MuscleMeat

Eiwit uit shake of voedsel? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Elmar

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
16 okt 2002
Berichten
1.493
Waardering
1
Heeya!

Ik train nu een jaartje en ik train een half jij fanatiek, streng op eten letten: aantal Kcal, Eiwit en Khd. Maar in dat half jaartje heb ik veel Whey eiwit gebruikt en eiwit uit voedsel; kwark, ei-eiwit, tonijn. etc.

Nu heb ik ff geen geld en vind ik het beetje duur om weer zo'n pot te kopen dus ik eet nu ongeveer 1500/2000 gr magere franse kwark per dag. (ben aan ut cutten) 500 gram 's ochtends 500 gram eind van de ochtend en 500 gram eind van de middag. Dat allemaal nog voor het trainen. NA het trainen khd shake avond eten en nog voor slapen vivitje of ook 500 gram magere franse kwark. Hierbij neem ik natuurlijk ook Khd, maar ik noem nu alleen even op eiwit gebaseerd.

Maar ik vraag me af is het ook goed dat ik het gewoon zo doe? Of is dat whey eiwit echt nodig?

Hoop op goede reacties.

:D
 
Laatst bewerkt:
Whey is niet vervangbaar door voeding. Het heeft een dusdanig hoge biologische waarde en aminozuur samenstelling dat dat gewoon niet mogelijk is...
Een bak kwark...vrijwel even duur als een shake.
 
Originally posted by Robin
Whey is niet vervangbaar door voeding. Het heeft een dusdanig hoge biologische waarde en aminozuur samenstelling dat dat gewoon niet mogelijk is...
Een bak kwark...vrijwel even duur als een shake.


60 eurocent????? bij mij op de sportschool niet hoor! :D

tja kan ik toch amino's bij kopen die zijn nie zo duur.
 
als de vraag is zoals de titel luidt; dan zou ik zeggen dat je het grootste gedeelte van de eiwit uit je voeding moet halen. en probeer dan ook een andere eiwit bron dan kwark. maar zoals robin al zei, wei-eiwitten kan je enkel uit een shake halen. en ze zijn dusdanig belangrijk dat dit ook tot je voeding behoort.

ik zit op dit moment zelf ook zonder whey, ook wegens de hoge prijs. en moet het ook qua eiwit doen met kwark/tonijn/melk-eiwit-shakes.... :(
 
Whey is een aanvulling, GEEN hoofdbron.
 
Originally posted by admin
Whey is een aanvulling, GEEN hoofdbron.

THX! dat vind ik een mooie reactie!
Tja even geen whey zal niet slecht zijn. Ik wil wel na me training gelijk whey shake nemen maar khd zijn beter. uurtje later kan je beter weer eiwitten nemen.
 
Back
Naar boven