Fitness Seller

Eiwitten: essentieel vs niet-essentieel (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Off Topic:
Waarom hebben mensen toch zo de neiging zich volop op details te focussen terwijl de basis al niet eens klopt.

Dat zie ik hier bijna dagelijks...



Hoe kan je nu in godsnaam alles tot op de gram/amino uitrekenen.... Op het einde gaat het nooit 100% juist zijn.

De voeding die je koopt heeft nooit de exacte waarden (tot op de gram) die op het label staan en in de meeste gevallen wil je zelfs niet weten wat er wél allemaal in zit ....


Als je 160 gram eiwitten nodig hebt en de ene dag heb je er 180 binnen en de andere 150 dat gaat geen REET uitmaken als het om je "progressie" gaat.
 
Als je goed varieert niet nee, maar het beperkende aminozuur bepaald in hoeverre je grammen ' compleet' eiwit binnenkrijgt. 100 gram rijsteiwit + 100 gram groente eiwit is absoluut niet noodzakelijk gelijk aan 200 gram volwaardig eiwit

Ok, eens, maar het ging me meer om de opmerking dat plantaardige eiwitten helemaal niet meegeteld werden. Stel dat ik 70% dierlijk eiwit binnenkrijg van vlees/zuivel/ei/shakes/etc. en nog eens 30% van verschillende plantaardige bronnen dan zou ik die 30% gewoon meetellen in plaats van nog eens dat percentage in dierlijke bronnen consumeren.
 
Alles rekenen, zowel dierlijke als plantaardige en zo je totaal berekenen
 
Back
Naar boven