Fitness Seller

Eiwit voor het slapen ?

Bezoekers in dit topic

WesleyBBB

Dutch Bodybuilder
20 jaar lid
Waardering
0
Vele (waaronder ik) eten voor het slapen gaan een bord vol eiwitten. (bak kwark bijv.) Nu heb ik echter gelezen (volgens mij in Arnie's encyclopedy) dat je juist geen eiwitten moet nemen voor t slapen gaan i.v.m trage verbranding. Is dit correct, of niet ?

Eiwitten word heel moeilijk omgezet in vet.

Melkeiwitten zijn de beste eiwitten die je kunt nemen voor het slapen gaan. Caseïne (melkeiwit) wordt langzamer afgegeven aan het bloed dan whey eiwit dat heel snel opgenomen en verteerd wordt. Omdat melkeiwitten niet zo snel verteerd en opgenomen worden, vindt er gedurende het grootste gedeelte van de nacht een aanvoer van aminozuren plaats. Deze kunnen dan ook heel geleidelijk in je spieren worden ingebouwd.

WesleyBBB zei:
Vele (waaronder ik) eten voor het slapen gaan een bord vol eiwitten. (bak kwark bijv.) Nu heb ik echter gelezen (volgens mij in Arnie's encyclopedy) dat je juist geen eiwitten moet nemen voor t slapen gaan i.v.m trage verbranding. Is dit correct, of niet ?
Blijkt juist te zijn dat Arnold opzettelijk de verkeerde informatie doorgaf om iedereen op het verkeerde spoor te brengen :rolleyes:

Natuurlijk klopt hier niets van, eiwitten verbruik je s nachts om weefsel te herstellen aangezien het lichaam dan in rust is en de tijd heeft om dit te doen.

Ik zou zeggen high high protein prenight! Zoals admin al zegt, je zal snachts herstellen, daarbij komt dat je nog eens langere tijd geen eiwitten tot je neemt (omdat je slaapt), dus wat kan er dommer zijn dan GEEN eiwitten eten voor het slapen gaan???

Je hebt die eiwtten gewoon nodig s nachts want s nachts herstel je dus zonde om niet te doen..

Vaak hoor ik ook dat als je na bv 8 uur s'avonds eet, dit bijna niet meer opgenomen wordt door je lichaam, en het grootste deel opgeslagen wordt als vet. Is dit waar of gewoon onzin?

waarom niet?

waarom zou het dan ineens als vet opgeslagen worden?
het is net toch al gezegd, snachts herstel je, hier heb je veel eiwitten voor nodig. snachts verbrandt je ook gewoon. Kijk als jij 4borden macaroni opeet voordat je gaat slapen, kan dit nog wel eens een probleem worden. maar die eiwitten heb je vet wel nodig!
mensen ga nou gewoon massaal aan de kwark!

D. zei:
waarom niet?

waarom zou het dan ineens als vet opgeslagen worden?
het is net toch al gezegd, snachts herstel je, hier heb je veel eiwitten voor nodig. snachts verbrandt je ook gewoon. Kijk als jij 4borden macaroni opeet voordat je gaat slapen, kan dit nog wel eens een probleem worden. maar die eiwitten heb je vet wel nodig!
mensen ga nou gewoon massaal aan de kwark!

gemiddeld nachtje slapen verbrandt zo'n 400 kcals. dacht ik
bak kwark+2 glazen melk bedekken dit al..
voordat ik ga slapen neem ik een combo van wei proteine en casseine, en dan als ik opsta weer een wei shake met water en daarna begint mijn dag-eetschema

tonbors zei:
Vaak hoor ik ook dat als je na bv 8 uur s'avonds eet, dit bijna niet meer opgenomen wordt door je lichaam, en het grootste deel opgeslagen wordt als vet. Is dit waar of gewoon onzin?

Volgens mij moet je alleen niet te veel koolhydraten eten, want die worden wel omgezet. Maar eiwitten worden wel gewoon opgenomen..

- Het gaat om de totale inname macronutrienten en niet zo zeer de tijd mensen! je moet letten op totale inname en totale uitgave (verbranding en uitscheiding) van macronutrienten!
- Verschillende vormen eiwitten zouden kunnen dienen ls pre-bedtime eiwit zoals melk eiwit en cassein (ja er is een verschil!)
- De beste keuzes uit pre-bedtime maaltijden zijn o.a. melk eiwit, cottage cheese, noten, flax olie, vis olie en cassein eiwit. Melk en pindakaas zijn goede keuzes ook meestal maar bevatten veel suikers, die voor velen op een strikt dieet niet echt de beste keuze is, waardoor die dan afvallen! Dat betekent wel niet dat ze geen goede keuzes zijn maar ik doe het liever niet ;)
peace
j

je lichaam kan geen klok kijken he:)
gaat om totaal aantal calorien per dag. vooral als je savonds laat traint is t zeker niet aan te raden om niets te eten voor slapen gaan.
neem zelf 300 gram kwark en lijnzaad

jhov zei:
- Het gaat om de totale inname macronutrienten en niet zo zeer de tijd mensen! je moet letten op totale inname en totale uitgave (verbranding en uitscheiding) van macronutrienten!
- Verschillende vormen eiwitten zouden kunnen dienen ls pre-bedtime eiwit zoals melk eiwit en cassein (ja er is een verschil!)
- De beste keuzes uit pre-bedtime maaltijden zijn o.a. melk eiwit, cottage cheese, noten, flax olie, vis olie en cassein eiwit. Melk en pindakaas zijn goede keuzes ook meestal maar bevatten veel suikers, die voor velen op een strikt dieet niet echt de beste keuze is, waardoor die dan afvallen! Dat betekent wel niet dat ze geen goede keuzes zijn maar ik doe het liever niet ;)
peace
j

Ok bedankt voor de info. :thumbs:

Laatst bewerkt:
jhov zei:
peace
j

melkeiwit/casseine?leg uit

tonbors zei:
Wie verzint dit nou?

Ten eerste om op te slaan als vet moet iets eerst opgenomen worden, hoe kan iets niet opnemen en toch opslaan als vet?

Het maakt niets uit wanneer je wat eet, vetter worden doe je door de totale kcal op een bepaalde periode en de keuze van voeding. Wanneer je iets eet doet er niet toe. Je eten verteerd trager als je slaapt, dus neemt trager op. Dit is gewoon om de nacht door te komen zodat het lichaam in staat is te herstellen. Als je graag een hele nacht met weinig beschikbare aminozuren zit en dus flink catabool bent dan moet je dus geen eiwitten eten voor je gaat slapen.

Terug
Naar boven