XXL Nutrition

Eiwitshake of gewoon goede voeding

Bezoekers in dit topic

Sebastian

Novice
Lid geworden
12 sep 2020
Berichten
10
Waardering
5
Lengte
1m83
Beste sporters,

Vroeger dronk ik liters whey eiwitshakes na het trainen en soms weight gainers om op gewicht te komen.

Nu ben ik benieuwd wat de huidige visie hierop is. Het zijn toch veelal chemicaliën die ik liever niet dagelijks tot me wil nemen.
Na iedere training eet ik momenteel 2 eieren of een bak kwark. Ik eet niet dagelijks vlees, maar probeer via bonen, noten en zaden toch aan m'n eiwitten te komen. Door de week eet ik ook havermout met banaan, noten en hennepzaad als ontbijt.

Nu ben ik benieuwd hoe jullie er zelf naar kijken. Zijn shakes een must als ik spieren weer wil opbouwen? Of zijn de shakes overrated?

Ik heb ook geen zin meer op 60+ euro per pot uit te geven, dus als er goedkopere en niet minder goede alternatieven zijn, lees ik dit ook graag.

Groet,
Sebastian
 
Je eten tracken en in een surplus eten.
 
Gewoon voldoende eten. Dus kom je niet aan meer gewone voeding eten.
Kom je niet aan je eiwitten dan kan je een shake toevoegen. Is niets chemisch aan. Is gewoon whey eiwit... restant (afvalproduct) van het maken van kaas. Dus gewoon een normaal natuurproduct. Als je denkt dat een shake chemicalien is... dan zou ik ook maar stoppen met alles van melkproducten....

Er zijn bovendien genoeg gewone voedingsmiddelen ipv een shake om aan je eiwitten te komen. Wat je al zei
yoghurt, melk, kwark, skyrr, chocomelk, eieren, allerlei soorten vis, bonen, linzen, kikkererwten, zelfs pasta bevat nog 14 gr eiwit per 100 gr (ongekookt), champignons en paddestoelen, tofu, tahoe, tempeh, huttenkase, kaas, sojabonen, quinoa (en andere granen), noten, pinda, pitten en zaden etc.
 
Gewoon voldoende eten. Dus kom je niet aan meer gewone voeding eten.
Kom je niet aan je eiwitten dan kan je een shake toevoegen. Is niets chemisch aan. Is gewoon whey eiwit... restant (afvalproduct) van het maken van kaas. Dus gewoon een normaal natuurproduct. Als je denkt dat een shake chemicalien is... dan zou ik ook maar stoppen met alles van melkproducten....

Er zijn bovendien genoeg gewone voedingsmiddelen ipv een shake om aan je eiwitten te komen. Wat je al zei
yoghurt, melk, kwark, skyrr, chocomelk, eieren, allerlei soorten vis, bonen, linzen, kikkererwten, zelfs pasta bevat nog 14 gr eiwit per 100 gr (ongekookt), champignons en paddestoelen, tofu, tahoe, tempeh, huttenkase, kaas, sojabonen, quinoa (en andere granen), noten, pinda, pitten en zaden etc.
Met chemisch bedoel ik vooral de toevoegingen, zoals kunstmatige zoetstoffen en conserveermiddelen. Volgens mij is het tot poeder verwerken ook een proces waar chemicaliën voor nodig zijn.
 
Het tot poeder verwerken is geen chemisch proces (indikken en drogen).
Je hebt ook pure eiwitpoeders zonder zoetstoffen (zowel whey als ei-eiwit)
Conserveermiddel (chemisch) zit er niet in. Als emulgator wordt veelal zonnebloem letchitine gebruikt. Gewoon een natuurlijk product.

Ik weet niet wat je nog meer eet... Maar de kans is groot dat in je normale voeding meer conserveermiddel (natuurlijk en chemisch) zit dan in een shake.
En gewone voeding zoals kwark en havermout zijn net zo erg bewerkt als eiwitshakes.
 
Back
Naar boven