AndroidHealthClinic

Sticky Eiwit repen met rijst (3 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

heb ze gisteren ook gemaakt, best wel lekker.

KARMA!!

//edit: argh, post is ouder dan 14 dagen, gaat blijkbaar niet dan :(
 
Ik heb ze vanmorgen gemaakt en ze zien er echt heel anders uit dan die van Guru maar ze smaken redelijk. De structuur is een beetje taai. Het recept klopt ook niet helemaal. Er staat niet in wanneer je de whey erbij moet een wanneer de honing. Whey deed ik op goede gok erbij en honing was ik vergeten. Ik heb trouwens bananensmaak whey gebruikt maar dat proef je bijna niet meer.
 
Ik heb het recept deze namiddag uitgeprobeerd. Ik heb er geen repen van gemaakt maar een soort van taart. Elke dag eet ik één stuk (acht stukken per taart). Voedingwaarde van mijn taart:

per 100gr: kcal 151,45 eiwit: 11,00 koolh: 22,81 vet:1,84
per stuk: kcal 196,89 eiwit: 14,31 koolh: 29,65 vet:2,39

Ik heb het recept van gurumaster gevolgd. Enkel heb ik pandanrijst vervangen door volkoren rijst en heb ik chocolade smaak whey gebruikt. Ik vind het echt geslaagd!

Karma voor gurumaster voor het recept!

Hier een foto van mijn taart:

4kxr2pv.jpg
 
Hoe lang zijn deze repen trouwens houdbaar (in de koelkast of niet) en zijn ze misschien in te vriezen?
 
Whey-eiwitten verhitten denatureert de boel. In hoeverre zou dit de werking van de whey kunnen aantasten?
 
Morgen ga ik ze weer eens maken. Denk dat ik gelijk 2 kilo maak, dan kan ik de eerste twee weken even vooruit! 's Ochtends uit de vriezer halen, ff in de magnetron en smullen maar! :meal:
 
naar het schijnt is die verandering van chemische structuur niet erg, alleen: de eiwitten zijn lang niet meer zo "snel". Ze blijven wel volwaardig, je kan ze dus volledig bij je eiwitinname rekenen maar ze vervangen niet je post-workout eiwitshahe of achtendshake...
 
Lees je reactie te laat. Naja, heb het dit keer maar zonder whey gemaakt. In totaal een paar uur mee bezig geweest.. :o Vanavond even afwegen en invriezen. Dan heb ik de komende weken wel genoeg hoop ik. :D Hier wat foto's terwijl de kok bezig was.. :o

De mix en het spul op het vuur
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Klaar voor in de oven en (links) net uit de oven
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Vorm is geheel anders geworden, maar ze zullen ongetwijfeld te eten zijn. :D
 
veel eiwitten ! mooi zo ! ga ik zeker is proberen te maken :D

nice post!

grtz
 
Heb er nu nog steeds een aantal in de vriezer liggen! Even in de magnetron en het is weer smullen! Je kan ze dus lang bewaren! :cool:
 
Ik ga ze dit weekend eens proberen te maken zonder rijst (ben aan het cutten).
 
Ik ga ze dit weekend eens proberen te maken zonder rijst (ben aan het cutten).

rbdvnq.jpg


Per stuk (ongeveer 30 gram):
11 gram koolhydraten
9 gram eiwit
0,7 gram vet

Lijkt me niet echt kloppen aangezien ik helemaal geen rijst heb gebruikt ???
 
Laatst bewerkt:
Ik ga ze zometeen ook proberen te maken :D
 
Is dit goed voor het slapen gaan ipv kwark? Of als vervanger van een broodje in de pauze?
 
Laatst bewerkt:
Leuk recept ik ga het in het weekend ook eens proberen te bakken.
Weet niet of ik de rijst ga toevoegen.
 
Ik heb het recept deze namiddag uitgeprobeerd. Ik heb er geen repen van gemaakt maar een soort van taart. Elke dag eet ik één stuk (acht stukken per taart). Voedingwaarde van mijn taart:

per 100gr: kcal 151,45 eiwit: 11,00 koolh: 22,81 vet:1,84
per stuk: kcal 196,89 eiwit: 14,31 koolh: 29,65 vet:2,39

Ik heb het recept van gurumaster gevolgd. Enkel heb ik pandanrijst vervangen door volkoren rijst en heb ik chocolade smaak whey gebruikt. Ik vind het echt geslaagd!

Karma voor gurumaster voor het recept!

Hier een foto van mijn taart:

4kxr2pv.jpg

Hoe heb je dit gedaan?, Alles gemengt en toen meteen in de oven? en hoelang?

Alvast bedankt, ziet er goed uit
 
naar het schijnt is die verandering van chemische structuur niet erg, alleen: de eiwitten zijn lang niet meer zo "snel". Ze blijven wel volwaardig, je kan ze dus volledig bij je eiwitinname rekenen maar ze vervangen niet je post-workout eiwitshahe of achtendshake...

dus het verhitten van de Whey maakt niet uit voor de structuur?
want ik heb wel eens gelezen dat get verhitten van,heel wat veranderingen teweeg brengt?
 
Je moet ze wel even in een goeie vorm brengen ja of gewoon in een cake vorm gooien. Ik heb trouwens geen whei/whey maar smaakt wel goed hoor.
 
Ik heb ze vandaag ook gemaakt, gewoon eerst gebakken in de pan (ingesmeerd met een stukje keukenrol met olijfolie) en daarna de oven in. Ik kom alleen op andere voedingswaarden uit, want ik heb er meer whey in gedaan, en precies in 8 stukken verdeeld. Mijn voedingswaarden:

Per reep:
Kcal: 228.6
Prot: 17,2
KoH: 34.4
Vet: 2.7

Ze zijn echt vet lekker, en ideaal als pre-workout (voor als ik op de fiets zit richting gym) of als snack tussen de maaltijden door.

Karma TS!;)
 
Back
Naar boven