MuscleMeat

eiwitshakes, echt zo belangrijk? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

bram678

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
12 jan 2010
Berichten
116
Waardering
4
Lengte
1m74
Massa
65kg
hallo,

vroeg me af of eiwitshakes nou echt zo nodig zijn, je kunt je eiwitten toch ook via kwark, tonijn, noten enz. binnenkrijgen?
ben aan het twijfelen om eraan te beginnen, dus.
 
eiwitshakes zijn totaal niet belangrijk als je genoeg eiwitten via je voeding binnenhaalt, enige voordeel dat shakes bied is dat je het zo meteen kan drinken en snelle opname na training etc etc, en eiwitten na training zijn niet nodig enkel dextrose met aminos etc etc etc.
 
Inderdaad zo lang je maar voldoende eiwit binnen krijgt, liefst met een hoogwaardig aminozurenprofiel.
Vlees, vis, eieren en zuivel zijn sowieso koning.
 
Zoals hierboven gezegd het is niet noodzakelijk. Wat wel noodzakelijk is, is goede en vooral voldoende voeding.. een eiwitshake is daar alleen maar een toevoeging op. Dacht je dat Arnold vroeger in zijn jeugd al aan de eiwitshakes zat? nee, zolang bestaat het nog niet eens ;)
 
Nope , overbodig imo.

Het kan een aanvulling zijn als je niet aan je eiwitbehoefte geraakt. In de cut is het volgens mij ook erg handig. Maar het is zeker geen basisbehoefte.
 
Nope, niet noodzakelijk, wel handig; voor ochtendcardio, meenemen ergens naartoe, eiwitten bij je ontbijt...
 
het is een suplement geen vervanging van goed eten
 
Waarom nemen bobybuilders eiwitshakes denk je,voor de lol omdat het lekker is ???
Neen omdat het gemakkelijk is langs deze weg eiwitten naar binnen te werken.Je moet namelijk om zuivere spier massa te kweken 3 gr. eiwit per 1kg lichaamsgewicht naar binnen werken probeer dit maar eens met alleen maar voeding .
Na 1 a 2 Jaar zullen ze je de beloning bieden door kei hard bij te trainen niet te vergeten.
Ga er hard tegen aan anders geen spiermassa begrepen!!!
 
3g eiwit per kg lichaamsgewicht moet om spiermassa te kweken?
Kan me toch een discussie hier herinneren met verschillende studies waarbij bleek dat 2g al meer dan genoeg was.
 
eiwitshakes zijn totaal niet belangrijk als je genoeg eiwitten via je voeding binnenhaalt, enige voordeel dat shakes bied is dat je het zo meteen kan drinken en snelle opname na training etc etc, en eiwitten na training zijn niet nodig enkel dextrose met aminos etc etc etc.
??? Jij vind het een voordeel dat je ze meteen kan opdrinken na je training en daarna zeg je dat dat niet nodig is ???
En waarom zou je geen eiwitten na je training nodig hebben? Of bedoel je direct na je training?
 
Waarom nemen bobybuilders eiwitshakes denk je,voor de lol omdat het lekker is ???
Neen omdat het gemakkelijk is langs deze weg eiwitten naar binnen te werken.Je moet namelijk om zuivere spier massa te kweken 3 gr. eiwit per 1kg lichaamsgewicht naar binnen werken probeer dit maar eens met alleen maar voeding .
Na 1 a 2 Jaar zullen ze je de beloning bieden door kei hard bij te trainen niet te vergeten.
Ga er hard tegen aan anders geen spiermassa begrepen!!!

Alsof dat zo moeilijk is... (En dan heb ik het nog niet over of dit klopt)
Als je een beetje voedingsschema hebt met kip, eieren, noten, etc zit je daar zo aan! Ik zit zonder moeite met 85kg aan de 330gr eiwit...
 
zodra je idd aan 3x je lichaamsgewicht aan eiwitten eet, zijn shakes imo overbodig... ik weet niet hoe zwaar je bent, maar ik eet in de cut moeiteloos 210g eiwitten met mijn 70kg.
 
Het is gewoon een handig supplement
zeker in de cut
 
Vast voedsel gaat boven een shake. Heb je echter haast, dan kan een shake uitkomst bieden.
 
supplementen maken slechts 5% uit van het geheel plaatje, en voor beginners, zelfs minder. dus intensieve training, voedsel en voldoende rust, aanleg en een heel klein beetje genetics is de basis.

groet,

de gekke Marokkaan
 
Volgens mij is het enige voordeel van eiwitshakes de snelle opname.
Verder is idd alles uit de voeding te halen. Alleen 's morgens bij het opstaan en rondom de training heeft een shake dus toegevoegde waarde naast een goed voedingsschema...
 
ik heb zelfs gehoord dat je plantaardige eiwitten (bv. noten) niet mag meerekenen in je voedingsschemaom aan je 2 of 3x je lichaamsgewicht in eiwitten te komen...
 
Mja, eiwit shakes neem ik gewoon na de training voor snel iets binne te krijgen^^
 
niet noodzakelijk, maar het is gewoon gemakkelijk aangezien het snelle eiwitten zijn :)
 
ik heb zelfs gehoord dat je plantaardige eiwitten (bv. noten) niet mag meerekenen in je voedingsschemaom aan je 2 of 3x je lichaamsgewicht in eiwitten te komen...

dat lijkt me sterk, er zijn genoeg vegan bodybuilders die niks van dierlijke oorsprong eten en toch aardig breed zijn.
 
Back
Naar boven