XXL Nutrition

Eiwitten bij Ketose experiment

Bezoekers in dit topic

GokuSsj3

Cool Novice
Lid geworden
7 jun 2012
Berichten
162
Waardering
49
Lengte
2m02
Massa
88kg
Vetpercentage
11%
Hoi,

Ik ga over een maandje een ketose experiment doen puur om erover te schrijven.

Na het ontvangen van meerdere boeken is het allemaal aardig duidelijk, het enige wat niet duidelijk is hoeveel eiwitten je moet hanteren omdat een teveel ook kan worden omgezet in glucose en daardoor is er een kleine kans dat je uit ketose gaat.

Zijn er mensen met ervaring hoeveel gram eiwitten ik kan hanteren ?. Is 1.8 gram eiwitten per kg en onder de 20 gram KH blijven voldoende om in ketose te blijven of moet ik lagere eiwitten hanteren ?

Ik zal uiteraard gewoon krachttraining blijven doen en elke training blijven verhogen (microplates)

Het is uiteindelijk maar een maand en daarna zal ik gelijk overstappen naar een bulk.
 
In ketose blijven is per persoon verschillend.
Zolang je niet extréém veel eiwitten eet moet je je daar ook niet druk om maken. 1.8 - 2.0 kan prima.
Bezoek ook eens;

https://www.ketogains.com/
https://www.reddit.com/r/ketogains/
https://www.reddit.com/r/keto/

Keto voor één maand is echt de moeite niet waard.
Als je het doet zou ik het langer doen.
Ookal is keto wel echt kut.

Oki dank voor je reactie!. houd ik gewoon 1.8 aan voor de zekerheid :). Het is maar een experiment, lijkt me veel te zwaar om het nog langer te doen haha. Vind 4 weken geen KH al super veel als ik zie wat je allemaal al uit ketose kan houden.
 
Oki dank voor je reactie!. houd ik gewoon 1.8 aan voor de zekerheid :). Het is maar een experiment, lijkt me veel te zwaar om het nog langer te doen haha. Vind 4 weken geen KH al super veel als ik zie wat je allemaal al uit ketose kan houden.

Het probleem is dat je pas na meerdere weken echt keto-adapted bent.
Je raakt binnen 4 dagen wel in ketose maar je lichamelijke processen hebben minstens 2-4 weken nodig om alles optimaal te benutten.
Dus op het moment dat je lichaam zich nét heeft aangepast op het keto-dieet stap je er al weer uit, dus kan je de positieve effecten bijna niet ervaren.
 
Wat zou je dan willen eten als je zo weinig eiwitten en maar 20 gram koolhydraten per binnen wilt krijgen? Met een keto dieet ga je toch al heel snel veel meer eiwitten binnen krijgen.
 
Het probleem is dat je pas na meerdere weken echt keto-adapted bent.
Je raakt binnen 4 dagen wel in ketose maar je lichamelijke processen hebben minstens 2-4 weken nodig om alles optimaal te benutten.
Dus op het moment dat je lichaam zich nét heeft aangepast op het keto-dieet stap je er al weer uit, dus kan je de positieve effecten bijna niet ervaren.

Oki dank!, dan zal ik dat zeker meenemen bij het schrijven van de uiteindelijk conclusie :)
 
Oki dank!, dan zal ik dat zeker meenemen bij het schrijven van de uiteindelijk conclusie :)
Is goed!

Ik zou toch nog overwegen om het uit te breiden naar 2 maanden. Eigenlijk is de minimum tijd voor keto minimaal 3 maanden.
Nu ga je dus zodra je lichaam nét is aangepast weer carbs herintroduceren en dan moet je lichaam daar direct weer aan gaan wennen.
Vind een lichaam niet zo tof.
 
Wat zou je dan willen eten als je zo weinig eiwitten en maar 20 gram koolhydraten per binnen wilt krijgen? Met een keto dieet ga je toch al heel snel veel meer eiwitten binnen krijgen.

Veel bacon ;), nee, maar daar is het experiment ook voor, om dat soort dingen mee te maken. Ik wou het alleen even zeker weten :). Nu ben ik gerustgesteld :)
 
Ook al eet je een kilo bacon op een dag, dat levert je 1800kcal op en 180g eiwit, dus dan zit je al over die 1.8g per kg heen, je moet wel een heel vreemd keto dieet samenstellen wil je niet aan je eiwitbehoefte komen.
 
Veel bacon ;), nee, maar daar is het experiment ook voor, om dat soort dingen mee te maken. Ik wou het alleen even zeker weten :). Nu ben ik gerustgesteld :)

Snap alleen niet waarom je dit experiment noemt. In dit topic krijg je toch al antwoordt op je vragen waarom zou je dan tegenstrijdig doen.. :)
 
Snap alleen niet waarom je dit experiment noemt. In dit topic krijg je toch al antwoordt op je vragen waarom zou je dan tegenstrijdig doen.. :)

Ik doe niet tegenstrijdig , te horen gekregen dat ik inderdaad gewoon 1.8-2 gram eiwitten kan eten en toch in ketose kan blijven, dus blijf lekker veel eiwitten eten. Van die bacon was uiteraard een grapje ;).
 
Ook al eet je een kilo bacon op een dag, dat levert je 1800kcal op en 180g eiwit, dus dan zit je al over die 1.8g per kg heen, je moet wel een heel vreemd keto dieet samenstellen wil je niet aan je eiwitbehoefte komen.

Was ook maar een grapje inderdaad, gaan gewoon lekker veel eiwitten en vetten eten en dan komt het helemaal goed :)
 
Back
Naar boven