Fitness Seller

Eiwitopname bevorderen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Whodamn

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
16 jan 2007
Berichten
28
Waardering
0
Hoi,

vaak lees ik in de magazines van die verhalen over eiwitten, wat goed is en wat slecht en de verschillen in eiwitten. Zelf gebruik ik whey en daarnaast neem ik veel kwark.

Ik weet dat eiwit-iname voor en na de krachttraining essentieel is. Maar hoe zit dat met de dagen erna?

- Wordt de dag na de training, of zelfs 2 dagen na de training het aantal ingenomen eiwitten nog goed opgenomen? en is het nog zinvol.
Of is het alleen zinvol om het voor en na training omhoog te brengen?
- En op welke manier kun je de opnamen van eiwitten bevorderen?
Ik neem aan door een gevarieerd voedingsschemaen veel groente en fruit?!

Alvast bedankt voor de feedback!
 
Myth 4. There’s a one-hour window of opportunity for protein synthesis following a workout.

You may be wondering: is this a myth because the real window is half an hour? Two or 3 hours? Maybe 6 hours? Sadly, in the past 2 weeks I’ve read different articles, all suggesting that the "window" is one of the above lengths of time.

It’s not surprising that with this type of inconsistency that this is probably the most pervasive myth in bodybuilding today! Worse yet, it stems directly from the scientific research itself. The most often cited research on the protein synthetic post workout window, used elderly subjects (Esmark et al., 2001) and cardio exercise findings (Levenhagen et al., 2001) to make their predictions. While this is a completely acceptable practice when these are the only data we have to go on, there are a couple noteworthy problems.

Elderly individuals digest and absorb protein differently than healthy adults. In fact, they digest and absorb whey protein in a similar manner as they do casein (Dangin et al., 2003); in other words they have slow digestion and absorption for whey. Elderly also benefit from having 80% of their daily protein consumed at a single sitting (Arnal et al., 1999), in contrast to the benefits of our multiple feedings.

Additionally, the traditionally referenced Esmark et al. (2001), study showed that consuming the post workout meal just 2 hours after working out actually prevented any improvements induced by the training! Figure that one out and you get a prize.
Secondly, with regards to cardio…well, let’s just say that there’s an obvious difference between how our muscles respond to the two forms of exercise. Bear in mind that with regard to carbohydrate metabolism following a workout, there might not be much of a difference—we just don’t know, but certainly the long-term protein metabolism differences can be seen.

So now what are we supposed to base our nutrition on? Enter the most underrated scientific paper in the last 5 years. Tipton and colleagues (2003) examined responsiveness of protein synthesis for a day after a workout, and found it to reflect a 24 hour enhanced level. That’s right folks, a FULL DAY! This means that having a morning shake will have the same impact on muscle protein synthesis as one consumed following the workout!

These results shouldn’t be too surprising because we’ve known for over a decade that postworkout protein synthesis is jacked up for this long (MacDougall et al., 1995), but if you’re discovering this for the first time, then it’s pretty exciting!

Some research suggests that even 48 hours after the workout our protein synthesis levels can be elevated by ~33% (Phillips et al., 1997), giving us an even longer period during which we can maximize our muscle growth with protein drinks.
http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/the-top-10-post-workout-nutrition-myths-47573/


Wat opname bevorderd, zorg voor voldoende vit/min en bij grote inname zijn eiwitsplitsende enzymen ook aanbevolen
 
3XL, heb je eventueel één of meerdere merken eiwitsplitsende enzymen (en eventuele verkooppunten)?

bromelaine en dat vindt je in vitamine preparaten of in kiwis in ananas.
 
eiwitsplitsende enzymen ook aanbevolen

3XL, kan je me een advies geven over welk merk(en) eiwitsplitsende enzymen (en eventuele verkooppunten)? Voorzover ik weet zijn goede eiwitsplitsende enzymen alleen op doktersrecept verkrijgbaar.


Thanks, Gottardi ;)
 
ananas schijnt eiwitten beter op te nemen. Eet het door de kwark ofzo, dan is die ook meteen wat lekkerder.
 
ananas schijnt eiwitten beter op te nemen. Eet het door de kwark ofzo, dan is die ook meteen wat lekkerder.

Kijk, dit bedoelde ik dus. Hartelijk dank voor je reactie. Morgen maar meteen naar de super.

Hierbij nog een aantal goede sites over voeding:

[Link niet meer beschikbaar]

Ergogenics

:rolleyes:
 
3XL, kan je me een advies geven over welk merk(en) eiwitsplitsende enzymen (en eventuele verkooppunten)? Voorzover ik weet zijn goede eiwitsplitsende enzymen alleen op doktersrecept verkrijgbaar.


Thanks, Gottardi ;)


Gottardi,

je lichaam maakt zelf eiwitsplitsende enzymen aan. Wanneer je geleidelijk je eiwitinname verhoogd gaat je lichaam meer eiwitsplitsende enzymen aanmaken.

Suplementeren met enzymen lijkt mij voor gezonde mensen geheel overbodig.

Wanneer je te weinig enzymen aanmaakt zul je merken dat je wat winderig van eiwit word. Maar geef je lichaam wel de tijd om te wennen aan een vethoogde eiwitinname. na een week of 2 hooguit moet alles wel inb orde zijn.
 
Back
Naar boven