Fitness Seller

Eiwitten invriezen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

-Ma3stro-

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
8 okt 2002
Berichten
2.370
Waardering
11
Kheb nou gister een bak met een lekkere mix (magere kwark, magere melk, 2 scoops choco whey en choco tri pro en 2 bananen) in een blender gedaan en ingevroren. Smaakt nu best lekker naar chocoladeijs! vraag me alleen af of de kwaliteit van de eiwitten verloren gaan? zo niet dan is et echt een aanrader!
 
klink goed :D
ben ook benieuwd
 
Lijkt me niet, kipfilet enz. kun je ook gewoon invriezen. Alleen met wei-eiwit zou ik het niet doen. weet niet of het invloed heeft, maar de kwaliteit van wei-eiwit staat met hoe snel het opneembaar is. Andere eiwitten mogen er best wat langer over doen om opgenomen te worden, en mochten ze kapot gaan, dan boeit dat niet zoveel (gaan ze in je darmen toch wel :D)
 
Vraag me zelfs af of het kan...het is immers droog. Ietswtgeen vocht bevat is lastig in te vriezen denk ik.
 
Droog eiwit 'invriezen', als het maar droog genoeg is, zal het zeker niet beschadigen. Ook snel invriezen niet .. Gewoon vloeibare stikstof erover en in de -80 C :D Maar wei-eiwit in een shake kan natuurlijk door langzaam bevriezen en ontdooien wel kapotgaan. Maar of het dan erg is, is nog de vraag.
 
ach echt veel kwaad zal et idd niet kunnen.. en tis wel erg lekker! :)
 
Kan zeker, maar eenmaal terug ontdooid nooit meer terug invriezen en let op oxidatie van vetten aan vlees, kan schadelijk worden.
 
En opwarmen? Dacht aan warme wheychocolademelk...
 
Originally posted by Big Byron
En opwarmen? Dacht aan warme wheychocolademelk...
he nou niet gaan overdrijven he... je gaat toch niet iedere keer je wei shake opwarmen.. warmte heeft wel een groot effect op eiwitten... denk maar aan het eiwit dat stolt.

ik zou gewoon een lekker pak nutricia chocomel zonder suiker nemen. (zit geloof ik ook nog druivesuiker in).

zo'n chocolade wei ijs klinkt inderdaad wel lekker.

weg2 heeft helemaal gelijk.. in je darmen worden alle eiwitten toch tot aminozuren uit elkaar gerukt om op de plaats van behoeft in je lichaam weer gebruikt te worden.
 
Mogelijk slaat wei-eiwit neer bij verwarming, dus doe dit niet als je het snel moet opnemen (na een training, of 's ochtends net uit bed). Nou ja ... Ik eet toch geen wei-eiwit als ik niet iets moet hebben wat heel snel wordt opgenomen (geldverpesting), dan neem ik liever kwark, tonijn o.i.d. Dus mijn tip in het algemeen: wei-eiwit niet opwarmen :D
 
Back
Naar boven