XXL Nutrition

Eiwit shake under construction

Bezoekers in dit topic

Galaxygymmer

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
1 jun 2006
Berichten
44
Waardering
2
Lengte
1m75
Massa
80kg
Vetpercentage
13%
Dit is een probeersel shake. Als jullie commentaar hebben, laat ze maar los...;)

EIWIT SHAKE

1 Banaan Kcal 83 kH 19.6 Eiwit 1.1 Vet 0.0

2 Eieren Kcal286 kH 2.0 Eiwit 25.2 Vet 19.6

250ml Melk Kcal117.5 kH12 Eiwit 8.5 Vet 3.75

250g pl. Kaas Kcal160 kH9.5 Eiwit 21.5 Vet 4

3 sch. Whey Kcal395.1 kH 7.4 Eiwit 77.2 Vet 6.3


TOTAAL kcal 1041.6 kH 50.5 Eiwit 133.8 Vet 33.65

Voor ik het vergeet
Ik denk dat dit een soort basis shake is. Jullie kunnen er gerust voeding aan toevoegen of weglaten. De keuze is aan jullie.
 
Laatst bewerkt:
zoveel eiwit die je in een ruk gaat opdrinken??? Ik zou 1 schep whey nemen ipv 3..
 
lekker ontbijtje wel ;)
 
Nee das een 1 liter shake. Je neemt deze best in drie porties anders zal je maag zeker protesteren, believe me:p
 
Nee das een 1 liter shake. Je neemt deze best in drie porties anders zal je maag zeker protesteren, believe me:p

Klopt maar dan maak je die shake best ook wel in drie keer vers, niet in de koelkast zetten. Whey dient meteen uitgedronken te worden.
 
Zit er maar 77 eiwit in je Whey???

En doe je die eieren er rauw in? Ben ik niet zo kapot van...

En wat voorsupereieren zijn dit: kH 2.0 Eiwit 25.2 Vet 19.6???
 
Zit er maar 77 eiwit in je Whey???

En doe je die eieren er rauw in? Ben ik niet zo kapot van...

En wat voorsupereieren zijn dit: kH 2.0 Eiwit 25.2 Vet 19.6???

Een scoop whey is gewoonlijk toch 24 gram x 3 zou 72 gram zijn ongeveer.

Wat betreft die eieren klopt het inderdaad niet echt:d een ooievaars ei ofzo?:)
 
Leuk dat je er zo mee bezig bent , toe ik 20 was was ik ook zo.

TIP: begin met havervlokken in blender.............
 
Ok heb me ff vergist, heb per 100 gr gerekend. Dus normaal zijn de stats van eieren dan 143kcal , 1.0 kH , 12.7 Eiwit , 9.8 Vet.
Thx om het aan te wijzen.

@ Gottardi: Komt whey dan zo snel "slecht"?
 
Ok heb me ff vergist, heb per 100 gr gerekend. Dus normaal zijn de stats van eieren dan 143kcal , 1.0 kH , 12.7 Eiwit , 9.8 Vet.
Thx om het aan te wijzen.

@ Gottardi: Komt whey dan zo snel "slecht"?

Jijj bent van de Vloanders, niet?

Whey is niet gemaakt om na menging te bewaren, het wordt ranzig en verliest ook zijn nuttige stof na een tijd.
 
ja ik kom van de vloanders (heeft dat er iets mee te maken misschien?)

Toch bedankt voor de nuttige uitleg
 
idd ja, whey wordt niet voor nix in poedervorm verkocht. Trouwens meestal staat op de verpakking binnen het halfuur uitdrinken of gewoon meteen uitdrinken.
 
Whey dient meteen uitgedronken te worden.


Whey is niet gemaakt om na menging te bewaren, het wordt ranzig en verliest ook zijn nuttige stof na een tijd.

? ? ?

Leg uit, want zover ik weet duurd het uuuuuuuuuren voor het z'n kwaliteit verlies. (leverancier vertelde mij zelfs dat je het met water een week kan laten staan voor er verlies optreed)
 
Laatst bewerkt:
kun je niet beter weih kopen dat is profesioneler en dus beter
 
Z'n shake bestaat juist uit diverse soorten eiwit en is dus basisshake beter dan alleen wei, wat meer geschikt is voor bepaalde momenten.
 
? ? ?

Leg uit, want zover ik weet duurd het uuuuuuuuuren voor het z'n kwaliteit verlies. (leverancier vertelde mij zelfs dat je het met water een week kan laten staan voor er verlies optreed)

Ik heb hier enkele maanden geleden een topic gelezen waar argumenten bovengehaald zijn. Ik meende dat het een topic was dat iemand voor enkele dagen zijn shake wou klaarmaken wat afgeraden werd, kan het niet meteen terugvinden. Maar ben toch wel zeker dat ik op de verpakking gelezen heb van whey merken meteen nuttigen of binnen 30 minuten uitdrinken.
 
Ze kunnen zoveel op de verpaking zetten. Ik hecht wat dat aangaat meer aan de fabrikant die aan de supplementenboer verkoopt
 
Je kan de shake gewoon maken zonder whey en net zo goed de whey erbij kieperen
op het moment dat je de shake gaat drinken. Dan zijn beide partijen tevree... :D
 
? ? ?

Leg uit, want zover ik weet duurd het uuuuuuuuuren voor het z'n kwaliteit verlies. (leverancier vertelde mij zelfs dat je het met water een week kan laten staan voor er verlies optreed)

Allez vooruit:
als je shakes te lang laat staan, na bereiding en eenmaal in contact gekomen met zuurstof gaan er nevenproducten ontstaan (waarvan me de benamingen ontglippen) waardoor het essentiële, in dit geval eiwitten maar kunnen ook bcaa, vits, kh, vetten enz...in een mindere kwaliteit gaat opgenomen worden.

Maar goed, sommigen zetten puntjes op de i, anderen dan weer niet :D
 
Back
Naar boven