MuscleMeat

Eiwitrijke snacks

Bezoekers in dit topic

KellyC.

Novice
Lid geworden
6 feb 2017
Berichten
15
Waardering
15
Lengte
1m64
Massa
59kg
Hoi,

Sinds enkele weken ben ik terug bezig met cutten... Alleen heb ik nogal wat moeilijkheden met het vinden van inspiratie voor eiwitrijke, low carb, snacks. Kwark of hardgekookte eitjes (zonder dooier) zijn ongeveer de enige snacks die ik nu eet. Veel eiwitten, maar je raakt het snel beu. Ik zou graag wat meer afwisselen. :) Iemand een idee/tip?
 
Eitjes met dooier, veel lekkerder. :)

XXL heeft lekkere repen. Anders kun je ook proberen zelf repen te maken.
Of de beef jerky van Zoekresultaten voor ‘Jerky’
 
Eitjes met dooier, veel lekkerder. :)

XXL heeft lekkere repen. Anders kun je ook proberen zelf repen te maken.
Of de beef jerky van Zoekresultaten voor ‘Jerky’
Repen zijn nogal duur hé... Ik heb al recepten opgezocht om repen zelf te maken, maar vaak hoog kh-gehalte. (voor mij toch althans). Alvast bedankt! :)
 
Waarom ''low carb'' ?
 
Een lepel pindakaas! Hmmmm. Veel eiwit, weinig carbs (en veel vet) :)
 
tonijn, kip, kwark, yoghurt, beef jerky, blikje zalm/sardine (ook meteen goede vetten), huttenkase, rijstwafels met kipfilet of pindakaas/kip oid
linzen en zwarte bonen bevatten ook wat meer eiwitten. in combi met wat kip, eieren (hele eieren! dooiers goed voor vetten en micro's),
noten bevatten ook aardig wat eiwitten en bovendien meteen goede vetten..
 
Maak soms wel eens the Beltsander brownie in de cut:
- 15 tot 20gr whey choco/vanille/oid
- baking powder of baking soda
- water om te mengen, zoveel dat het een beetje op chocopasta lijkt
20-30sec op hoogste watt in de magnetron en je hebt een lekker vullend cakeje.
---
Of balletjes maken van 50/50 hoeveelheden gram whey en pindakaas + wat honing/syrup om te mengen. Balletjes van maken en uurtje in de vriezer.
---
- Eitje met kaas/mozzarella.
- Zalm of kip kan je combineren met zelfgemaakte tzatziki gemaakt van yoghurt/kwark, citroensap, komkommer, knoflook, peper en zout.
- Tartaartjes bakken.
- Zelf kipnuggets maken: kipfilet snijden, door wat bloem halen, door ei halen en dan door havermout(relatief veel eiwit)/chips/cornflakes. En 20min ofzo in de oven. Dan heb je geen bakolie nodig.
---
Verder uiteraard wat hierboven genoemd is.
 
Vlees, vis, magere zuivelproducten. Leef je uit.
 
Hummus! Ik smeer dat vet graag op pita of platbrood, maar je ziet ook wel eens low carb opties voorbijkomen waarbij mensen t gebruiken als groentendip.
 
Hummus! Ik smeer dat vet graag op pita of platbrood, maar je ziet ook wel eens low carb opties voorbijkomen waarbij mensen t gebruiken als groentendip.

Met verschillende groentes is dit wel echt heel lekker en vullend voor in de cut ja! Dan bv met radijs, paprika, komkommer, wortel, tomaat.
 
Bak een omelet met groenten in. Keuze genoeg, varieer met kruiden etc. Omelet is ook perfect koud te eten, vind ik.
Net als kwark, doe er wat fruit bij of een schepje whey voor de smaak. Wat honing, kaneel, ...
 
Zelf liggen in me auto meestal een paar pakken beef jerkey.. gewoon omdat het kan, voor onderweg.. soms 2 blikjes tonijn, pop je eentje open doe je dat bij die andere, zakje majo n ketchup open em erin n mixen maar.. soort tonijn salade
 
Back
Naar boven