XXL Nutrition

Eiwitrepen maken zonder te bakken (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Onacceptable

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
3 aug 2008
Berichten
40
Waardering
1
ingrediënten:

220 gram havermout
220 gram muesli mix (noten, gedroogd fruit enz.)
110 gram pindakaas
200 ml (magere) melk
5 schepjes whey protein naar keuze

Mix alle ingrediënten bijelkaar en laat het 40 tot 60 minuten in de vriezer staan en snij ze dan in stukjes.

Ik heb ze net met cocos whey protein gemaakt en ze smaken overheeerlijk !



Veel succes ;)

hier de foto's:




IMAGE_064.jpg


IMAGE_065.jpg


IMAGE_066.jpg
 
ingrediënten:

220 gram havermout
220 gram muesli mix (noten, gedroogd fruit enz.)
110 gram pindakaas
200 ml (magere) melk
5 schepjes whey protein naar keuze

Mix alle ingrediënten bijelkaar en laat het 40 tot 60 minuten in de vriezer staan en snij ze dan in stukjes.

Ik heb ze net met cocos whey protein gemaakt en ze smaken overheeerlijk !

Veel succes ;)

Mmm ... en hoe zit het als die dingen even uit de vriezer/koelkast staan?
 
Mmm ... en hoe zit het als die dingen even uit de vriezer/koelkast staan?

Ik heb ze net na 40 min uit de vriezer gehaald en geproefd, maar ik vond dat ze wel ietsjes langer erin konden. Ik haal m nu er ff uit en dan maak k wel een foto.
 
Ik heb ze net na 40 min uit de vriezer gehaald en geproefd, maar ik vond dat ze wel ietsjes langer erin konden. Ik haal m nu er ff uit en dan maak k wel een foto.

Dus die dingen zijn eigenlijk niet geschikt om mee te nemen? Smelten ze maw?
 
Dus die dingen zijn eigenlijk niet geschikt om mee te nemen? Smelten ze maw?

Je kunt ze zo meenemen hoor, maar dan moet je ze wel met folie ofzo inpakken anders zou hij een beetje kunnen brokkelen
 
Je kunt ze zo meenemen hoor, maar dan moet je ze wel met folie ofzo inpakken anders zou hij een beetje kunnen brokkelen

ok, thanks, ga ik eens proberen dan
 
Bij eiwitrepen kun je beter (aanzienlijk) minder vocht gebruiken, en voor het gemak dan ook maar niet te veel of geen muesli. Je maakt van de whey en het beetje vocht dan een deeg, dat je kneedt. Vervolgens kun je het heel gemakkelijk in repen vervormen en hoeft het tevens amper uit te harden.
 
Ik vind ze er best lekker uitzien. :) Zelf bedacht?
 
Ik vind ze er best lekker uitzien. :) Zelf bedacht?

Het idee van 't vriezen heb ik nooit geweten, voor de rest heb ik het wel zelf bedacht en bovendien zien ze er niet alleen lekker uit, ze smaken zelfs beter :D
 
bah

Ik heb deze ooit op youtube gezien en het ging best makkelijk om te maken.
Ik vind het persoonlijk niet lekker.

Pobleem is ik lust geen pindakaas. En het plakt overal aan je gehemelde. bah vind het maar niets....En ze brokkelen inderdaad.
Maar ach andere mensen kunnen het lekker vinden dus smaken verschillen he. ( Niet slecht bedoeld tegenover jouw hoor Onacceptable :cool: )

Ik kook ze nu toch maar weet niet of de eiwitten en aminozuren daardoor stuk gaan hoop het niet. Ik maak dit elke ochtend.

- 4 eieren
- 2 tot 3 scheppen eiwitten ( ik doe het met vanille weet dus niet of andere ook lekker zijn)
- 5 vermalen (vijzel) amino tableten (te groot voor mijn keel)
- 3 of 4 volle eetlepels Arina Pan. (Toko)
- havermout naar gevoel
- handvol krenten
- eetlepel honing
- 1 a 2 eetlepes soya melk (ALPRO)

Nu goed mengen totdat je een vies uitziende massa krijgt.
In de koekenpan gooien deksel erop.
Nu wachten tot beetje bruin is aan de onder kant en dan omdraaien. Ook deze kant lekker bruin laten worden.
Daarna op een bord in reepjes snijden.
Zijn lekker en zien er ook zo uit. En stevig om mee te nemen.
 
Hoeveel gram gaat er trouwens in jouw schepje van de whey? Dat kan nogal eens verschillen namelijk :p
 
Als je dit maakt, worden de whey-eiwitten dan nog steeds snel of traag opgenomen? Want als je al deze eiwitten bij elkaar voegt, verkrijg je een brij? Ik weet niet of deze uitleg juist is, maar denk van wel.. ik had iets gelijkaardigs gelezen; "Als je caseine (kwark) en wei gaat mixen ontstaat gewoon een gemengde brei waarbij de heoveelheid caseine bepalend is voor de passeersnelheid.Het is niet zo dat bij zo'n mix de wei inens naar beneden zakt om als eerste de maag te passeren (daarom zijn mixen ook NIET TR)" , door 3XL . http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/goed-kwark-mixt-whey-melk-200340/

Als de eiwitten traag worden opgenomen, zou dit handig kunnen zijn voor tussen maaltijden, als bron van trage(re) eiwitten...

Alvast bedankt,
Uwe.
 
Ik heb deze ooit op youtube gezien en het ging best makkelijk om te maken.
Ik vind het persoonlijk niet lekker.

Pobleem is ik lust geen pindakaas. En het plakt overal aan je gehemelde. bah vind het maar niets....En ze brokkelen inderdaad.
Maar ach andere mensen kunnen het lekker vinden dus smaken verschillen he. ( Niet slecht bedoeld tegenover jouw hoor Onacceptable :cool: )

Ik kook ze nu toch maar weet niet of de eiwitten en aminozuren daardoor stuk gaan hoop het niet. Ik maak dit elke ochtend.

- 4 eieren
- 2 tot 3 scheppen eiwitten ( ik doe het met vanille weet dus niet of andere ook lekker zijn)
- 5 vermalen (vijzel) amino tableten (te groot voor mijn keel)
- 3 of 4 volle eetlepels Arina Pan. (Toko)
- havermout naar gevoel
- handvol krenten
- eetlepel honing
- 1 a 2 eetlepes soya melk (ALPRO)

Nu goed mengen totdat je een vies uitziende massa krijgt.
In de koekenpan gooien deksel erop.
Nu wachten tot beetje bruin is aan de onder kant en dan omdraaien. Ook deze kant lekker bruin laten worden.
Daarna op een bord in reepjes snijden.
Zijn lekker en zien er ook zo uit. En stevig om mee te nemen.

Ik lust zelf eigelijk ook geen pindakaas, maar ik heb s een keertje in de keertje een reep gehaald waar pindakaas in zat, dus dacht ik dat ik het er wel bij kon doen. En het brokkelen valt bij mij opzicht wel mee hoor;)
 
Hoeveel gram gaat er trouwens in jouw schepje van de whey? Dat kan nogal eens verschillen namelijk :p

Mijn schepje gaat 30 gr in, maar had opzicht wel meer dan 5 schepjes kunnen gebruiken (denk ik)

Als je dit maakt, worden de whey-eiwitten dan nog steeds snel of traag opgenomen? Want als je al deze eiwitten bij elkaar voegt, verkrijg je een brij? Ik weet niet of deze uitleg juist is, maar denk van wel.. ik had iets gelijkaardigs gelezen; "Als je caseine (kwark) en wei gaat mixen ontstaat gewoon een gemengde brei waarbij de heoveelheid caseine bepalend is voor de passeersnelheid.Het is niet zo dat bij zo'n mix de wei inens naar beneden zakt om als eerste de maag te passeren (daarom zijn mixen ook NIET TR)" , door 3XL . http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/goed-kwark-mixt-whey-melk-200340/

Als de eiwitten traag worden opgenomen, zou dit handig kunnen zijn voor tussen maaltijden, als bron van trage(re) eiwitten...

Alvast bedankt,
Uwe.
Verder zou ik het niet weten of het als trage eiwitten opgenomen word hoor, mischien dat iemand anders daar wat vanaf weet ???
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven