Fitness Seller

Eiwitpoeder mee in het vliegtuig

Bezoekers in dit topic

FGVH

Cool Novice
Lid geworden
26 nov 2012
Berichten
144
Waardering
71
Lengte
1m91
Massa
86kg
Vetpercentage
9%
Beste Forummers,

Ik vroeg me iets af. Ik ga maandag voor acht daagjes naar Portugal, en ik dacht er aan een potje eiwitpoeder mee te nemen. Nu ben ik een aantal jaar terug naar Italië geweest en had ik een pot whey mee en dat was geen probleem. Weten jullie of dat nog steeds zo makkelijk is? Ik vlieg heen met Easyjet en terug met Transavia.

Groet.
Frans
 
Hoi Frans,

Ja, dat kan nog steeds gewoon.

Gr en veel plezier in Portugal.
 
Te moeilijk om het daar te kopen?

Ik snap al dat gezeul met die eiwitten niet..
 
Zolang je het niet in je hangbagage meeneemt en in de WC tijdens het vluch opsnuift moet het geen probleem zijn. Maar zo te horen heb jij alleen de handbagage en dat kan al een probleempje op Schiphol zijn want het is poeder en meer dan 75 ml.
 
Te moeilijk om het daar te kopen?

Ik snap al dat gezeul met die eiwitten niet..

Op vakantie whey kopen is net zo lastig te snappen. ;)
Vakantie is vakantie en anders eet je wat meer vlees ofzo.
 
Zolang je het niet in je hangbagage meeneemt en in de WC tijdens het vluch opsnuift moet het geen probleem zijn. Maar zo te horen heb jij alleen de handbagage en dat kan al een probleempje op Schiphol zijn want het is poeder en meer dan 75 ml.
Kan prima in de handbagage.
Eiwit poeder kan geen kwaad. Ik had (ivm allergieen) wat eiwitten mee en blikjes tonijn. Op de blikjes tonijn werd een drugstest gedaan met zo een veegstripje. De pot eiwitten hebben ze gewoon aan de kant gezet :roflol:
 
Zolang je het niet in je hangbagage meeneemt en in de WC tijdens het vluch opsnuift moet het geen probleem zijn. Maar zo te horen heb jij alleen de handbagage en dat kan al een probleempje op Schiphol zijn want het is poeder en meer dan 75 ml.
Heb zelf een shakebeker vol met wheypoeder in plastic zakjes meegenomen, niets van gezegd door de douane.
 
Kan prima in de handbagage.
Eiwit poeder kan geen kwaad. Ik had (ivm allergieen) wat eiwitten mee en blikjes tonijn. Op de blikjes tonijn werd een drugstest gedaan met zo een veegstripje. De pot eiwitten hebben ze gewoon aan de kant gezet :roflol:

Waarom blikjes tonijn liggen meezeulen? Ben in geen enkel land geweest waar je deze niet kon kopen.
 
Waarom blikjes tonijn liggen meezeulen? Ben in geen enkel land geweest waar je deze niet kon kopen.
Moet je wel tijd hebben wat te kopen. Dienstreisje. ;)
Dan toch beter meenemen als misgrijpen. Vooral ook ivm allergieën waardoor ik niet makkelijk even mee kan eten met alles en ik ook veel regelmatiger/vaker/meer eet dan de rest.
 
Kan prima in de handbagage.
Eiwit poeder kan geen kwaad. Ik had (ivm allergieen) wat eiwitten mee en blikjes tonijn. Op de blikjes tonijn werd een drugstest gedaan met zo een veegstripje. De pot eiwitten hebben ze gewoon aan de kant gezet :roflol:
Voor douane is dat geen probleem wanneer je vertrekt of binnen EU reist. Maar sommige zaken mogen niet in de handbagage voor de security en daar weet ik niet of eiwitten zijn toegelaten. Drank alleszins niet en shampoos, deodorants en dergelijke maar in flesjes tot 100 ml. Ik veronderstel dat ze dan ook wel eens lastig zouden kunnen doen over bepaalde hoeveelheden poeder. Dus best nooit in handbagage steken want in de ruimbagage mag het wel. Eiwitten in Europa binnenbrengen van buiten Europa is niet toegelaten omdat je geen melkproducten mag invoeren, maar de douane neemt dat dan gewoon in beslag om te laten vernietigen. Hangt dan ook af van de douanier en je moet dan ook nog eens de pech hebben dat jouw valies juist open moet.
 
Wanneer hebben jullie voor het laatst gevlogen? In de handbagage mag tegenwoordig amper nog iets. Zelfs pindakaas/ hagelslag halen ze eruit. Dat mag wel in ruimbagage natuurlijk, of na aanschaf achter douane in handbagage. Maar goed misschien zien ze dat het enkel eiwitpoeder is met die scans tegenwoordig. Neem dat nooit mee. In Nice zijn ze nog strenger dan op schiphol. Dus het hangt ook een beetje van het personeel af zoals skydirk al stelde.
 
Laatst bewerkt:
Voor douane is dat geen probleem wanneer je vertrekt of binnen EU reist. Maar sommige zaken mogen niet in de handbagage voor de security en daar weet ik niet of eiwitten zijn toegelaten. Drank alleszins niet en shampoos, deodorants en dergelijke maar in flesjes tot 100 ml. Ik veronderstel dat ze dan ook wel eens lastig zouden kunnen doen over bepaalde hoeveelheden poeder. Dus best nooit in handbagage steken want in de ruimbagage mag het wel. Eiwitten in Europa binnenbrengen van buiten Europa is niet toegelaten omdat je geen melkproducten mag invoeren, maar de douane neemt dat dan gewoon in beslag om te laten vernietigen. Hangt dan ook af van de douanier en je moet dan ook nog eens de pech hebben dat jouw valies juist open moet.
Spanje, canarische eilanden, verenigd koninkrijk, IJsland, Polen, Italie, Duitsland heb ik allemaal op gevlogen en gewoon mijn blikjes en eiwitten in de handbagage mee. Ik heb er nog nooit een probleem mee gehad. En in alle gevallen alles in de handbagage.

Wanneer hebben jullie voor het laatst gevlogen? In de handbagage mag tegenwoordig amper nog iets. Zelfs pindakaas/ hagelslag halen ze eruit. Dat mag wel in ruimbagage natuurlijk, of na aanschaf achter douane in handbagage. Maar goed misschien zien ze dat het enkel eiwitpoeder is met die scans tegenwoordig. Neem dat nooit mee. In Nice zijn ze nog strenger dan op schiphol. Dus het hangt ook een beetje van het personeel af zoals skydirk al stelde.
Vorige week de laatste keer... Duitsland en Polen... en in alle gevallen alles in de handbagage.
 
Ik blijf het belachelijk vinden. Laat ze gewoon thuis dan ben je zeker.

Alsof die shakes zo belangrijk zijn voor de doorsnee sporter.
 
Ik blijf het belachelijk vinden. Laat ze gewoon thuis dan ben je zeker.

Alsof die shakes zo belangrijk zijn voor de doorsnee sporter.
Als ik niet zoveel allergieën had en alles kon eten zou ik ze ook zeker niet meenemen!
Lekker veel vlees eten en gewoon genieten!
 
Beste forummers,

Hartstikke bedankt voor de info. Ik neem mijn pot protein lekker mee en als het wordt afgepakt is dat zo. Weten jullie hoe het zit met vitaminepillen? Omega, vit D, multi, etcetera. Kan dat ook?

Groet,
Frans
 
Is geen probleem. Ik heb een keer een zak van 750 gram in mijn handbagage mee genomen, en daar werd ook niet moeilijk over gedaan. Ze keken er geeneens naar.
 
  • Like
Waarderingen: FGVH
Per s
Beste forummers,

Hartstikke bedankt voor de info. Ik neem mijn pot protein lekker mee en als het wordt afgepakt is dat zo. Weten jullie hoe het zit met vitaminepillen? Omega, vit D, multi, etcetera. Kan dat ook?

Groet,
Frans


Die ook nog?
Graag per supplement een nieuw topic aanmaken.
 
Hoeveel topics zijn er hier nu al wel niet over? Supps meenemen is geen probleem man, doe ik al jaren!
 
Back
Naar boven