XXL Nutrition

Eiwit Shake "Probleempje"

Bezoekers in dit topic

Guest

verwijderd
20 jaar lid
Waardering
3
Hallo,

Ik zal me eerst ff voorstellen, ik ben Max, ik ben vrij fanatiek met fitness bezig nu 2-3 jaar, eerst rustiger maar afgelopen jaar toch 4x per week. En ik hou aardig rekening met mn voeding. Ook heb ik Tom Venuto's BFFM boek gelezen. Nou komt mijn probleempje: Ik heb eerder al eiwitshakes gehad van een bepaald merk, maar ik ben over gestapt naar een andere. (kan ik het merk noemen?) Nu is deze nieuwe best wel slecht oplosbaar, ik gebruik het nu een halve maand ofzo, en ik dacht vanochtend ff slim te zijn en ik gooide er gewoon kokend water bij ipv koud... nou, ik heb het geweten.

15 min later kreeg ik buikpijn, maar zeg maar onbekende buikpijn. Ik dacht eerst dat ik ff naar de plee moest, dat hielp niet en het werd steeds erger. Op gegeven moment leek het echt alsof de pijn als een riem om mn middel zat, en die riem werd HARD aangetrokken. Ik ging er maar bij liggen want ik trok het echt niet meer. Ook liggen was niks.. ik werd kortademig en begon te zweten.
Ik dacht op gegeven moment: Dit moet eruit. Dus ik naar de plee proberen zoveel mogelijk te "spugen". Halve ontbijt kwam mee, maar dit hielp weinig. Op gegeven moment werd het zo erg dat ik dacht 112 te gaan bellen. (Die gedachte heb ik echt nog nooit gehad...zo veel pijn op die manier natuurlijk ook niet)
Toen mn pa maar gebeld die niet ver bij me vandaan woont. Hij zou er over 15 minuten zijn, in de tussentijd heb ik nog een keer lopen nekken. Pijn was nog niet weg. En je zal altijd zien, komt mn pa aan, 5 min later voel ik me weer ok...

Iemand anders ook zo'n ervaring gehad met shakes?
Ik kan me niet voorstellen waar het anders van is gekomen, voor het ontbijt voelde ik me nog lekker. En het ontbijt was niks speciaals voor mij. (muesli met melk en banaan).

Anders in iedergeval een ZEEER serieuze aanrader voor iedereen die dit leest: NOOIT je eiwitten oplossen in kokend water

Groeten!
Max

*gaat weer wat eten naar binnen proberen te krijgen want ik zie er uit als een natte zak aardappels*

raare ervaring met shakes heb je :S

tsja waarom zou je er ook kokend water bijgooien o_O

Hoe heet was het nog toen je het ging drinken?
Klink zwaar klote man.

:eek:

Vaak gehoord dat je whey eigenlijk niet moet verhitten of drinken met een warme drank. Aan de andere kant zijn er ook warme gerechten waarin het verwerkt/meegekookt wordt.. geen flauw idee wrm je er zo hevig op reageerd???

• Topic Starter Topic Starter
tsja waarom zou je er ook kokend water bijgooien o_O

Omdat "alles" makkelijker oplost in warm dan in koud water dacht ik, probeer jij maar eens honing op te lossen in koud water en een lekker warm kopje thee ;)
Maar zoals gezegd heb ik dit nooit eerder gedaan.

Ik heb het laten afkoelen en gewoon warm opgedronken, zoals je thee ook zou drinken (of warme choco).

Ik denk dat het door 2 dingen kan komen:
- concentratie werd te hoog (hoe warmer, hoe hoger de concentratie) ik heb verder niks anders gedronken. Later na het nekken wel wat water.
- eiwitten gingen kapot door die temperatuur (ik gooide het water er wel kokend bij dus) waardoor je ook andere reactie krijgt?

Haha Ace, mooie ondertitel heb je, maar die ging voor mij net echt niet op.

Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Naar boven