AndroidHealthClinic

Eiwitrijk broodbeleg (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

rundvlees burgers bakken en op brood :)
 
Of tartaartjes!

Kipburgers kan je ook gemakkelijk zelf maken.

Hier C1000 ook 92% kipfilet.

Dat beetje toegevoegde rommel vind ik maar muggenzifterij tenzij je in wedstrijdvoorbereiding zit ofzo.
Maar goed, ieder zijn ding laat maar zeggen :)
Als je het elke dag in zulke hoeveelheden eet, lijkt mij dat niet gezond. Heeft niets met wedstrijdvoorbereiding te maken.
Eet liever alles zoveel mogelijk onbewerkt.

Daarnaast duurder en minder lekker, alles bij elkaar zie ik geen voordelen aan t eten van dat soort kipfilet.
 
+1 Abfab. Daarnaast vraag ik me af hoe de kwaliteit van de overgebleven 92% kip is na dat bewerkingsproces. Misschien niet slecht, maar ik kan me niet voorstellen dat het gelijk is aan dat van verse en pure kipfilet. En dan hebben we het nog niet over de prijs! Want om met broodbeleg aan een fatsoenlijke hoeveelheid eiwitten te komen moet je al gauw een heel pakje van die rommel op je brood doen. Dan is verse kipfilet gewoon stukke goedkoper, en krijg je tenminste waar je voor betaalt -> 100% kip.
 
Ik vreet lekker die voorverpakte kipfilet van de aldi. Smaakt net zo als verse.
Niet iedereen is in de positie om duur vlees bij de slager vandaag te halen. We weten allemaal dat het geen goedkope hobby is. We eten al snel 3x zo veel als de meeste mensen, en nog eens gezonder ook. Kost geld.
Bovendien, zoals al gezegd werd, zit overal tegenwoordig troep in en krijg je onderhand van spijkerbroeken al kanker.
Kip zit altijd bomvol met antibiotica en andere troep, dus die 8% die de Aldi erbij doet maakt ook niet meer uit.
Just my 2 cents.
 
Die van de aldi is idd prima.
 
die van aldie is ook 93% kip.
eet zelf 1 pakje daarvan per dag
 
achterham of brinta
 
Hier C1000 ook 92% kipfilet.

Dat beetje toegevoegde rommel vind ik maar muggenzifterij tenzij je in wedstrijdvoorbereiding zit ofzo.
Maar goed, ieder zijn ding laat maar zeggen :)

Die voorverpakte van huismerk C1000 bevat volgens mij ook transvetzuren (150mg per 100 gram), dat is de reden dat ik die niet (meer) koop. Hij smaakt overigens heerlijk.
 
Kipfilet, runderrookvlees(let wel op de hoeveelheid zout), kalkoenfilet, tonijn, zalm en eieren zijn allemaal prima bronnen van eiwitten die ik op m'n brood die. En pindakaas kan ook geen kwaad.
 
Of tartaartjes!

Kipburgers kan je ook gemakkelijk zelf maken.


Als je het elke dag in zulke hoeveelheden eet, lijkt mij dat niet gezond. Heeft niets met wedstrijdvoorbereiding te maken.
Eet liever alles zoveel mogelijk onbewerkt.

Daarnaast duurder en minder lekker, alles bij elkaar zie ik geen voordelen aan t eten van dat soort kipfilet.

Is dat zo? Dat ga ik morgen eens checken! Had ik eerder moeten weten.
 
Kipfilet uit de koeling: €5,50 / kg lekker naturel, kruiden naar eigen inzicht...
Kipfilet bij belegafdeling: €12,50 / kg vol zout en conserveermiddel...
Make your choice
 
Ik vreet lekker die voorverpakte kipfilet van de aldi. Smaakt net zo als verse.
Niet iedereen is in de positie om duur vlees bij de slager vandaag te halen. We weten allemaal dat het geen goedkope hobby is. We eten al snel 3x zo veel als de meeste mensen, en nog eens gezonder ook. Kost geld.
Bovendien, zoals al gezegd werd, zit overal tegenwoordig troep in en krijg je onderhand van spijkerbroeken al kanker.
Kip zit altijd bomvol met antibiotica en andere troep, dus die 8% die de Aldi erbij doet maakt ook niet meer uit.
Just my 2 cents.

Wat is dit voorn kansloze denkwijze. Voorverpakt is duurder en ongezonder.

En dat veel bewerkte producten ongezond zijn is geen excuus om ongezond te eten. Het blijft je eigen keuze, maar je moet niet doen alsof je die keuze niet wordt gegeven omdat je zogenaamd door alles kanker kunt krijgen.
 
Ik doe ook nog wel eens forel en/of makreel. Meer mensen hier die dat doen?
 
Pindakaas, runder rookvlees, tonijn, gekookt ei, kipfilet
Je hebt zo'n beetje alles al wel, daarnaast kun je ook kalkoenfilet nemen van de Aldi of Lidl oid, best lekker hoor (niet letten op ''zitten allemaal E producten of whatever in, je gaat er niet dood aan, het is verre dan slecht voor je, 't zout hoef je daarvan niet in de gaten te houden, en zolang het in je schema past, zit je goed genoeg, common logic.)

Kaas is ook lekker, vetten, zowel verzadigd als onverzadigd heb je nodig.
En bacon natuurlijk!



Wat is dit voorn kansloze denkwijze. Voorverpakt is duurder en ongezonder.

En dat veel bewerkte producten ongezond zijn is geen excuus om ongezond te eten. Het blijft je eigen keuze, maar je moet niet doen alsof je die keuze niet wordt gegeven omdat je zogenaamd door alles kanker kunt krijgen.

Ik ben benieuwd wat voor jou ''gezond'' betekend .. ben het verder wel eens dat het duurder is (bijna 2 euro voor 100 gram of zo?)
 
Back
Naar boven