AndroidHealthClinic

Eiwitrijke voeding/recepten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Siphen

Novice
Lid geworden
3 jun 2013
Berichten
28
Waardering
0
Lengte
1m75
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over eiwitrijke voeding, omdat ik tegen een probleem aanloop.
Ik ben 23 jaar, 1,75m en weeg momenteel 68 kg. Ik zit nu 2 maanden in de cut, met een vetpercentage van 14%. Ik zou graag tot 12% willen cutten en voor de zomer onder onderhoud willen eten. Ik kom heel erg tegen een plateau aan en kom er zelf niet uit. Ik ben van 18% naar 13% gegaan, maar zit onderhand weer op 14%. Na de zomer wil ik weer gaan clean bulken.

Volgens de Harris-Benedict Formule ligt mijn BMR op 1708,612 kcal

Mijn activity level ligt op 1,55 en dus kom ik op 1708,612 x 1,55 = 2650 kcal per dag. Omdat ik bezig ben in de cut trek ik hier 500 kcal vanaf, waardoor ik uitkom op 2150 kcal.

Ik ga uit van 1 gr. vet per kg lichaamsgewicht en 2 gr. eiwit per kilo lichaamsgewicht. De rest aangevuld met koolhydraten.

Mijn macros zijn dus:

Vetten: 68 gram
Eiwit: 136 gram
Koolhydraten: 249 gram

Mijn vraag is nu of jullie tips hebben voor eiwitrijke voeding. Ik haal per dag meestal de 100-115 gram eiwitten. Mijn primaire bronnen voor eiwitten zijn meestal magere kwark (42gr eiwit), tonijn (20gr). De rest wordt nu aangevuld met de rest van mijn voeding. Hieronder een screenshot met wat staple maaltijden. Dit is niet wat ik elke dag eet, omdat ik aan IIFYM doe.

EDIT: Ik eet geen 800gr. komkommer bij het avondeten, dit zal meer rond de 80 gram liggen.
29pda2u.png
 
Laatst bewerkt:

Haha, ja ofcourse! Ik vervang tonijn nu meestal voor kip/vis zodat ik niet elke dag hetzelfde eet. In het weekend heb ik meestal eieren bij mijn havermout als aanvulling voor mijn eiwitjes, maar toch is dat niet genoeg. Zou graag vloeibaar eiwit willen kopen, maar dat is erg duur voor de portemonnee als student. Je betaalt al gauw 4 euro voor een liter. Jammer, want het is wel erg gemakkelijk.
 
Haha, ja ofcourse! Ik vervang tonijn nu meestal voor kip/vis zodat ik niet elke dag hetzelfde eet. In het weekend heb ik meestal eieren bij mijn havermout als aanvulling voor mijn eiwitjes, maar toch is dat niet genoeg. Zou graag vloeibaar eiwit willen kopen, maar dat is erg duur voor de portemonnee als student. Je betaalt al gauw 4 euro voor een liter. Jammer, want het is wel erg gemakkelijk.
Met en liter doe je ook makkelijk 4 dagen als je nog andere bronnen eet. Kip kan je altijd in de promoties kopen.
 
Met en liter doe je ook makkelijk 4 dagen als je nog andere bronnen eet. Kip kan je altijd in de promoties kopen.

Dat is waar, ik zat gisteren even te googlen, en het blijkt dat ze het eindelijk bij de AH verkopen! :eek: Kipfilet zal ik dan waarschijnlijk bij een Turkse slagerij halen, aangezien je daar voor een kilo 5 euro betaalt. Hebben jullie nog andere tips/recepten? Ik ben niet van de uren in de keuken staan, houd het liever snel en lekker. De meeste mensen noemen wel eens bonen, maar het aantal gram eiwitten dat daarin zit valt toch wel mee?
 
recepten heb ik nog wel ergens liggen welke goed zijn voor een eiwitrijk dieet/voedingspatroon,
qua bonen, bedoel je ook sojabonen neem ik aan: '' Edamame bevat net iets minder en er zitten ongeveer 22,2 gram eiwit in elk kopje edamame. De eiwitten in sojabonen is een volledig eiwit, dit betekent dat alle essentiële aminozuren die ons lichaam nodig heeft in deze bonen verwerkt zitten.''
 
Linzen zijn aardig eiwitrijk
 
Koop gewoon een grote pot whey. Ik heb het eens uitgerekend en 1 shake (40g eiwit) kost me 66 eurocent. Kost je één keer 40 euro (2,5kg) maar je boert er wel dik 2 maanden op.

Whey Delicious van XXL Nutrition kan ik van harte aanbevelen.
 
Back
Naar boven