XXL Nutrition

eiwitmanipulatie (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

dandyman

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
1 mrt 2003
Berichten
7.925
Waardering
1
ik kan me herinneren ooit in een Flex iets gelezen te hebben over een eiwitsparende modus. dat hield in dat je je eiwitten na een aantal dagen (weekje geloof Ik) drastisch liet dalen en je kh dus omhoog laat gaan.

die dag gaat je lichaam meer enzymen aanmaken om dat op te vangen. waardoor je lichaam eiwitten gaat sparen dus.
de volgende dagen zou dat proces zich nog steeds afspele terwijl je dan weer voldoende eiwitten eet.

een soort eiwitmaniplulatie dus. kan t niet meer terugvinden en helemaal voor de geest halen maar volgens mij kwam t hier op neer. wat vinden jullie van deze benadering?
 
[Link niet meer beschikbaar]

Voor mij werk proteine cycling trouwens niet.
 
Ik heb het ook gelezen in de Flex, ik heb het geprobeerd maar bij mij werkte die proteine cycling niet echt. In ieder geval niet beter dan mijn gewone dieet.

Steve
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by dandyman


bedankt burn, maar ik bedoelde eigenlijk wat anders, dit artikle ken ik ook, maar t gng erom om een dag in de week je eiwitten te verlagen. zal nog ns goed zoeken als ik die flex al dan niet heb

maar jij staat hier dus sceptisch tegenover?

Even makkelijk gezegt: Verminder je eiwitinname en je zal die dag wat eiwit verliezen. De volgende dag win je wat eiwitten en het resultaat is nul.
Je kunt het proberen, ik weet zeker dat het je niks zal opleveren.
 
gevinden:

elke 6e dag verlaag je je proteineinname met 0,6 tot 0,8 gram per pond lich.gewicht terwijl je je kollhydraten dienovereenkomstig verhoogt. deze plotelinge daling laat een intern alarm afgaan waardoor t lihaam in een proteinesparende modus gaat om zich te bschermen tegen en mogelijk tekort.
als je weer verder gaat met je normale preoteineinname is t waarschijnlijk dat je meer spiermassa aanzet omdat t lichaam nog even doorgaat met de productie van enzymen en hormomen die door die ene dag weinig proteinen is ingezet.
 
Originally posted by dandyman
gevinden:

elke 6e dag verlaag je je proteineinname met 0,6 tot 0,8 gram per pond lich.gewicht terwijl je je kollhydraten dienovereenkomstig verhoogt. deze plotelinge daling laat een intern alarm afgaan waardoor t lihaam in een proteinesparende modus gaat om zich te bschermen tegen en mogelijk tekort.
als je weer verder gaat met je normale preoteineinname is t waarschijnlijk dat je meer spiermassa aanzet omdat t lichaam nog even doorgaat met de productie van enzymen en hormomen die door die ene dag weinig proteinen is ingezet.

Dit werkt niet, om de reden die ik al genoemd heb. Voordat je lichaam in een 'proteine sparende modus' komt dan heb je al eiwit verloren. Hij gaat immers in deze stand, omdat je eiwit verliest. In de tijd dat je lichaam minder effectief met de eiwitten omgaat en jij minder eiwitten eet, verlies je eiwit. Dit eiwit zul je weer terug winnen wanneer je opeens meer eiwit gaat eten. Dan zal je lichaam weer minder effectief met de eiwitten omgaan zoals voordat je begon. Eindresultaat is dat je niks verloren, maar ook niks gewonnen hebt.
 
duidelijk..en dat soort onzin zetten ze dan in de Flex:rolleyes:
 
Originally posted by 3XL
[Link niet meer beschikbaar]

Voor mij werk proteine cycling trouwens niet.

Voor mij ook niet. Ik moet gewoon klepperveel eiwit eten, dan komt het goed. Ik groei er gewoon duidelijk harder door.
 
Back
Naar boven