AndroidHealthClinic

Eiwit Pannenkoeken - Body & Fit Sports Nutrition (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Beoordeling:
star10.png
10/10 ++ Aanrader


  • Soort supplement: Eiwitten
  • Wat is de werking van dit supplement volgens de producent? Aldus BodyenFitshop.nl: "Dit product is ideaal voor mensen die af willen vallen door middel van een eiwitdieet of mensen die trainen voor extra spiermassa."
  • Voor welk doel gebruik je dit supplement vooral? Vetverlies én spieropbouw
  • Hoe lang heb je het supplement gebruikt? Sinds afgelopen vrijdag
  • Hoe is de smaak van dit supplement? Zoals je van een pannenkoek verwacht
  • Welke dosis heb je gebruikt? 30 gram poeder + 120 ml magere melk
  • Waar heb je het supplement gekocht? Bodyenfitshop.nl
  • Welke extra voordelen gaf deze winkel? Eigenlijk in twee worden: Top service (hiermee bedoel ik: gratis verzending, leuke cadeau's, altijd snel vriendelijk - persoonlijk en vakkundig advies op elk moment van de dag, en natuurlijk B&F hebben de laagste prijzen)
  • Wat heb je voor dit supplement betaald? Wel in de weekaanbieding, maar €18,-
  • Zou je dit supplement in de toekomst opnieuw kopen? Absoluut, je krijgt van dit product een pannenkoek zoals je een pannenkoek verwacht. Alleen dan hoog in de eiwitten en laag in de koolhydraten en vetten. Dat wil toch elke bodybuilder wel?

Mijn review:
Ik heb dit product gekocht, omdat het in de weekaanbieding van afgelopen vrijdag was gekomen. Als vaste klant van de Bodyenfitshop.nl kijk ik elke week naar de weekaanbiedingen. Door de gratis verzending kan ik meedere bestellingen plaatsen, zonder dat er telkens verzendkosten bijkomen. De Eiwitpannenkoeken is volgens mij het nieuwste product van de Bodyenfitshop-lijn. Deze wilde ik zelf wel proberen, nu kan ik nog meer variëren in mijn voeding. Iets wat eten plezierig houd.

Afgelopen vrijdag dus meteen mijn product bestelt en de volgende dag werd het alweer geleverd. Helaas was ik de hele dag afwezig dus een huisgenootje heeft het voor mij aangenomen. De verpakking ziet er goed uit, gewoon zoals we van bodyenfitshop gewent zijn. Goed en duidelijk.

Ik ben net thuisgekomen van het werk en wilde de eiwitpannenkoeken wel eens proberen. Wat ik nodig had was het volgende:

Een shakebeker
120 ml magere melk
30 gr pannenkoekenpoeder.

De voedingswaarden en ingredienten:
Per 30 gram poeder + 120 ml magere melk
Kcal 180,2
Vet 1,2 gram
Eiwit 24,60 gram
Koolhydraten 11,5 gram
Vezels 0,3 gram

Ingredienten:
Erwteneiwit, ei-eiwit, melkeiwit, tarwebloem, havermeel, natrium chloride,
dinatriumdifosfaat E450, kaneel, natrium bicarbonaat E500.

Eerste indruk:

Over het product, ongebakken ben ik tevreden. De poeder lijkt zoals pannenkoeken poeder is, stinkt niet en ruikt gewoon normaal.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

De bereiding:

Over de bereiding kan ik het kort houden. Ik wilde testen of de oplosbaarheid goed is. De meeste bodyenfit producten lossen goed op dus ging er bij dit product ook van uit. Ik heb in een shakebeker (zonder rooster) 120ml melk gedaan en één schep pannenkoekenpoeder. Even schudden en een pannenkoek maken is nog nooit zo makkelijk geworden. Gewoon, het was klaar, ik kon nu de pan op het vuur zetten.

Het bakproces:
De pan was opgewarmd en nu kon ik eindelijk de pannenkoeken bakken. Natuurlijk was ik benieuwd hoe het beslag op het vuur zou reageren, nou niet anders dan wat we van pannenkoeken gewent zijn. Na het beslag in de pan te hebben gedaan heb ik beide kanten van de pannenkoek gebakken. De kleur, het uiterlijk en de mooie bruine kantjes op de pannenkoek waren aanwezig. 120ml beslag is voldoende voor twee, lekkere pannenkoeken.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

De smaak:
Nadat de eerste punten van keuring al goed waren gegaan zijn we eigenlijk bij het laatste, maar zeker één van de belangrijkste punten aangekomen, namelijk de smaak van het product. De smaak van de pannenkoek is goed, lekker en zoals we van een eiwitpannenkoek verwachten. Ik had eigenlijk wel verwacht dat ik naturel pannenkoek met een overdreven eiwitsmaak zou proeven maar dat is, naar mijn mening, helemaal niet het geval. Gewoon een goede eiwitpannenkoek.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Even alles op een rijtje:

  • Lost goed op
  • Snel en makkelijk te bereiden
  • Geen klonten in het beslag
  • Smaak is goed
  • De kleur van de pannenkoek is zoals we gewent zijn.
Verder kan ik eigenlijk geen nadelen bedenken van dit product, want een pannekoek is een pannenkoek en net hoe je het zelf wil bereiden. Voor iedereen die een leuk alternatief voor een maaltijd wil, kan altijd een pannenkoek nemen. Dit is een mooi en interessant product als tussendoortje. Absoluut een aanrader!!!!:)

b&f_pancake.jpg
 
Zeer nette review. :D. Morgen komt die van mij binnen en dan test ik hem ook direct. :D.
 
leuk die edelherten spatels als achtergrond op die foto's:P
OT: nette review, en zo te horen een goed product van Bodyenfitsportsnutrition.
 
Dankjewel, dankjewel! Ik had Ilco ook een pm gestuurd wanneer de PAM spray weer terug kwam. Ik dacht, misschien kan hij hier een mooie combi van maken icm die eitwpannenkoeken. Hopelijk komt Ilco/Leon met een mooi alternatief. Dan kun je nog gezonder eten maken met een lager vetgehalte. :)
 
  • Like
Waarderingen: B&F
karma voor je review ! Was al enkele dagen aan het uitkijken naar een eerste ervaring en foto's ! Even afwachten wat andere mensen zoal zeggen en dan misschien ook eens een bestelling plaatsen :D
 
Leuk zo met de foto's erbij! :)

-Leon
 
jup heel goeie review, smakelijk! :)
edit: denk je dat je meerdere pannekoeken zou kunnen maken en ze koud bewaren?
 
jup heel goeie review, smakelijk! :)
edit: denk je dat je meerdere pannekoeken zou kunnen maken en ze koud bewaren?

Ja, de pannenkoeken zijn koud ook heerlijk:meal:

's Avonds voor een paar dagen tevoren bakken..
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

---------- Toegevoegd om 10:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:54 ----------

Dankjewel, dankjewel! Ik had Ilco ook een pm gestuurd wanneer de PAM spray weer terug kwam. Ik dacht, misschien kan hij hier een mooie combi van maken icm die eitwpannenkoeken. Hopelijk komt Ilco/Leon met een mooi alternatief. Dan kun je nog gezonder eten maken met een lager vetgehalte. :)

Ja, we kijken even of we een combi kunnen maken met de Frey's:)
 
jup heel goeie review, smakelijk! :)
edit: denk je dat je meerdere pannekoeken zou kunnen maken en ze koud bewaren?
Ik had vandaag ook even 2 pannenkoeken meegenomen naar mijn werk en koud zijn ook prima! Over de smaak, ja je proeft wel dat het een eiwitpannenkoek is, maar dat is het ook. Als een echte pannenkoek smaakt het nét niet, maarja, zoals ik zei: het is toch een eiwitpannenkoek, waarvan de smaak echt niet overdreven naar eiwitten smaakt. Prima alternatief voor bijvoorbeeld een reep, vind dit eigenlijk nog beter ook, gezien de EKV-verhouding.
 
Ik had vandaag ook even 2 pannenkoeken meegenomen naar mijn werk en koud zijn ook prima! Over de smaak, ja je proeft wel dat het een eiwitpannenkoek is, maar dat is het ook. Als een echte pannenkoek smaakt het nét niet, maarja, zoals ik zei: het is toch een eiwitpannenkoek, waarvan de smaak echt niet overdreven naar eiwitten smaakt. Prima alternatief voor bijvoorbeeld een reep, vind dit eigenlijk nog beter ook, gezien de EKV-verhouding.


Een Eiwitpannenkoek eet ook veel lekkerder en makkelijker weg als een gemiddelde reep vind ik en je pakt wel direct 25 gram eiwit. Het is ook veel makkelijker verteerbaar. :)
 
Ik had vandaag ook even 2 pannenkoeken meegenomen naar mijn werk en koud zijn ook prima! Over de smaak, ja je proeft wel dat het een eiwitpannenkoek is, maar dat is het ook. Als een echte pannenkoek smaakt het nét niet, maarja, zoals ik zei: het is toch een eiwitpannenkoek, waarvan de smaak echt niet overdreven naar eiwitten smaakt. Prima alternatief voor bijvoorbeeld een reep, vind dit eigenlijk nog beter ook, gezien de EKV-verhouding.

ok, goed om weten, en trouwens kdenk dat je ook altijd orgineel kunt zijn met het recept of dingen toevoegen om het een completere gezonde snack van te maken ;)
 
Als groot pannenkoekliefhebber klinkt dit wel heel erg goed.
Prima ekv-verhoudingen en beter nog: ideaal voor onderweg en een stuk goedkoper dan eiwitrepen.

Ik heb meteen maar een pot besteld.

Hoeveel pannenkoeken eten jullie eigenlijk per keer? Meer dan 1 lijkt me nogal teveel van het goede vanwege de hoge eiwitten.
 
@ zjivago. Je kan prima 2 of 3 pannenkoeken eten als een maaltijd.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben van plan om deze pancakes ook te bestellen, alleen wilde ik nog zo n bakspray erbij halen. Ik heb dit nooit gebruikt, weet iemand of die spray de smaak van de pancakes dan ook beinvloedt?

@TS, heb je het met olijfolie of boter gebakken?
 
Pannenkoeken kan je prima bakken zonder boter/olijfolie, mits je pan een goede anti-aanbaklaag heeft.
 
Als groot pannekoekliefhebber heb ik dit ook geprobeerd. Ik ben echter wat minder positief. Het kan aan mijn kookkunsten liggen hoor, maar ik vind deze pannekoeken erg snel aanbakken. Pannekoeken van Koopmans bakken op dezelfde manier niet aan. Gebruik gewoon een beetje boter en een goed verhitte pan (stand 5/6), als ik 'm lager zet duurt 't een uur voordat het laagje een beetje hard is. Bovendien vind ik ze een beetje melig (degene die wel 'gelukt' zijn). Iemand tips?
 
Als groot pannekoekliefhebber heb ik dit ook geprobeerd. Ik ben echter wat minder positief. Het kan aan mijn kookkunsten liggen hoor, maar ik vind deze pannekoeken erg snel aanbakken. Pannekoeken van Koopmans bakken op dezelfde manier niet aan. Gebruik gewoon een beetje boter en een goed verhitte pan (stand 5/6), als ik 'm lager zet duurt 't een uur voordat het laagje een beetje hard is. Bovendien vind ik ze een beetje melig (degene die wel 'gelukt' zijn). Iemand tips?

Ja, de pannenkoeken wat dunner bakken.

De smaak is vergeleken met een "normale" koopmans pannenkoek inderdaad anders. Voor een eiwitpannenkoek vind ik het lekker te eten:meal:
 
Laatst bewerkt:
Ja, de pannenkoeken wat dunner bakken.

De smaak is vergeleken met een "normale" koopmans pannenkoek inderdaad anders. Voor een eiwitpannenkoek vind ik het lekker te eten:meal:

De smaak vond ik prima hoor, zelfs nog een beetje zoet ;) Ik had juist geprobeerd ze dun te bakken, omdat ik eerst hele melige kreeg. Toen ik ze dun bakte, bakte ze juist snel aan. Ik ga vanmiddag even een pannekoekenpan halen bij de Blokker, kijken of dat uitmaakt :)
 
Back
Naar boven