Fitness Seller

Eiwitshakes zijn onmisbaar voor de bodybuilder

Stelling: Eiwitshakes Zijn Onmisbaar Voor De Bodybuilder


  • Totaal stemmers
    251

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
eens en oneens, shakes worden te vaak gezien als ' meest noodzakelijke voedingsstof ' die hun lichaam nodig heeft. Koolhydraten zijn even ( misschien zelfs belangrijker ) dan eiwitten. Veel te vaak zie ik beginners fortuinen spenderen aan sups die ze overdadig nemen( en waarvan is gebleken dat overdadig gebruik alleen neg. effecten teweeg brengt ) en waarvan het effect nihil is ( door eenderzijds het slechte trainen en anderzijds het 1zijdig 'voedingsprogramma' als ik het zo mag noemen) Ik zal eens proberen een stukje uit mijn cursus te halen als ik tijd heb
greetz ( student voedingsleer ;) )
 
Echt niet onmisbaar. Ik gebruik geen eiwitshakes en groei toch lekker!
 
Dit is bijvoorbaat toch relatief, daarmee is de vraag ook overbodig.
 
Goed argument. :rolleyes:

Wat nemen jullie dan in de ochtend? Je hebt snelle eiwitten nodig.

ergens denk ik dat je met dit punt gelijk heb maar anderzeids.

warom neem je in de ochtend dan ook geen snelle carbs ?
ik denk dat je lichaam net zoals bij complexe carbs meteen flink aan de slag gaat met het verbruiken en dat het beter is als dit over een lange tijd vertraagt binnen komt

ik ben zowiezo fan van traag eiwit:D herstellen is immers tog een langzaam proces

en even op topic

shakes zijn handig voor op school of stage als je echt niet aan vast voedsel kan komen .
ik neem ze prakties gezien nooit ik heb wel een paar kilo voor nood staan.
ik vind dat als mensen zeggen dat ze andres niet aan hun eiwitten kunnen komen, een slecht exuus voor een verdoet eetshema
 
Laatst bewerkt:
Het drinken van een shake heeft in mijn ogen ook psychologische effecten. Onder andere dat het je stimuleert..

Na het trainen een flinke shake drinken doet goed. Ik zie mezelf 10 minuten na trainen geen vol bord kip/pasta eten, laten we zeggen een uur na trainen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb eens gestemd, gewoon omdat ik mijn shake 's morges super handig vind!
Maar ja onmisbaar is een groot woord..
 
Eens. Althans, als het om Whey betreft dan. Whey is het enige eiwit dat zo snel verteerbaar is en snel verteerbare eiwitten zijn essentieel op momenten dat je ze nodig hebt (zoals na het opstaan, voor de training en na de training). Je kunt op die momenten dan wel een stuk kip nemen, maar die zal bij lange na niet zo snel verteerd zijn als Whey en dus zullen een paar essentiële spieropbouwende momenten gemist worden. Maar, Whey is alleen dus écht nuttig op uitsluitend díe momenten, verder is het nevernooit een maaltijdvervanger of iets dergelijks, daar is het gewoonweg te eenzijdig voor, imo. Laat staan dat je erop kunt groeien, dat is hetzelfde als leven op een blaadje sla en dan hopen om gezond te blijven. En Whey zie ik dus ook niet als een maaltijd, maar puur als een eiwit die je op die momenten nodig hebt.
 
Oneens. Ik groei ook op doosje eieren, biefstuk, kip rijst aardappels en havermout.

Het is wel handiger.
 
Oneens. Ik groei ook op doosje eieren, biefstuk, kip rijst aardappels en havermout.

Het is wel handiger.

+++++++

kan me er ook mateloos aan ergeren als ectos in de gym zeggen van jaa ik doe geen shakes andres was ik nu pas echt breed
 
+++++++

kan me er ook mateloos aan ergeren als ectos in de gym zeggen van jaa ik doe geen shakes andres was ik nu pas echt breed

haha ja hoor ik ook best vaak
 
+++++++

kan me er ook mateloos aan ergeren als ectos in de gym zeggen van jaa ik doe geen shakes andres was ik nu pas echt breed

kijk jij haalt de woorden uit me mond. alsof shakes wonderwiddeltjes zijn. wat een onzin. het zelfde als creatine :rolleyes: ik vind t ook niet noodzakelijk maar wel handig. met name krijg ik er s ochtends geen ander eiwit in. s ochtends vroeg eieren eten lukt mij echt niet. voor de rest van de dag eet ik wel alleen vast voedsel uit rijst, vis, eieren, kip etc
 
kijk jij haalt de woorden uit me mond. alsof shakes wonderwiddeltjes zijn. wat een onzin. het zelfde als creatine :rolleyes: ik vind t ook niet noodzakelijk maar wel handig. met name krijg ik er s ochtends geen ander eiwit in. s ochtends vroeg eieren eten lukt mij echt niet. voor de rest van de dag eet ik wel alleen vast voedsel uit rijst, vis, eieren, kip etc

het doet me goed hier de mensen wel verstand van zaken hebben:D
 
Ik gebruik alleen shakes, en doe dat al 2 jaar.
Mensen die monster gains maken zonder supplementen, en aas wil ik wel eens horen.

ben benieuwd.
 
oneens

je kunt makkelijk alles uit je voeding halen

misschien als je haast hebt dan is shake wel handig
 
Volgens mij maakt het geen knijt uit of je je eiwitten uit vlees, vis, gevogelte, ei, melk of melkproteinepoeder haalt. Melkproteinepoeder is wel extreem handig, snel en goedkoop t.o.v. de andere opties. Als je niet veel vlees en vis eet zal je er echter ook voor moeten zorgen dat je dagelijks voldoende creatine binnen krijgt. Alle andere essentiele voedingsstoffen zijn overvloedig aanwezig in alle andere voedingsmiddelen.

Eiwitshakes zijn dus zeker niet onmisbaar maar wel verdomd handig. Mensen die er een efficiente levensstijl op nahouden komen daarom bijna automatisch bij eiwitshakes terecht. Ik kan me niet voorstellen elke dag 1,5 kg vlees of vis naar binnen te moeten werken of 10 liter melk te moeten drinken. Geld en tijd zijn schaarse middelen die beter anders besteed kunnen worden.

Instant Milk Protein rocks: http://www.myprotein.co.uk/bulk-powders/protein-powders/instant-milk-protein/?inCode=7662-195
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven