MuscleMeat

eiwit dieet vet toename (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Corragio

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
6 mei 2006
Berichten
3
Waardering
0
Geachte forum vrienden, Ik ben onlangs begonnen met trainen na een stop van 10 jaar.Ik kon niet meer toekijken hoe mijn buik bleef groeien.

Dus sinds 6 weken train ik.en ben ongeveer 5kg afgevallen.Maar sinds een paar dagen ben ik zwaarder en vetter geworden en daarom leg ik de raadsel bij jullie vrienden.

Ik heb 6 weken 1 keer per week 10km hardgelopen,daar doe ik een uur over.
en ik meet mijn vet percentage met composition tracker(digitale huidplooimeter)deze meter heeft een programma waarmee je een grafiek ziet met ingevoerde waarden vetpercentage spiermassa en gewicht.

Sinds een week eet ik meer eiwitten en ben ik met gewichten begonnen te trainen en in vet aangekomen.Na het trainen loop ik 30 min op loopband.

Waarom ben ik in vet aangekomen terwijl het hoort af te nemen met minder koolhydraten en meer eiwitten,ik train sinds een week ook gewichten.

Kan het zijn dat mijn lichaam anders werkt en meer resultaat bied met een koolhydraatrijk dieet?als dit zo is dan gaat dit tegen elke theorie die ik tot nu heb gelezen. lang verhaal sorry:)
Mijn begin waarde was 82kg vet 21.23% /vorig week 77.6kg vet 17.55%/nu 78kg vet 17.84% (mijn lengte is 170)Dit is de eerste keer sind mijn trainen begonnen is dat ik weer toeneem in vet.De verandering is mijn voeding en training waar ik eigenlijk meer resultaat mee hoopte te bereiken.

Mijn voeding eerst .
1000 uur kwart bruine stokbrood met kipfilet.
1300 uur kwart bruine stokbrood met kipfilet.
1700 uur noodle beker(kant en klare van supermarkt)
1900 uur salade.

sinds mijn nieuwe trainingschema dus sinds een week:
1000 uur kwart stokbrood kipfilet
1200 uur helft van soort eiergerecht inhoud 5 gebakken ei 4 tomaat (ui peper)
1500 uur eiwit shake i schepje met 200ml water gemixed.
1700 uur andere helft van de ei gerecht.
2000 uur 3 sneetjes brood met blik tonijn in tomaatsaus.
 
Dat verbaasd me juist,toen ik veel vet verloor at ik meer stokbrood,nu eet ik het juist minder.Maar het is de eerste keer dat ik een tegevaller heb mischien komt het wel goed.
Ik zal minder stokbrood eten.

Kan het zijn dat mijn lichaam vet opslaat omdat ik nu ook mijn spieren train met gewichten?
 
Waarom ben ik in vet aangekomen terwijl het hoort af te nemen met minder koolhydraten en meer eiwitten,ik train sinds een week ook gewichten.

Resultaten binnen een week zeggen niet veel en die <1 procent die je meet als toename aan vp% valt waarschijnlijk binnen de foutmarge. Met welke methode bepaal je je vetpercentage?

Als je echter wel bent aangekomen in vet ben je meer kcal gaan eten of minder gaan bewegen. Verdeling van koolhydraten en eiwitten heeft veel minder invloed dan het totaal aan kcal. Dus even (opnieuw) uitrekenen wat je elke dag nodig hebt (onderhoud) en wat je daadwerkelijk binnenkrijgt.

Tot slot: je kunt lekker je stokbrood blijven eten, als je maar zorgt dat je minder eet dan je onderhoud (kcal), je eiwitten op orde zijn (>2 g/kg lichaamsgewicht) en het grootste gedeelte van je voeding bestaat uit onbewerkte, micronutriëntrijke voeding.

brb, ben even een stokbroodje kaas eten (cutten naar 8%)!
 
dit noem ik geen eiwit dieet en daarbij heeft stokbrood en ook bruin stokbrood een rampzalig g.i. als je wilt cutten
 
Laatst bewerkt:
voeding is echt het moeilijkste wat er is voor mij.Ik zal de adviezen gehoor geven en even berekenen wat ik verbruik en wat ik nodig heb.Was voeding maar net zo makkelijk als trainen.

Ik bedank iedereen voor de reacties.
 
Je bent diabetisch? Vervelend voor je, want dan speelt de g.i. inderdaad een rol.

ok kerel, ik heb niet gestudeerd, kan het niet wetenschappelijk onderbouwen maar als mensen zoals Hany Rambod en Jim Stoppani en nog een heleboel andere mensen waarvan ik geloof dat ze weten waar ze over praten zeggen dat g.i. voor iedereen die serieus met BB bezig is een grote rol speelt dan neem ik dat aan als waarheid ;)
 
Back
Naar boven