MuscleMeat

Eiwit supplementen

Bezoekers in dit topic

Minco

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
7 sep 2005
Berichten
7
Waardering
0
Hallo,
ik zit eraan te denken om te beginnen met eiwit shakes. Nou vroeg ik me af of je niet verschrikkelijk aankomt als je een shake drinkt en niet traint.. Verder, hoeveel shakes is aan te raden op een traindag en een niet traindag??

En wat zijn de nadelen van een eiwit shake??

alvast bedankt!!

Mark
 
Laatst bewerkt:
Hi,

Beginnen met een whey shake is een goede basis, maar onthoud, zonder een goed voedingschema, heb je er nog niet veel aan.

op je vraag of je verschrikkelijk aankomt: Nee, je gebruikt EIWIT shakes, geen carbo(koolhydraten) shakes.
Ok, natuurlijk je word wat zwaarder als je traint, dit is normaal.

Voor zover ik weet, zitten er geen nadelen aan een whey eiwitshake, enigste wat soms voor kan komen is dat je wat meer puisten krijgt, ook dit is normaal en op te lossen met lijnzaadolie.
 
Juist bij een slecht eetschema heeft zo'n shake baat, omdat je dan tenminste goede bouwstoffen binnenkrijgt ;)
 
Ja wat is het nou :P
Ik heb namelijk geen dieet.. En heb hier ook weinig behoefte/tijd/mogelijkheden voor.
Dus een shake is dan juist aan te raden??
En dan elke dag 1 en op trainingsdagen 2??
 
Ja wat is het nou :P
Ik heb namelijk geen dieet.. En heb hier ook weinig behoefte/tijd/mogelijkheden voor.
Dus een shake is dan juist aan te raden??
En dan elke dag 1 en op trainingsdagen 2??

Zo'n shake is dan zeker een aanrader en beter dan niks.
Maar heel eerlijk? Als je geen tijd en behoefte hebt om je dieet in orde te krijgen moet je niet al te veel verwachten van je training en vorderingen.

Een dieet is even puzzelen, maar daarna heb je er jaren plezier van. Succes ermee.
 
Hey Minco, als je echt progressie wil maken doet een goed eetschema wonderen. Je spieren kunnen alleen in volume toe gaan nemen als ze de juiste bouw en brandstoffen toegediend krijgen.
Je groeit niet in de sportschool... hier prikkel je de spieren alleen (door ze licht te beschadigen). Als je dan de rest van de tijd goed eet en genoeg rust, kunnen je spieren weer herstellen en net iets sterker/groter worden, zodat ze de volgende keer wel tegen die onbekende prikkel kunnen. Dit is een beetje simpel gezegd hoe je spieren groeien.
Een goed voedings en trainingsschema zijn dus de basis. Supplementen (eiwit shakes, creatine, zma etc.) zijn toevoeging op een goede basis. Met enkel supplementen zul je denk ik helaas niet zo ver komen ;)
 
Ja ik pas uiteraard wel een beetje op met wat ik eet enzo. Maar ben niet super intensief aan het dieeten. Ik woon namelijk ook nog thuis, dus me bijzonder uitleven op een dieet is hier gewoon lastig, aangezien moeders daar weinig zin/behoefte aan heeft..
Maar waar kan ik goede info vinden over de dieeten, en wat er goed bij me past zodat ik optimale prestaties boek?
Zal hier alvast even op het forum rondscharrelen maar heb er dus absoluut nog geen verstand van.
 
Niet zoveel smoesjes verzinnen. Als je moeder niet extra wil koken voor je dan kook je zelf. Maak desnoods 2kg. rijst in 1x klaar en pleur je dat in de vriezer. Iedereen heeft wel tijd om aan een redelijk voedingsschema te houden. Als je niet voldoende eet, laat die shakes dan ook maar zitten.
 
Niet zoveel smoesjes verzinnen. Als je moeder niet extra wil koken voor je dan kook je zelf. Maak desnoods 2kg. rijst in 1x klaar en pleur je dat in de vriezer. Iedereen heeft wel tijd om aan een redelijk voedingsschema te houden. Als je niet voldoende eet, laat die shakes dan ook maar zitten.

Ja das dus pure onzin. Zijn geen smoesjes, tis gewoon hoe het hier thuis werkt. En wat ik zei, we letten sowieso op met wat we eten. Maar ik heb er gewoon nog geen verstand van en vroeg me af wat een goed dieet is om te volgen zodat ik me daar meer ik kan gaan verdiepen..
Ik wil er dus juist aan gaan beginnen en verzin absoluut geen smoesjes, waarom zou ik hier anders om hulp vragen :mad:
 
Ja das dus pure onzin. Zijn geen smoesjes, tis gewoon hoe het hier thuis werkt. En wat ik zei, we letten sowieso op met wat we eten. Maar ik heb er gewoon nog geen verstand van en vroeg me af wat een goed dieet is om te volgen zodat ik me daar meer ik kan gaan verdiepen..
Ik wil er dus juist aan gaan beginnen en verzin absoluut geen smoesjes, waarom zou ik hier anders om hulp vragen :mad:


kzou dan ook gewoon dingen apart koken, zo werkt het hier thuis ook. Veel invriezen
 
begin maar met een keer of 7 per dag te eten

voorbeeld

ontbijt pap/havermout met water en eiwitshake(met water) + doosje rozijntjes

2,5 uur later 2 of 3 bruine boterhammen(volkoren) met plakjes kiprollade en een banaan +groot glas water

2.5 uur later kip met rijst( of een paar boterhammen met vleeswaren) en klein blikje ananas op sap + groot glas water

2,5 uur later 2 of 3 bruine boterhammen(volkoren) met plakjes kiprollade en een appel en een eiwitshake(met water)

2,5 uur later je gewone avond eten ( Wat de pot schaft ) + groot glas water

2,5 uur later 2 bruine boterhammen met honing en een appeltje

voor het slapen gaan weer pap/havermoud met eiwitshake(met melk) en rozijntjes

denk dat dit wel een redelijk haalbaar basisvoedingsschema is waar je aanzienlijk van gaat groeien...

1 junk dag in de week is ook goed!!!
 
Top man, bedankt!! Dan ga ik hier eens mee beginnen.
Merci :)
 
Hi,

Beginnen met een whey shake is een goede basis, maar onthoud, zonder een goed voedingschema, heb je er nog niet veel aan.

op je vraag of je verschrikkelijk aankomt: Nee, je gebruikt EIWIT shakes, geen carbo(koolhydraten) shakes.
Ok, natuurlijk je word wat zwaarder als je traint, dit is normaal.

Voor zover ik weet, zitten er geen nadelen aan een whey eiwitshake, enigste wat soms voor kan komen is dat je wat meer puisten krijgt, ook dit is normaal en op te lossen met lijnzaadolie.

Shakies zijn geen basis, het zijn supplementen, aanvulling op je voeding...
 
en wat is dan het perfecte voedingschema? voor iemand van 80kg?:)
 
Die bestaat niet.
 
Back
Naar boven