Fitness Seller

Eiwit shake - Intermittent Fasting (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Jan Willem

Novice
Lid geworden
7 nov 2018
Berichten
12
Waardering
1
Lengte
1m84
Massa
94kg
Vetpercentage
24%
Hoi Allemaal,

Vraagje, ik ben begonnen met het nemen van eiwit shakes. Nu doe ik intermittent fasting. Ik let hierbij niet extreem op de macro`s maar op kcal.

Echter zit ik me af te vragen, is een eiwit shake nu iets dat je vast periode breekt of niet? In principe eet je het namelijk nu. Ik heb nu 2 keer een eiwit shake als laatste "maaltijd" genomen. Maar zoals vandaag merk ik dat mijn lichaam eerder echt "trek/honger' krijgt dan normaal.

Dus begin ik me af te vragen of ik dit wel als maaltijd moet rekenen. Er zitten namelijk wel kcal in, maar telt t dan als voeding of niet?

Graag jullie advies/visie!
 
Een shake is ook een maaltijd. Maar omdat het waarschijnlijk sneller verteerd heb je minder lang een verzadigd gevoel.

Neem als laatste meal iets substantiëlers. Dat zou moeten schelen.
 
Ja een eiwit shake verbreekt je vast, water of koffie kan je drinken. (Zonder suiker uiteraard)
 
Bedankt, betekend dat ik even iets anders als laatste maaltijd moet nemen en de shake als tussendoor erbij moet pakken! Ben al 22kg kwijt maar wil nog meer kwijt (had zwaar overgewicht).
 
  • Like
Waarderingen: ACE
Je kan je tijdwindow ook verzetten hè dat het jou precies goed uitkomt. Ik weet niet welke uren je nu doet maar ik deed altijd eten van 1300 tot 2100.

De honger went vanzelf, na twee weken kon ik zelfs 23 uur vasten zonder ergens last van te hebben.
 
Ik doe het al een maand of 6 haha, begon op 111,8kg (eerst weeg moment na 1 week IF). Ik hou 12:00 tot 20:00 aan. Ik heb het een tijd zeer extreem gedaan dmv 1400/1500 kcal en zit inmiddels hoger (1600-1800kcal) om niet TE extreem te gaan. Maar het lijkt nu enigzins tot stilstand te komen weer.

Vandaar mijn vraag ook mbt. de eiwit shake omdat ik het idee had dat dit geen "voedsel" was en of ik daarom langer vast. Maar dit is dus niet het geval dus ga ik het even anders doen door een andere maaltijd als laatste te nemen en zo dus hopelijk de trek/honger weer beter te kunnen hebben. :)
 
Inprincipe zal elke kcal je vast verbreken.

Ik vind 1600 - 1800 kcal ook nog wel extreem trouwens. Sport je er ook bij of?
 
Ik sport er ook bij, klopt!

En ja het is erg laag, my fitness pal zegt dat ik 2210 kcal moet eten om 0.5kg af te vallen per week. Het wisselt wat ik afval per week. ik heb 2 weken stil gestaan kwa gewicht omdat ik niet sportte, toen ik vervolgens een week 3 x sporte viel ik 1.7kg af. Dus ja..

Ik wil mn vetpercentage en gewicht gewoon flink naar beneden halen. Van een bmi van 34 zit ik nu op ca 26.44. Dus ik ben er nog niet.
 
Nouja zolang je zakt is het prima toch! Het zal eenmaal slomer gaan omdat je echt op n crashdieet zat/zit. Dit gewoon even aanzien en anders meer proberen te gaan sporten i.p.v. minder eten.
 
Hoi Allemaal,

Vraagje, ik ben begonnen met het nemen van eiwit shakes. Nu doe ik intermittent fasting. Ik let hierbij niet extreem op de macro`s maar op kcal.

Doe jezelf een plezier en let juist wél op de macro's.
Je wilt echt wel je eiwit & vet targets halen voor een gezonde hormoonhuishouding en spiermassabehoud.
Als je super lang dieet, zoals je zelf aangeeft, al ruim 6 maanden met een continu tekort aan vetten en eiwitten help je echt je lichaam naar de klote.
Kan je eens posten wat je totaal op een dag eet? Welke voeding, welke macro's, totaal kcal van de dag..

Verder is alles wat calorieën heeft 'voeding'. Alles behalve thee, zwarte koffie, water en bcaa/eaa's breekt je 'vast'
 
Ik eet erg wisselend Valandinz.. Maar je kunt het wel even checken op mn mfp!

https://www.myfitnesspal.nl/food/diary/JanWillemT

Het zal allemaal wel niet allemaal perfect zijn, haha maar voor mij werkt t!

Het is op zich niet verschrikkelijk. Maar ik zie dat je rond ~22 februari echt een paar weken lang rond de ~60-70 gram eiwitten per dag eet.
Als je 94 kilo weegt is dat net 0.6x je lichaamsgewicht. Je wilt écht als minimaal punt 1.4 keer je lichaams gewicht tot bij voorkeur 2x je lichaamsgewicht aan eiwitten eten.
Het is je eigen keuze, maar stél je verlaagd je carbs en verhoogd je eiwitten, zul je niet alleen nét zo snel afvallen maar zelfs spiermassa er bij krijgen, gezien je ongetraind bent.
Dus het is voor jezelf een win-win om dat te doen. Als je zoals dit doorgaat zul je zelfs spiermassa verliezen, waardoor je er straks zelfs als je dun bent, nog steeds dik oogt.
Je wordt dan zogenoemd 'skinny fat'.

Hier heb je wat voorbeelden van alternatieven op dezelfde calorieen die jij eet;
(Even op spoiler klikken)
nwe0xjE.png

4IHnoLI.png

3wFhDwV.png

bcHvefd.png
 
Laatst bewerkt:
Klopt, vanaf dat moment kreeg ik ook van iemand op mn flikker dat d eeiwitten echt omhoog moesten. Vandaar dat ik ook begonnen ben met shakes!

Ik zal eens naar kijken kwa carbs.. Word wel lastig, ben echt een brood mens haha!
 
Klopt, vanaf dat moment kreeg ik ook van iemand op mn flikker dat d eeiwitten echt omhoog moesten. Vandaar dat ik ook begonnen ben met shakes!

Ik zal eens naar kijken kwa carbs.. Word wel lastig, ben echt een brood mens haha!

Geeft niks :) Op die foto's is bijvoorbeeld ook brood.
Het is redelijk makkelijk om je eiwitten om hoog te krijgen. Eet s'ochtends/s'avonds wat kwark.
Eiwitshake is een toevoeging natuurlijk, maar stel je neemt een eiwitshake+een bak kwark heb je alleen daaruit al 82 gram eiwitten.
200 gram kipfilet (42e) erbij en je hebt al 124 gram eiwitten. Het is redelijk eenvoudig om 't te halen zonder je brood op te geven :)
 
Ik zal eens werken aan wat meer kwark/eitwitten! ;) Deze week heb ik mn kinderen dus dan probeer ik wel gewoon met hun mee te eten kwa avondeten/brood etc. maar kan best een keer op wat kwark pakken ipv brood! Dankjewel! :)
 
Back
Naar boven