XXL Nutrition

[Hoax] Eiwitten 2 gram per kg onzin....???

Bezoekers in dit topic

kweenie gast, ik kan menno gewoon niet serieus nemen
Waarom? Lijkt nooit een tussenweg te zijn, of mensen prijzen hem de hemel in, of hij is een retard :roflol:
 
Waarom? Lijkt nooit een tussenweg te zijn, of mensen prijzen hem de hemel in, of hij is een retard :roflol:

is gewoon te edgy voor mij (+ een fuccboi), geen reden om zijn content tot mij te nemen wanneer er content is van eric helms/mike israetel/brad schoenfeld/enz. (veel content van menno was gebaseerd op schoenfeld anyway, weet niet hoe het nu is)
 
is gewoon te edgy voor mij (+ een fuccboi), geen reden om zijn content tot mij te nemen wanneer er content is van eric helms/mike israetel/brad schoenfeld/enz. (veel content van menno was gebaseerd op schoenfeld anyway, weet niet hoe het nu is)
Heb je jwhey zijn fysiek al gezien?
 
is gewoon te edgy voor mij (+ een fuccboi), geen reden om zijn content tot mij te nemen wanneer er content is van eric helms/mike israetel/brad schoenfeld/enz. (veel content van menno was gebaseerd op schoenfeld anyway, weet niet hoe het nu is)
/peter bond/enz
 
vooral het pindakaasartikel
Er zijn dus mensen die mij niet serieus nemen omdat ze dat artikel serieus nemen :roflol:
Ben al uitgemaakt voor pseudowetenschapper om die reden door een niet nader te noemen PhD.
 
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik niet teveel op mijn dagelijks eiwit inname let. Ik ben van mening dat het meer gaat om je totaal dagelijks calorieën die je binnen krijgt. Maakt niet uit of je wel of niet perfect ratios tussen eiwit, koolhydraten en vet hebben, als je je totaal dagelijks calorieën niet na gaat, zal je nooit resultaten boeken.

Ik ken teveel mensen die aanklooien met eiwit ratios zonder geen kennis te hebben over calorieën nagaan en hun betrekking tot afvallen/aankomen. Je kunt alles doen wat je wilt met je macros! Maar als je dagelijks calorie inname tegenstrijdig is met je doelen, dan gaan je macros je nooit redden! Eerst even je totaal dagelijks calorieën uitrekenen dan je macros verdelen (hoe je het wilt) om daarbinnen te passen.
 
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik niet teveel op mijn dagelijks eiwit inname let. Ik ben van mening dat het meer gaat om je totaal dagelijks calorieën die je binnen krijgt. Maakt niet uit of je wel of niet perfect ratios tussen eiwit, koolhydraten en vet hebben, als je je totaal dagelijks calorieën niet na gaat, zal je nooit resultaten boeken.

Ik ken teveel mensen die aanklooien met eiwit ratios zonder geen kennis te hebben over calorieën nagaan en hun betrekking tot afvallen/aankomen. Je kunt alles doen wat je wilt met je macros! Maar als je dagelijks calorie inname tegenstrijdig is met je doelen, dan gaan je macros je nooit redden! Eerst even je totaal dagelijks calorieën uitrekenen dan je macros verdelen (hoe je het wilt) om daarbinnen te passen.
Kun je dit ook onderbouwen? En het een sluit het ander niet uit. Dit topic gaat overigens niet over macronutrientenratios, maar over een absolute hoeveelheid eiwit uitgedrukt in g per kg lichaamsgewicht voor optimale spiergroei.

Notabene, ik kan perfect een dieet samenstellen met een surplus aan calorieen waarop je meer spiermassa zult inleveren dan op een vergelijkbaar energiebeperktdieet met voldoende eiwit.
 
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik niet teveel op mijn dagelijks eiwit inname let. Ik ben van mening dat het meer gaat om je totaal dagelijks calorieën die je binnen krijgt. Maakt niet uit of je wel of niet perfect ratios tussen eiwit, koolhydraten en vet hebben, als je je totaal dagelijks calorieën niet na gaat, zal je nooit resultaten boeken.

Ik ken teveel mensen die aanklooien met eiwit ratios zonder geen kennis te hebben over calorieën nagaan en hun betrekking tot afvallen/aankomen. Je kunt alles doen wat je wilt met je macros! Maar als je dagelijks calorie inname tegenstrijdig is met je doelen, dan gaan je macros je nooit redden! Eerst even je totaal dagelijks calorieën uitrekenen dan je macros verdelen (hoe je het wilt) om daarbinnen te passen.
Tot op zekere hoogte ben ik het met je eens, als je aan je kcal komt en de ene dag 2g/kg eiwit hebt en de andere dag 2,4g/kg zelfde met vet een koolhydraten. Ik denk dat je dan wel goed zit, maar je 3500kcal uit pannenkoeken halen zal je toch eiwit tekort komen.
 
Kun je dit ook onderbouwen? En het een sluit het ander niet uit. Dit topic gaat overigens niet over macronutrientenratios, maar over een absolute hoeveelheid eiwit uitgedrukt in g per kg lichaamsgewicht voor optimale spiergroei.

Je hoeft dit toch niet te onderbouwen? Bijvoorbeeld, als mijn totaal dagelijks calorie behoefte 3000 is, en ik wil aankomen, dan ga ik tussen 200-500 calorieën per dag extra meer eten om dat doel te kunnen behalen. Nu, als ik meer op mijn macros let (laat maar even dagelijks calorie behoeften achter) en ik 3000 van gewoon pure eiwit eet of een dieet hebben met perfect macroverhoudingen, dan ga ik toch niet aankomen want ik heb mijn nieuw dagelijks caloriebehoeften (3500) nog steeds niet geraakt. Ja, ik heb wel nu veel eiwit binnen gekregen (als het puur op macros neerkomt) maar dat toch geen invloed gaat hebben op aankomen omdat ik gewoon niet genoeg gegeten heb.

Ik wil gewoon zeggen dat in mijn ervaring, mensen meer op hun macros letten dan op hun calorieën. Als het gaat om algemeen gezondheid behouden en verbeteren dan natuurlijke spelen optimale macroverhoudingen een belangrijk role daarin. Maar als het puur om gewoon afvallen/aankomen gaat, dan neemt totaal calorie inname wel de prioriteit in je voeding (maakt niet uit wat voor calorie)

Ik weet zeker (ik heb even geen bron bij mij) dat er wel een absolute/optimale hoeveelheid eiwit inname is. Maar volgens mij, dat hoeveelheid meer te maken zou hebben met algemeen gezondheid en niet per se met afvallen/aankomen doelen behalen.

Dat is mijn mening. Je kunt prutsen met je macros tot je dood bent, maar als je calorieën niet op orde zijn, ga je nergens heen.
 
Je hoeft dit toch niet te onderbouwen? Bijvoorbeeld, als mijn totaal dagelijks calorie behoefte 3000 is, en ik wil aankomen, dan ga ik tussen 200-500 calorieën per dag extra meer eten om dat doel te kunnen behalen. Nu, als ik meer op mijn macros let (laat maar even dagelijks calorie behoeften achter) en ik 3000 van gewoon pure eiwit eet of een dieet hebben met perfect macroverhoudingen, dan ga ik toch niet aankomen want ik heb mijn nieuw dagelijks caloriebehoeften (3500) nog steeds niet geraakt. Ja, ik heb wel nu veel eiwit binnen gekregen (als het puur op macros neerkomt) maar dat toch geen invloed gaat hebben op aankomen omdat ik gewoon niet genoeg gegeten heb.

Ik wil gewoon zeggen dat in mijn ervaring, mensen meer op hun macros letten dan op hun calorieën. Als het gaat om algemeen gezondheid behouden en verbeteren dan natuurlijke spelen optimale macroverhoudingen een belangrijk role daarin. Maar als het puur om gewoon afvallen/aankomen gaat, dan neemt totaal calorie inname wel de prioriteit in je voeding (maakt niet uit wat voor calorie)

Ik weet zeker (ik heb even geen bron bij mij) dat er wel een absolute/optimale hoeveelheid eiwit inname is. Maar volgens mij, dat hoeveelheid meer te maken zou hebben met algemeen gezondheid en niet per se met afvallen/aankomen doelen behalen.

Dat is mijn mening. Je kunt prutsen met je macros tot je dood bent, maar als je calorieën niet op orde zijn, ga je nergens heen.
En wat gebeurt er als je altijd boven je behoefte eet? Precies je wordt dikker. En wat moet je dan doen? Afvallen. En hoe doe je dat? Met een energiebeperktdieet. En welk energiebeperktdieet is keer op keer weer superieur gebleken t.o.v. alle andere? Eentje met genoeg eiwit.

Daarnaast, als jij 200-500 calorieen per dag extra gaat eten, maar daarbij bijvoorbeeld maar 50 gr eiwit per dag binnenkrijgt, ga jij geen gram spiermassa aankomen als je het beginnersstadium voorbij bent. Je zult alleen vetmassa aankomen. Daarentegen kan iemand die het beginnersstadium voorbij is met een hoogeiwitdieet in een licht calorietekort z'n spiermassa vasthouden en vet verliezen. Sterker nog, in genoeg gevallen heb ik zelfs een lichte toename van de spiermassa gezien afhankelijk van de trainingsstatus van de persoon bij een energiebeperktdieet met genoeg eiwit.

En ik snap weer niet waarom je over macronutrientenratios begint, daar gaat dit topic niet over. Om te beginnen over dat het aantal calorieen belangrijker is dan de hoeveelheid eiwit is ook enorm wankel. Het aantal calorieen wat je neemt is afhankelijk van je doel: vetverliezen met maximaal spierbehoud (minder calorieen dan je onderhoud) of zoveel mogelijk spiermassawinst (minstens zoveel calorieen als je onderhoud). Maar ongeacht het doel is een hoge hoeveelheid eiwit altijd belangrijk. Je kunt ook een discussie beginnen dat zowel genoeg calorieen als genoeg eiwitten niet werken voor het aankomen van spiermassa als je daarnaast niet traint (of als een debiel traint). Daar gaat dit topic ook niet over, net als dat het niet over het aantal calorieen gaat.

Ik weet zeker (ik heb even geen bron bij mij) dat er wel een absolute/optimale hoeveelheid eiwit inname is. Maar volgens mij, dat hoeveelheid meer te maken zou hebben met algemeen gezondheid en niet per se met afvallen/aankomen doelen behalen.
Wat? Alle research wijst erop dat atleten meer eiwit nodig hebben voor optimale prestaties en spiergroei dan normale mensen, dat heeft geen hol met algemene gezondheid te maken. Daarvoor geldt de standaardaanbeveling van onder meer onze eigen Gezondheidsraad van 0.8 gr/kg lichaamsgewicht.
 
Laatst bewerkt:
En jij? Jouw foto is ook gwn van internet gehaald is een kerel van 50+ kwam hem toevallig tegen tussen afbeeldingen
Klopt is Andreas Cahling. Lekker gay ook om zomaar foto's van een ander te vragen en zelf een profielfoto te hebben van een 60+'er :roflol:
 
Back
Naar boven