MuscleMeat

Eiwitten in een ei. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

NRDW

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
18 sep 2007
Berichten
20
Waardering
0
Hallo,

Ik heb gehoord dat wanneer je een ei bakt/kookt je de eiwitten in het eiwit vernietigd voor 90%. Op internet zie ik verschillende opvatting hierover, en daarom vraag ik of jullie er misschien meer van weten..

Alvast bedankt,
NRDW.
 
Ik heb oop internet nergesn iets kunnen vinden over dat het koken van ei de eiwitten zou verpesten.

Kun jij eens een linkje plaatsen?
 
Als je rauwe eieren inneemt loop je het risico om met salmonella besmet te raken. Dit wil ik liever vermijden.
 
Ik kook mijn eitjes al jaren, en heb nog nooit gehoord dat het schadelijk zou zijn voor de eiwitten die erin zitten.

Rauwe eieren eten is sowieso een bijzonder slecht idee.
 
Oké bedankt, weet je misschien ook wat de juiste dosering zou zijn voor een 16-jarige jongen?
 
Oké bedankt, weet je misschien ook wat de juiste dosering zou zijn voor een 16-jarige jongen?

leeftijd is niet echt relevant het gaat om je massa

Hoeveel eiwit heb ik nodig?
De behoefte aan eiwit wordt gewoonlijk aangegeven per kg lichaamsgewicht.

Dat wil zeggen, hoe groter en zwaarder u bent, des te groter uw eiwitbehoefte is. Officiële instanties bevelen 0.75 g/kg per dag aan volwassenen die weinig lichaamsbeweging hebben.

Voor een gemiddelde man van 75 kg komt dat omgerekend neer op 55,5 g per dag en voor een gemiddelde vrouw van 60 kg op 45 g per dag. Tijdens de zwangerschap en het geven van borstvoeding neemt de behoefte toe. Deze aanbevelingen houden echter geen rekening met regelmatige zware lichamelijke inspanningen, zoals bijvoorbeeld bij sporten het geval is.

Uit studies komt naar voren dat sportlieden een grotere eiwitbehoefte hebben. Deskundigen kwamen tot de aanbeveling dat sporters per dag tussen de 1,2 - 2 g per kg lichaamsgewicht zouden moeten nuttigen. De geringere hoeveelheid (1,2 -1,5 g/kg) is gepaster voor activiteiten waarbij het op uithouding aankomt, terwijl de grotere dosis (1,5 - 2g/kg) aanbevolen wordt voor kracht kostende inspanningen. Een langeafstandsloper van 70 kg heeft dus 84 -100 g per dag nodig.

Een sprinter of gewichtheffer met hetzelfde lichaamsgewicht heeft daarentegen meer nodig, namelijk 100 - 125 g per dag. In de praktijk is deze aanvoer van eiwitten niet moeilijk te realiseren, als u toch al voldoende eet om in uw behoefte aan energie en koolhydraten te voorzien. De eiwitopname is over het algemeen genomen een afgeleide van het totaal opgenomen aantal calorieën.

De Internationale Conferentie stelde daarom dat eiwitten 12 - 15% zouden moeten uitmaken van de totale hoeveelheid opgenomen energie. De fanatieke wedstrijdsporter (bijv. een voetballer) gaat al snel richting het verbruik van 16 - 25% (snelkracht).
 
Laatst bewerkt:
wat is een oetballer? :D
 
ok dat is wel een beetje erg
 
Ik splits altijd 4 eitjes met 1 eidooier in een schaaltje en zet dit in de microgolf op 650W op 2 à 3 minuten en klaar is kees, zet er dan wel een deksel bovenop, want het durft wel es iets spatten, is te zien van ei tot ei.
 
Geloof dat ik hier op het forum alleens gelezen heb dat eiwitten pas kapot gaan na langer dan 20 minuten op 85graden of hoger koken.

Neem aan dat je eitje niet zo lang kookt.
 
Ik splits altijd 4 eitjes met 1 eidooier in een schaaltje en zet dit in de microgolf op 650W op 2 à 3 minuten en klaar is kees, zet er dan wel een deksel bovenop, want het durft wel es iets spatten, is te zien van ei tot ei.

Eieren in de magnetron nog nooit van gehoord :eek:
 
Geloof dat ik hier op het forum alleens gelezen heb dat eiwitten pas kapot gaan na langer dan 20 minuten op 85graden of hoger koken.

Neem aan dat je eitje niet zo lang kookt.

Iets kookt met 100 graden,

een gekookt ei kook je tot zacht eigeel +- 3minuten
 
Volgens mij is het het omgekeerde van jouw stelling.

Pas op met rauwe,onbewerkte voedingsmiddelen.Zeker de eiwitrijke voedingsmiddelen.De tijd dat je rauwe eieren kon eten of kon verwerken tot zelfgemaakte eiwitshakes is voorbij.Bij eieren en kippevlees komt bevoorbeeld de salmonella-bacterie nogal vaak voor.Andere ziekte verwerkers kan je ook tegenkomen bij rauwe melk.Dat soort voedingsmiddelen kan je niet veilig eten.Door het bakken of te koken kan je deze symptomen sterk verminderen.Daarnaast zorgt de stof avidine in rauw eiwit dat het nauwelijks benut wordt door het lichaam.

Eiwitten - Healthfactor
 
hij doet het ei in een schaaltje
dus het ontploft niet zoals een volledig ei

je kan trouwens ook gewoon volledige eitjes in magnetron doen
een flink verwrommelt stuk aluminium folie eromheen wrappen en dan kan je em in de magnetron bereiden
 
hij doet het ei in een schaaltje
dus het ontploft niet zoals een volledig ei

je kan trouwens ook gewoon volledige eitjes in magnetron doen
een flink verwrommelt stuk aluminium folie eromheen wrappen en dan kan je em in de magnetron bereiden

en jij gaat kijken wat er dan gebeurt , met je neus voor de magnetron
 
ik heb dat al meerdere malen gedaan

eerste paar keren moet je alleen ff proberen hoelang het ei erin moet
de eerste eitjes waren te zacht bij mij


een tijdje geleden was er overigens iemand die er patent op aan wilde vragen
de ei wrapper
heel simpel dat alu folie om dat ei heen wikkelen zodat je het gelijk in de magnetron kon doen
 
Back
Naar boven