MuscleMeat

Eiwitshake (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Balboa18

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
19 mei 2005
Berichten
2.425
Waardering
2
Ik had een vraagje over eiwitshakes.
Ik neem sinds een paar weken 30 gram whey voor en 30 gram na de training.
Heeft die whey vlak voor de training eigelijk wel nut?
Want op de verpakking staat dat je het beste bij het ontbijt en vlak na de training 'moet' pakken..
 
Dat is iets wat ik me ook af zit te vragen. Ik doe het nooit. Ik zorg er altijd voor dat ik vooral koolhydraten binnenkrijg voor de training. En na ongeveer een uurtje na de training neem ik een whey-shake. Verder neem ik op zowel trainings- als niet trainingsdagen 's ochtens met het ontbijt een whey-shake. Dus idd wat er op de verpakking van jouw shake staat.
 
Ik zou die eerste shake eerder op de dag nemen, dan verspreid je je eiwit supplementatie wat meer over de dag. Voor de training (en tijdens) is het vooral belangrijk dat je energie pijl op een goed niveau is en moet je koolhyrdaten nemen. Dus zoals 3XMMM zegt. Alleen dan die post-workout whey shake liefst zo snel mogelijk na de training. Ik heb wel gehoord van drankjes die BCAA's hebben en die goed zouden zijn voor tijdens de training. Zelf geen ervaring mee. Drink tijdens trainen of water, of een sportdrank.
 
Balboa18 zei:
Ik had een vraagje over eiwitshakes.
Ik neem sinds een paar weken 30 gram whey voor en 30 gram na de training.
Heeft die whey vlak voor de training eigelijk wel nut?
Want op de verpakking staat dat je het beste bij het ontbijt en vlak na de training 'moet' pakken..


Heeft absoluut wel nut. Nog meer nut dan wanneer je het neemt na de training.
30 min. voor de training whey.
10 min. voor de training dextrose.
Wanneer je dit voor de training neemt krijgen je spieren een nog sterkere proteine synthese dan wanneer je het na de training neemt. En sterkere proteine synthese = meer spiermassa.
 
Ok tnx..dan doe ik het voortaan in de ochtend en vlak na het trainen..
Nemen jullie btw eerst snelle suikers ( dextro) en wat later whey of meteen all together?
 
Balboa18 zei:
Ok tnx..dan doe ik het voortaan in de ochtend en vlak na het trainen..
Nemen jullie btw eerst snelle suikers ( dextro) en wat later whey of meteen all together?

We hebben precies tegelijk gepost. Dus ik denk dat je die van mij gemist hebt.
:p
 
Big'r zei:
Heeft absoluut wel nut. Nog meer nut dan wanneer je het neemt na de training.
30 min. voor de training whey.
10 min. voor de training dextrose.
Wanneer je dit voor de training neemt krijgen je spieren een nog sterkere proteine synthese dan wanneer je het na de training neemt. En sterkere proteine synthese = meer spiermassa.

Wrom zegt iedereen altijd het tegenovergestelde? :(
10 min pre dextro? Ik d8 dat dat slecht was?
 
Balboa18 zei:
Wrom zegt iedereen altijd het tegenovergestelde? :(
10 min pre dextro? Ik d8 dat dat slecht was?


Omdat ze er nooit iets zelf over hebben gelezen.
Dextrose voor de training heeft ook alleen maar zin in combinatie met whey/amino's/BCAA's. Maar dan heb je ook wat :D
 
ik neem 4 wheyshakes per dag, whey heeft altijd nut..is eiwit
 
Big'r zei:
Omdat ze er nooit iets zelf over hebben gelezen.
Dextrose voor de training heeft ook alleen maar zin in combinatie met whey/amino's/BCAA's. Maar dan heb je ook wat :D

We hadde net idd tegelijk gepost :D
Kijk, ik weet van jou dat je wetenschappelijke artikelen dus wa jij zegt geloof ik dan..

Maar het is af en toe zo verwarren allemaal omdat iedereen wat anders zegt..
 
Ik neem de laatste tijd zo'n half uur voor de training 30gram maltodextrine + 20 gram eiwit. Na de training meteen 30 gram dextrose en na een kwartier ongeveer 20 gram eiwit.

Ik merk dat ik nu meer energie heb tijdens het trainen en ik heb tot nu toe elke week een droge kilo gegained. :D
 
Back
Naar boven