AndroidHealthClinic

Eiwit inname per dag

Bezoekers in dit topic

Blazinn

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
8 okt 2009
Berichten
52
Waardering
2
Lengte
1m87
Massa
90kg
Vetpercentage
14%
Hoi,

Misschien even wat context meegeven. Ik train al enkele jaren en heb al wat progressie gemaakt (90kg, 1,87m, 13-14% bf). Vroeger waren het vooral beach boy workouts, gaandeweg ben ik heb belang van compounds gaan inzien. (Ter info mijn bench is gelijk aan mijn squat, 130 kg... :) ).

Ondanks mijn recente focus op de grote compounds heb ik het gevoel dat mijn vooruitgang belemmerd wordt door mijn voeding. Er is een algemeen consensus dat de dagelijkse inname voor eiwit ligt op 1g per lbs. Voor mij komt dit neer op 200g eiwit per dag (200lbs = 90kg). Voor mij lijkt dit me onnoemelijk veel om dagelijks naar binnen te spelen.

Mijn gemiddelde dag ziet er zo wat uit: eieren (15g), platte kaas (35g), melk (10g), vlees/vis/kip (30g). Dus zo'n kleine 100g eiwit, nog niet eens halfweg!

Daarbij komt nog eens druk werk (zoals zovelen) die het voor mij moeilijk maakt om 6x per dag te eten. Ik geef voorkeur aan 4 porties per dag. Ik heb al vele topics en schema's doorlezen op DBB, bb.com en dergelijke. Echter komt nooit een rechtstreeks antwoord op deze vraag.

Meer eten...OK, maar het gaat hem vooral over eiwit. Ik kom rap spiermassa, maar ook vetmassa bij. (kwalitatieve) koolhydraten opdrijven is geen moeite. Ik voegde vroeger whey toe aan m'n dieet maar doe dit liefst met gewone voeding. Er moet toch een oplossing zijn buiten 2 kg platte kaas en 10 eieren per dag naar binnen te spelen. Wat mis ik hier? :)

Tips zijn welkom, alsook links naar topics en artikels

Bedankt.
Blazinn
 
Meer vlees.

Ik neem elke dag 300/400 gram kipfilet mee naar m'n werk en daarmee zit ik al op 70-100 gram eiwit. Dan heb ik m'n andere eiwitbronnen niets eens meegerekend.
Eieren zijn een goeie eiwitbron, maar het blijft weinig eiwit per ei.