Fitness Seller

Eiwit shake na het opstaan en na het trainen?

Bezoekers in dit topic

RobbieH

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid sinds
5 nov 2002
Berichten
865
Waardering
0
Had het net op MSN met Robin even over de shake na het opstaan en na het trainen.
Volgens hem is het dus het beste om dan 3 verschillende soorten eiwitten te pakken ( whey en casseinaat en ... tri pro force dus )
Wat is jullie mening hierover??
Is op zich wel logisch want ik denk niet dat de eiwitten de opname van elkaar beinvloeden.
En zo heb je dan een conctante toevoer van eiwitten voor een periode ( hoe lang zou het eigenlijk +- duren voordat een en ander opgenomen is )
Maar wilde dus even weten ofdat er mensen met andere ( onderbouwde )meningen zijn :)
 
Laat ik eerts zeggen datik ik het er 100% mee ens ben dat je s'morgens zo snel mogenlijk eiwit moet nemen.

Ik ben het er alleen niet mee eens dat dit een combinatie moet zijn.

Je moet niet denken dat als je een mengsel neem dat dit gescheiden de maag passeert. De "snelle" eiwitten worden gewoon ingekapseld door de "trage" eiwitten en alles word 1 grote brei en passeert op die manier gelijkmatig de maag.

Zelfs als de eiwitten in de maag gescheiden zouden blijven zou de eigenschap van de caseine ervoor zorgen dat de rest ook in de maag blijft (de pH van je maag zorgt ervoor dat caseine gaat vlokken en neerslaat wat dus voor een "bodem" zorgt)
Dit is ook de reden dat de meeste TM eiwitten gewoon BS zijn. Alleen speciaal bewerkte eiwitten (ingekapselde eiwitten die pas na een bepaaqlde tijd vrijkomen) kan je TM noemen.
Dus als je voor snelheid gaat enkel wei, maar wil je juist gelijdelijkheid dan kan je net zo goed enkel caseine nemen.
Een combi van diverse eiwitten is in mijn ogen alleen van belang als je echt naar de verschillende eigenschappen/fractie's van diverse eiwitten gaat kijken en niet als opnamesnelheid de hoofdrol heeft.
 
En wat is dan het beste om voor het ontbijt te nemen?
Whey was toch van betere kwaliteit alleen zou het snel opgenomen worden(of hoe zeg je da?), dus als je een mengsel pakt dan heb je wel een vrij trage opname, dus voor ontbijt zou t dacht ik wel goed zijn
Wat is volgens jouw anders goed om voor t ontbijt te nemen?
 
een halfuur vóór je ontbijt neem je een wheyshake. dit wordt razendsnel opgenomen zodat je snel aminos bij je spieren hebt en je dus uit je catabole(spierafbrekende) toestand wordt gehaald. Zorg vervolgens bij je ontbijt voor voldoende eiwitten, bijvoorbeeld casseinaat in de vorm van kwark. of neem eitjes vlees kip wat dan ook, het is in ieder geval niet nodig snelle eiwitten te nemen aangezien je volgdende maal weer een aantal uur op zich laat w88... Ik mag dan 3 wel niet zijn, maar dit is wat ik er van vind ;)
 
Ik wou ook nog zeggen dat ik net een pot Tri-pro force gekocht heb (aardbei) en de smaak is zowel in water als in melk afgrijselijk , om over de oplosbaarheid nog maar te zwijgen (en ik mix het)
Iedereen die deze zooi met smaak naar binnen kapt , chapeau :thumbs:
 
Moen zei:
Ik wou ook nog zeggen dat ik net een pot Tri-pro force gekocht heb (aardbei) en de smaak is zowel in water als in melk afgrijselijk , om over de oplosbaarheid nog maar te zwijgen (en ik mix het)
Iedereen die deze zooi met smaak naar binnen kapt , chapeau :thumbs:

Ik snap dit echt niet, ik heb bananen smaak maar die bevalt me prima!

Maareh, ik neem nu alleen een shake (Tri-Pro force) op trainingsdagen direct na de training. Moet ik een tweede shake nemen (elke dag dan) 's ochtends vroeg? Ik heb niet zo heel veel geld, dus hoe belangrijk is dit?
 
Dus een combinatie van whey, ei en casseinaat zoals isomatrix (of dan die Tri-Pro force) is eigenlijk geen snelle eiwit en dus eigenlijk niet goed voor ontbijt of na de training?
 
kan ik ook gewoon met muesli opeten en daarna een whey shake nemen ?
na een shake heb ik meestal geen honger meer namelijk
 
Jay Impel zei:
kan ik ook gewoon met muesli opeten en daarna een whey shake nemen ?
na een shake heb ik meestal geen honger meer namelijk

Dat kan inderdaad, ook al kun je beter je whey bewaren voor je PWO shakes.
 
Tis mss gewoon aarbei-smaak die altijd slecht is , men vorige aarbei shake was ook een ramp
 
kingnbajam zei:
Dat kan inderdaad, ook al kun je beter je whey bewaren voor je PWO shakes.

hoezo is dat beter ?

bijna iedereen is het er mee eens dat je s'ochtends snel eiwit nodig hebt
 
Maar in welke vloeistof doe je 't dan? Water? of Melk?
Melk bevat alweer langzame eiwitten, dus het vertraagd je whey opname toch.
Water vind ik anders niet te zuipen
 
marcos zei:
Maar in welke vloeistof doe je 't dan? Water? of Melk?
Melk bevat alweer langzame eiwitten, dus het vertraagd je whey opname toch.
Water vind ik anders niet te zuipen

Met water, en wat maakt die smaak nou uit????
gewoon opdrinken!
 
liever een drankje wat ik met genot drink dan een drankje wat ik op een gegeven moment laat staan
 
Jay Impel zei:
liever een drankje wat ik met genot drink dan een drankje wat ik op een gegeven moment laat staan

En ik heb liever spiermassa dan een drankje dat ik met genot drink.
 
3XL zei:
Laat ik eerts zeggen datik ik het er 100% mee ens ben dat je s'morgens zo snel mogenlijk eiwit moet nemen.

Ik ben het er alleen niet mee eens dat dit een combinatie moet zijn.

Je moet niet denken dat als je een mengsel neem dat dit gescheiden de maag passeert. De "snelle" eiwitten worden gewoon ingekapseld door de "trage" eiwitten en alles word 1 grote brei en passeert op die manier gelijkmatig de maag.

Zelfs als de eiwitten in de maag gescheiden zouden blijven zou de eigenschap van de caseine ervoor zorgen dat de rest ook in de maag blijft (de pH van je maag zorgt ervoor dat caseine gaat vlokken en neerslaat wat dus voor een "bodem" zorgt)
Dit is ook de reden dat de meeste TM eiwitten gewoon BS zijn. Alleen speciaal bewerkte eiwitten (ingekapselde eiwitten die pas na een bepaaqlde tijd vrijkomen) kan je TM noemen.
Dus als je voor snelheid gaat enkel wei, maar wil je juist gelijdelijkheid dan kan je net zo goed enkel caseine nemen.
Een combi van diverse eiwitten is in mijn ogen alleen van belang als je echt naar de verschillende eigenschappen/fractie's van diverse eiwitten gaat kijken en niet als opnamesnelheid de hoofdrol heeft.

Ik houd het voortaan sòchtends en na de training op alleen whey :)

Maarre hoe zit het met de creatine/dextrose en creatine en alle andere dingen die je in een shake doet??
Beinvloeden die de opname van elkaar??
En dan bedoel ik niet de snelheid maar de opname op zich.
Word creatine bijv wel goed opgenomen als er whey bij zit in de shake?
 
Jay Impel zei:
hoezo is dat beter ?

bijna iedereen is het er mee eens dat je s'ochtends snel eiwit nodig hebt


Ja, je hebt óók snelle eiwitten nodig, maar evengoed langzame. En met wie defineer jij "iedereen" ?? Chris...Chad... ???
 
3XL zei:
Laat ik eerts zeggen datik ik het er 100% mee ens ben dat je s'morgens zo snel mogenlijk eiwit moet nemen.

Ik ben het er alleen niet mee eens dat dit een combinatie moet zijn.

Je moet niet denken dat als je een mengsel neem dat dit gescheiden de maag passeert. De "snelle" eiwitten worden gewoon ingekapseld door de "trage" eiwitten en alles word 1 grote brei en passeert op die manier gelijkmatig de maag.

Zelfs als de eiwitten in de maag gescheiden zouden blijven zou de eigenschap van de caseine ervoor zorgen dat de rest ook in de maag blijft (de pH van je maag zorgt ervoor dat caseine gaat vlokken en neerslaat wat dus voor een "bodem" zorgt)
Dit is ook de reden dat de meeste TM eiwitten gewoon BS zijn. Alleen speciaal bewerkte eiwitten (ingekapselde eiwitten die pas na een bepaaqlde tijd vrijkomen) kan je TM noemen.
Dus als je voor snelheid gaat enkel wei, maar wil je juist gelijdelijkheid dan kan je net zo goed enkel caseine nemen.
Een combi van diverse eiwitten is in mijn ogen alleen van belang als je echt naar de verschillende eigenschappen/fractie's van diverse eiwitten gaat kijken en niet als opnamesnelheid de hoofdrol heeft.

Volgens het laatste research zou dit dus wel het geval zijn. Je haalt meer voordeel uit de combinatie van die eiwitten dan door enkel een snel eiwit te nemen. Dat opname verschil dat de ene eiwit de andere zou remmen is dus niet waar...

Zowel bij het opstaan als bij mn postworkout pas ik dit toe, en de resultaten zijn merktbaar.
 
Dat een combinatie betere eigenschappen heeft ben ik het met je eens, maar dat heeft te maken met andere eigenschappen als passeeersnelheid van de maag.

Onderzoeken dat eiwitten elkaar niet beinvloeden wat dit passeren aangaat moet ik nog zien. Voorzover ik kan achterhalen beinvloeden ze elkaar wel degelijk.

Ik denk ook dat er 2 zaken door elkaar lopen. Nl het passeren van de maag en het daadwerkelijke opnemen van je lichaam
 
Back
Naar boven