AndroidHealthClinic

Sticky Eiwit repen met rijst (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

gurumaster

Mega noob
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
28 nov 2004
Berichten
1.024
Waardering
52
Nou ze zijn net klaar mijn rijstproteine bars.

Ik weet niet waar ik ze moet posten maar wil ze toch even laten zien.

Dit zijn ze lekker gevuld met appel kaneel en honing en rozijnen.

Per bar +-

Kcal 151 eiwitten 14 gr Koolhy 17 gr vet 0,8 gr

koek1.jpg


koek2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Kickje naar 'Gezonde recepten'.

We wachten op de foto ervan kerel! :thumb:
 
en het recept natuurlijk.
 
Het recept.

Wat heb je nodig,

200 gr gebrokenrijst/of pandanrijst.
100 gr bloem
80 gr whei proteine
5 ei-eiwitten
2 eigeel
1 appel
2 theelepels kaneel.
1 eetlepel honing
handvol rozijnen


Kook de rijst volgens aangeven.
Doe de rozijnen in handwarm water, laat deze 20 minuten wellen.
Snij de appel in stukjes en doe daar de 2 Theelepels kaneel bij, en een beetje zout naar smaak.
Voeg vervolgens de 5 ei-eiwitten, en de 2 eigeelen eraan toe, meng dit vervolgens.
Doe de gewelde rozijnen bij het appel mengsel. En meng dit met de rijst.

OPGELET!! Nu komt iets heel belangrijk, zorg ervoor dat de rijst genoeg is afgekoeld, want anders gaat het eiwit stremmen en dat moet je verkomen.
Nu als laatst doe je de bloem erbij, nu heb je een deeg.

Pak een pan met een anti-aanbaklaag en doe daar een hoopje van dat deeg in. 'Ik zelf heb 2 grote eetlepels gepakt voor een bar'
vorm deze in een rechthoek en laat het op een zachtvuurtje bakken.

Keer ze om zodat het een stevige bar wordt.

Verwarm de oven op 150 graden en doe de bar's in een ovenschaal en laat ze daar dan 15 minuten in garen.

Dit heb ik gedaan, omdat het bloem wat je erbij toegevoegd niet gaar is naar het bakken. Nadat je ze in de oven hebt gebakken krijg je een lekker product.

SMAKELIJK ETEN :D
 
Laatst bewerkt:
ziet er lekker uit :thumbs: karma bro
 
karma

heb het afgedrukt
 
Nou heb er net een paar aan mijn bb maatjes laten proefen en ze zijn er helemaal weg van.

:D Maar goed dat ik kok ben geweest.
 
lijkt me lekker !
 
Meenemen naar de BBQ !! :D
Wil eerst proeven voordat ik weer uren sta te bakken :)
 
Idd, meenemen die handel naar de meeting
 
zopas geprobeerd!!!


lekkerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
 
met wat voor smaak whey hebben jullie ze gemaakt ? Ik heb alleen chocolade, en op de een of andere manier geloof ik niet dat dat lekker is (of het gaat er in ieder geval vreselijk uitzien).
 
wazzup zei:
met wat voor smaak whey hebben jullie ze gemaakt ? Ik heb alleen chocolade, en op de een of andere manier geloof ik niet dat dat lekker is (of het gaat er in ieder geval vreselijk uitzien).



vanille uiteraard :)
 
Als je de appels en de rozijnen met kaneel en zout bij elkaar mengt voeg je ook de honig toe.
 
wazzup zei:
met wat voor smaak whey hebben jullie ze gemaakt ? Ik heb alleen chocolade, en op de een of andere manier geloof ik niet dat dat lekker is (of het gaat er in ieder geval vreselijk uitzien).

same here, zou em deze namiddag eens proberen te maken met chocolade maar twijfel nog wat omdat iedereen het met vanille lijkt te doen. Zou toch geen probleem mogen zijn? Als ik het maak zal ik zeker het resultaat posten
 
En? Hoe is het uitgepakt?
Deze bar lijkt me prima als post workout snack! Pre workout een whey shake en post workout nog een bar erachteraan, dan moet je weer even voldoende hebben om van te groeien tot je volgende maaltijd (voor de recreatieve KT-er dan ;) )

En zou het ook met zilvervliesrijst gemaakt kunnen worden? Aangezien zilvervliesrijst veel betere (langzamere) koolhydraten leverd en dus een stuk beter is voor de energievoorziening van je lichaam...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ze gemaakt met aarbei-Whey, is ook wel lekker.

De tweede keer heb ik al het 'deeg' in een cake vorm gelegd en ongeveer 30 minuten op 150 graden in de oven gehad en na te tijd in plakken gesneden, dit vind ik persoonlijk makkelijker als het eerst bakken in een koekepan..
 
Jelmer__b zei:
Ik heb ze gemaakt met aarbei-Whey, is ook wel lekker.

De tweede keer heb ik al het 'deeg' in een cake vorm gelegd en ongeveer 30 minuten op 150 graden in de oven gehad en na te tijd in plakken gesneden, dit vind ik persoonlijk makkelijker als het eerst bakken in een koekepan..

ziet het er anders uit als je het niet eerst in de pan doet?
 
Back
Naar boven