Fitness Seller

Eiwitten in groenten??

Bezoekers in dit topic

Ik meende dat het paprika was, met z'n dikke 3 gram eiwit per 100gram.
Al is het vrij moeilijk te zeggen omdat de paprika zoals hij nu in de winkel ligt niet echt meer op de originele paprika lijkt..
Ook de groene groentes hebben zo rond de 3 gram eiwit per 100 gram.


Voor de rest ben ik het wel met een paar andere eens, eiwit uit groente zet geen zoden aan de dijk. Maar toch wel leuk om te weten.
 
Laatst bewerkt:
enne.. om al je eiwit uit paprika te halen gaat je denk ik aardig wat kosten.

Een andere meting die zet tegenwoordig gebruiken om de waarde van eiwitten te bepalen is PDCAAS - Protein Digestibility Corrected Amino Acid Score - Soja, Ei, Caseine en wei hebben allemaal een score van 1 (best haalbare).
Een biefstuk 0.92 maar bonen 0.68.

Als je eiwitten uit plantaardige bron wilt halen, sluit ik me aan bij wat hierboven ook al staat. Varieer.

oja... soja beval heel veel glutamine, maar ik heb hier zo'n zak soja - (v)iesolaat :D... je moet echt een knijper op je neus zetten en het spul in 1 teug wegdrinken... daarna een flink glas water erachter aan om kokhalsnijgingen te voorkomen.
 
Tuurlijk begrijp ik ut. T weet echt veel. Zo kan je ook zien dat hij het interessant vind. Moet iedereen een voorbeeld aan nemen :D Maar ik denk dat de meeste dat ook wel doen.

:thumB:
 
Back
Naar boven