Fitness Seller

Eiwitinname te hoog

Bezoekers in dit topic

Nickos-NL

Novice
Lid geworden
22 mei 2017
Berichten
14
Waardering
2
Lengte
1m72
Massa
65kg
Hallo mensen,

Even een vraag, ik kwam op het internet tegen dat als je te veel eiwitten inneemt dit invloed heeft op je spiermassa/afbraak

Mijn vraag is klopt dit. Ik weeg 65 kg en heb dus ongeveer een eiwit inname van 130 gram nodig. Stel je neemt 150 per dag is dat dan niet goed? Of hebben ze het dan over echt te veel bijvoorbeeld 200 gram.

Ik zelf heb namelijk moeite met de max van 130 als ik een kcal wil halen van 2700 per dag Overscheid ik de max.

Bedankt alvast,
 
Meer eiwitten is geen probleem.
 
De meeste raden aan tussen de 1,8-2,5gr eiwit per kg lichaamsgewicht. Dus 150gr kan nog wel. Maar veel hoger zou ik niet gaan.
 
Meer eiwitten maakt niet uit, is alleen zonde. Want boven je 'eiwitopneemgrens' wordt het niet opgenomen en kan je dus netzogoed carbs nemen.
 
Bedankt voor de snelle reacties, heb je gelijk in. Ik probeer ook te zoeken naar een goede verhouding. Maar dan weet ik dat iets te veel eiwitten niet meteen heel erg is.

Wat vinden jullie dan van de bewering van het artikel. Ik weet niet of ik de link mag posten maar het beweert te veel eiwit inname heeft een negatief invloed op spiermassa.

Meer eiwitten maakt niet uit, is alleen zonde. Want boven je 'eiwitopneemgrens' wordt het niet opgenomen en kan je dus netzogoed carbs nemen.
 
Je mag toch gewoon een link posten Of ben ik gek? Sanca Saxon
 
Meer eiwitten maakt niet uit, is alleen zonde. Want boven je 'eiwitopneemgrens' wordt het niet opgenomen en kan je dus netzogoed carbs nemen.

Wat bedoel je hiermee? dus jij zegt als je boven de X aantal eiwitten inneemt je lichaam er niks mee doet of bedoel je dat de eiwitten geen bevordering brengt aan de eiwitsynthese?
 
Back
Naar boven