meer achter zit.

Maar wil je met de uitspraak hierboven suggeren dat een refeed in de cut nutteloos is, omdat: "Dalende leptin brengt veel meer veranderingen met zich mee dan stijgende leptine" Neem aan van niet toch, gezien het na een tijd weer naar normaal niveau gaat dus je betreft refeed in de cut wel klopt.
Vergeet niet het stukje
(tenzij je het weer naar een normaal niveau brengt).
Dat systeem is gevoeliger voor uithongering dan het is voor 'overfeeding'.
In de cut ligt het niveau als lager als normaal en je gebruikt dan de refeed dagen om deze weer omhoog te brengen.

Dit artikel gaat echter over verhoogde eiwitsynthese dmv een shitload aan eiwitten eten, wat volgens mij ook helemaal niets doet met leptine niveau's aangezien deze voornamelijk reageren op carbs.
 
Back
Naar boven