MuscleMeat

eiwitinname (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Newbje

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
20 mrt 2007
Berichten
440
Waardering
2
nu ga ik een veelgestelde en idiote vraag stellen maar ik doe het toch,

De een zegt 1,5 keer mn lichaamsgewicht in eiwit dus dat zou 120 g zijn

een ander 3 keer mn lichaamsgewicht dus zo rond de 240 g maar nu komt het, als ik 30% van mn totale kcal neem is dat 3860, 30% daarvan is dan 1158/4 = ongeveer 290 gram dus wat is het nou..... dit gaat over mn bulk btw..
 
Neem gewoon 3keer je lichaamsgewicht dan hebje zeker voldoende beter te veel dan te weinig!
 
Het gaat niet om je lichaamsgewicht maar om je vetvrije massa.
Als jij dus 60kg weegt met bijvoorbeeld 10% vet... betekend dat dus dat jij 6kg lichaamsvet hebt. (60kg - 6kg = 54kg droge massa) doe je dat maal 2-2,5 dan kom je uit op 120 tot 130gram eiwit.
 
2 keer je lichaamsgewicht.
 
Neem gewoon 3keer je lichaamsgewicht dan hebje zeker voldoende beter te veel dan te weinig!

??? teveel eiwit is slecht voor je nieren en wordt omgezet tot vet
dom antwoord dus.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
uhm dat klinkt wel heel weinig eiwit dan zou ik op 70kg ongeveer komen vvm en dat x 2.5 = 175... dat x 4 = 700 kcal

700/3800 ongeveer = 18% ofzo ... en verhoudingen zijn toch egt zo rond de 50% 30% 20% moet ik anders 70% uit koolhydraten halen??? vreemd iedereen spreekt mekaar tegen
 
Ik begrijp de gedachte achter lichaamsgewicht niet,
Logsich gezien heeft iemand van 100kg met 10%vet veel meer spiermassa dan iemand van 100kg met 20%. Dat zou dus (volgens de meeste mensen) niet opgaan dus zouden beide personen toch evenveel eiwit moeten eten, dat KAN gewoon niet kloppen dus.

Onzin wat mij betrefd. Ikzelf eet mijn vetvrijmassa x 2,5gr.
 
??? teveel eiwit is slecht voor je nieren en wordt omgezet tot vet
dom antwoord dus.

Veel eiwit is helemaal niet slecht voor je nieren als je gezond bent en er genoeg bij drinkt.
Het is alleen af te raden voor mensen die een nierziekte hebben!
Anders zou zo ong. iedere bodybuilder een nierziekte hebben:D
 
wordt teveel eiwit omgezet in vet?
 
wordt teveel eiwit omgezet in vet?

Alles wat je een stukje boven je onderhoud eet wordt omgezet in vet.
Als je gaat bulken om te groeien zal je boven je onderhoud moeten eten om spiermassa te gainen.
Helaas zal daar altijd ook wat extra vet bij zitten.
Om niet te vet te worden kan je natuurlijk clean bulken: weinig vet, hoog eiwit en complexe carbs.
 
Meer dan 2 gr. per kilo Vet Vrije Massa (VVM) is echt niet noodzakelijk. Er zijn hier al wat topics over geopend, waarin je o.a. kunt lezen dat er onderzoeken zijn waarin aangetoond wordt dat consumptie van meer dan 2 gr. eiwit per kilo vvm absoluut niet meer toevoegt dan bij een dieet waarbij 1.8 gr. per kilo VVM wordt geconsumeerd.

Uit mijn persoonlijke ervaring kan ik zeggen dat dit mij het meest waarschijnlijke is: ik ken genoeg mensen, waaronder mijzelf :P, die echt gegroeid zijn met een normale (om en nabij de 2 gr. per kilo vvm of zelfs minder) hoeveelheid eiwit.

Aan de andere kant zullen er genoeg mensen zijn die weer zullen stellen dat zij uit HUN ervaring juist meer groeien bij een eiwit-inname van 3 gr. of meer per kilo VVM.
Je kan je daarbij echter wel afvragen of die hoge eiwitinname verantwoordelijk is voor die groei. Meestal komt het doordat de calorie-inname hoog is. Hierdoor schrijft men de resultaten toe aan de hogere eiwitinname terwijl de hoge calorie-inname in feite verantwoordelijk daarvoor was.

Anyway, probeer wat het beste voor jou is. Lees de sticky's over de eiwitinname en wees kritisch: op site's van supplementenfabrikanten zul je altijd lezen dat je 3.5 gr. per kilo lichaamsgewicht nodig hebt. Zij bevinden zich echter niet in de positie om ons objectief te informeren.

Succes.
 
Meer dan 2 gr. per kilo Vet Vrije Massa (VVM) is echt niet noodzakelijk. Er zijn hier al wat topics over geopend, waarin je o.a. kunt lezen dat er onderzoeken zijn waarin aangetoond wordt dat consumptie van meer dan 2 gr. eiwit per kilo vvm absoluut niet meer toevoegt dan bij een dieet waarbij 1.8 gr. per kilo VVM wordt geconsumeerd.

Uit mijn persoonlijke ervaring kan ik zeggen dat dit mij het meest waarschijnlijke is: ik ken genoeg mensen, waaronder mijzelf :P, die echt gegroeid zijn met een normale (om en nabij de 2 gr. per kilo vvm of zelfs minder) hoeveelheid eiwit.

Aan de andere kant zullen er genoeg mensen zijn die weer zullen stellen dat zij uit HUN ervaring juist meer groeien bij een eiwit-inname van 3 gr. of meer per kilo VVM.
Je kan je daarbij echter wel afvragen of die hoge eiwitinname verantwoordelijk is voor die groei. Meestal komt het doordat de calorie-inname hoog is. Hierdoor schrijft men de resultaten toe aan de hogere eiwitinname terwijl de hoge calorie-inname in feite verantwoordelijk daarvoor was.

Anyway, probeer wat het beste voor jou is. Lees de sticky's over de eiwitinname en wees kritisch: op site's van supplementenfabrikanten zul je altijd lezen dat je 3.5 gr. per kilo lichaamsgewicht nodig hebt. Zij bevinden zich echter niet in de positie om ons objectief te informeren.

Succes.

Ik zelf neem alleen extreem veel eiwit in de cut(hoog thermisch effect), ter vervanging van carbs. Drie tot drie en een half keer vvm, plus een hoog percentage aan goede vetten.
Zo voorkom je spierafbraak.:), vooral bij veel en langdurig cardio.
 
Ik zelf neem alleen extreem veel eiwit in de cut(hoog thermisch effect), ter vervanging van carbs. Drie tot drie en een half keer vvm, plus een hoog percentage aan goede vetten.
Zo voorkom je spierafbraak.:), vooral bij veel en langdurig cardio.

Ik kan me voorstellen dat je in de cut meer eiwitten dan normaal inneemt. 3.5 x je VVM blijft imo te veel. Bedenk dat die extra eiwitten opgeslagen kunnen worden als vet. Weliswaar niet zo gemakkelijk als bijv. teveel KH, maar toch.
 
Ik kan me voorstellen dat je in de cut meer eiwitten dan normaal inneemt. 3.5 x je VVM blijft imo te veel. Bedenk dat die extra eiwitten opgeslagen kunnen worden als vet. Weliswaar niet zo gemakkelijk als bijv. teveel KH, maar toch.

Die extra eiwitten worden echt niet opgeslagen als je een calorietekort hebt hoor!
 
Die extra eiwitten worden echt niet opgeslagen als je een calorietekort hebt hoor!

Daar heb je gelijk in. My bad.

Dan nog kost het veel geld en belast het je lever en nieren :p
 
Daar heb je gelijk in. My bad.

Dan nog kost het veel geld en belast het je lever en nieren :p

Daarom ben ik ook rijk en niet zo knap:D

Wat die belasting betreft, ik zorg altijd dat ik veel drink.
Uit onderzoek is gebleken dat het alleen schadelijk is voor mensen die al problemen met de nieren hebben en/of te weinig drinken!
Ook moet je ervan uitgaan dat het om extra gebruik in de cut gaat wat natuurlijk een paar maanden betreft, om daarna weer over te gaan op verhoudingen met meer carbs.:p
 
Back
Naar boven