XXL Nutrition

Eiwit shake under construction (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

cut die eidooiers, dan ben je het grootste gedeelte van je vetten kwijt zonder eiwit enz te verliezen. En die kaas???? Heb jij kaas met maar 4g vet en 21 eiwitten? Waar haal je dat vandaan? Kaas zou ik helemaal eruitlaten.
O ja nog iets, maak van de melk ook maar magere melk.
 
platte kaas aka magere kwark ;)
 
Allez vooruit:
als je shakes te lang laat staan, na bereiding en eenmaal in contact gekomen met zuurstof gaan er nevenproducten ontstaan (waarvan me de benamingen ontglippen) waardoor het essentiële, in dit geval eiwitten maar kunnen ook bcaa, vits, kh, vetten enz...in een mindere kwaliteit gaat opgenomen worden.

Maar goed, sommigen zetten puntjes op de i, anderen dan weer niet :D

Idd ja, als je het TE LANG laat staan, alleen wat is te lang?

Voor een eiwitshake is 24uur nog niet te lang (volgens iemand bij DSM bij wie ik wel eens eiwit kocht 7*24uur zelfs niet) Net zo min als dat de eiwitwaarde van een pak melk niet binen 30min verminderd als je dat openmaak of de eiwit waarde van een pot kwark
 
cut die eidooiers, dan ben je het grootste gedeelte van je vetten kwijt zonder eiwit enz te verliezen.

Van het ei-eiwit heeft de dooier de hoogste BW plus dat de dooier ook nog eens vitaminen bevat, waaronder die die nodig zijn voor de eiwitopname.

Lekker laten zitten dus die dooiers


O ja nog iets, maak van de melk ook maar magere melk.

Waarom die vetten verliezen?

Als je op dieet bent kan ik er wel in komen, maar voor de rest voegen die vetten alleen maar meerwaarde toe voor een overdedagshake
 
Dus als ik het goed begrijp van alle bovenstaande reacties is mijn shake eigenlijk nog niet zo slecht.
 
Alleen niet op een dag drinken als je zwaar gaat squaten :D.
 
Back
Naar boven