AndroidHealthClinic

Eiwit shake's.. weggegooid geld of niet? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

KoekieMonster

Huge Freak
10 jaar lid
Lid geworden
17 apr 2007
Berichten
7.756
Waardering
536
Lengte
1m84
Ik zie hoor veel mensen altijd praten over whey/eiwit shake's (voor of na training, in de ochtend, etc etc) Maar ik vraag me af of het daadwerkelijk ook helpt.

Whey poeder is niet bepaald goedkoop, laat staan als je 2 (of meerdere!)shake's per dag drinkt, dan loopt het bedrag al snel in de tientalle euro's per maand. Terwijl daar de kip,tonijn en ander eiwitrijk voedsel nog bij opgeteld moet worden.

Zijn er mensen die met het gebruik van whey shake's ook echt resultaten hebben geboekt naast hun normale dagelijkse voeding?


In de Zoekfunctie op het forum kreeg ik veel te veel resultaten, daaruit heb ik niet echt een conclusie kunnen trekken.. vandaar dat ik maar een nieuw topic open.

Groet.
 
vergelijkbaar voedsel met zelfde eiwit hoeveelheden is niet veel goedkoper hoor, shakes zijn gewoon makkelijk en vooral handig door de snelle afgifte (Whey dan).

OF je baat hebt bij een snelle afgifte (sochtends bv.) , ja...of het VEEL is...mwa..zal niet heel veel schelen of je kwark of whey neemt, maar op lange termijn zijn alle beetjes meegenomen he!
 
Neem whey sochtends als ik net wakker ben, en na de training. Dit om een snelle eiwitbron te hebben. kip, tonijn, kwark, kalkoen etc zijn langzame eiwit bronnen, dus die neem ik verdeeld over de rest van de dag. Soms komt whey te vervallen door een ander supplement, soms in combinatie met.

En tja resultaat zal hetzelfde zijn als dat ik het met voedsel zou doen. Alleen een whey sjakie giet nou eenmaal snel en simpel weg, en is binnen een minuutje gemaakt :)
 
Neem whey sochtends als ik net wakker ben, en na de training. Dit om een snelle eiwitbron te hebben. kip, tonijn, kwark, kalkoen etc zijn langzame eiwit bronnen, dus die neem ik verdeeld over de rest van de dag. Soms komt whey te vervallen door een ander supplement, soms in combinatie met.

En tja resultaat zal hetzelfde zijn als dat ik het met voedsel zou doen. Alleen een whey sjakie giet nou eenmaal snel en simpel weg, en is binnen een minuutje gemaakt :)

;)
 
Zoals MacB ook aangeeft, weet ik nog zo net niet of shakes duurder zijn dan verglijkbare eiwitten uit vaste voeding. Vooral als het op lactalbumine (wei) aankomt moet je eens uitrekenen hoeveel zuivel je moet nemen om aan 30gr te komen (redelijke pre/post dosis)

Even uitgaand van melk met 3.5gr eiwit/L waarvan 20% wei, dan kom ik al snel op 5 liter melk.

Je hebt dan natuurlijk wel ongedenaturaliseerd eiwit met alle subfracties voledig aanwezig (:thumbs:) iets wat je maar sommige supplementen maar moet afwachten

Verders ben ik van mening dat wat aminozuren de bron er niet zo toe doet zolang je maar ruim voldoende binnen krijg.

Wat eigen ervaring aangaat, ik merkte een duidelijke vooruitgang toen ik rondom m'n training hydrolisaat ging gebruiken (Ik had toen al flink geexperimenteerd met andere vormen van eiwit en wel/niet koolhydraten in verschillende hoeveelheden) Voor mij is hydrolisaat dus iets wat op je verlanglijstje zou moeten staan (ja, het is duur :( )
 
één ding is zeker: supplementen zijn altijd te duur voor de resultaten die je er van krijgt
 
Voor de honderdste keer... Whey eiwitten zijn goedkoper dan de meeste andere eiwitbronnen... En ze zijn ook nog eens een must..
 
één ding is zeker: supplementen zijn altijd te duur voor de resultaten die je er van krijgt


Ik denk niet dat ze te duur zijn voor wat je krijgt, maar voor wat je er van verwacht had omdat je in de reclameBS getrapt bent die de meeste supplementen begleiden
 
Voor de honderdste keer... Whey eiwitten zijn goedkoper dan de meeste andere eiwitbronnen... En ze zijn ook nog eens een must..
voor mij zijn dextrose en wei eiwitten al een tijdje geen must meer voor of na de training. Al hoewel ik nog wel wei na de training neem, op het moment, maar daar zal zeker verandering in komen. Word er niet veel anders van moet ik zeggen nu na enkele weken helemaal geen sups te hebben gebruikt
 
Zoals MacB ook aangeeft, weet ik nog zo net niet of shakes duurder zijn dan verglijkbare eiwitten uit vaste voeding. Vooral als het op lactalbumine (wei) aankomt moet je eens uitrekenen hoeveel zuivel je moet nemen om aan 30gr te komen (redelijke pre/post dosis)

Even uitgaand van melk met 3.5gr eiwit/L waarvan 20% wei, dan kom ik al snel op 5 liter melk.

Je hebt dan natuurlijk wel ongedenaturaliseerd eiwit met alle subfracties voledig aanwezig (:thumbs:) iets wat je maar sommige supplementen maar moet afwachten

Verders ben ik van mening dat wat aminozuren de bron er niet zo toe doet zolang je maar ruim voldoende binnen krijg.

Wat eigen ervaring aangaat, ik merkte een duidelijke vooruitgang toen ik rondom m'n training hydrolisaat ging gebruiken (Ik had toen al flink geexperimenteerd met andere vormen van eiwit en wel/niet koolhydraten in verschillende hoeveelheden) Voor mij is hydrolisaat dus iets wat op je verlanglijstje zou moeten staan (ja, het is duur :( )

Wat maakt het hydrolisaat dan zo apart precies? Gaat het dan enkel omwille van de snelheid van de eiwitten?
 
Nee, isolaat is niet veel sneller dan concentraat. In isolaat zit, itt tot concentraat, veel minder vet en lactose.

Verhoudingsgewijs meer eiwit dus. En daar betaal je dan ook voor.

Ik vraag me af wat nou een goede isolaat is? Merk? Prijs? Iemand?
 
Nee, isolaat is niet veel sneller dan concentraat. In isolaat zit, itt tot concentraat, veel minder vet en lactose.

Verhoudingsgewijs meer eiwit dus. En daar betaal je dan ook voor.

Ik vraag me af wat nou een goede isolaat is? Merk? Prijs? Iemand?

Prijzen varieeren, alvast duurder dan een concentraat. Goede merken zijn Dymatize, Optimum, BSN(Syntha6)
 
ik betaal 15 euro per maand voor 2 whey shakes per dag. Vind ik wel heel erg meevallen.
 
persoonlijk denk ik niet dat het veel meerwaarde bied kwa resultaten, ik gebruik het zelf ook niet zozeer omdat ik betere resultaten wil halen, maar vooral als eiwitbron in tijden van nood of wanneer ik geen mogelijkheid heb tot andere eiwitten (kan op school geen kwark oid gaan eten, en wil soms toch wel wat eiwitten bij m'n maaltijden)
 
Wat maakt het hydrolisaat dan zo apart precies? Gaat het dan enkel omwille van de snelheid van de eiwitten?

Eiwit is al afgebroken tot di-en tripeptiden waardoor het beter opneemt
 
Eiwit is al afgebroken tot di-en tripeptiden waardoor het beter opneemt

Ok thanx, wss wil men dat bedoelen als ik hoor of lees 'zijn de zuiverste in hun vorm'. Ik vind het wel opvallend dat er weinig aanbieding is van een hydrolisaat. In winkels of shops van whey vindt je zelfs geen puur hydrolisaat. De enige die ik ken is diegene die jij neemt 3XL, een witte pot met klein plakkertje. Trouwens ook opvallend geen eyecatching pot zoals de meeste die volbedrukt zijn met sensatie zeg maar. Persoonlijk vind ik het overtuigender zo een pure pot met enkel pure whey hydrolisaat erop:)
 
Waar is hydroisolaat verkrijgbaar?
 
persoonlijk denk ik niet dat het veel meerwaarde bied kwa resultaten, ik gebruik het zelf ook niet zozeer omdat ik betere resultaten wil halen, maar vooral als eiwitbron in tijden van nood of wanneer ik geen mogelijkheid heb tot andere eiwitten (kan op school geen kwark oid gaan eten, en wil soms toch wel wat eiwitten bij m'n maaltijden)

Dat is precies de juiste manier om een supplement (=aanvulling) te gebruiken.
Als gewone voeding tekort schiet of niet handig is om te gebruiken door omstandigheden.
 
Ik denk niet dat ze te duur zijn voor wat je krijgt, maar voor wat je er van verwacht had omdat je in de reclameBS getrapt bent die de meeste supplementen begleiden

ik denk als je voor iets meer geld wat AAS koopt je toch betere resultaten boekt, of nzit ik er helemaal naast?
 
Back
Naar boven